~16: Lulu

360 16 1
                                    

'Daarom hebben ik en Rosie beslist om jullie een appartementje te kopen en jullie te laten samenwonen.' Wanneer ik het woord samenwonen hoor, begin ik al helemaal te flippen. Menen ze dat nu serieus? Ik kan hem niet uitstaan. Waarom zou ik met hem samenwonen?

'WAT?!' zeggen ik en Jack tegelijk. We kijken allebei naar elkaar. We vinden het duidelijk allebei echt niet leuk. 'Dit meen je toch niet serieus?' Ik kijk Rosie en Charlotte verward aan. 'We hebben er even over nagedacht en het lijkt ons echt het beste,' zegt Rosie.

'Dit is zo'n grote en belangrijke opdracht. Als deze niet lukt, dan gaan er nog meer slachtoffers vallen van de moordenaar en dat mag niet gebueren. Daarom hebben we jullie als team nodig. En als jullie samenwonen worden jullie misschien vrienden en dan lukt dit allemaal beter,' glimlacht Charlotte

Ik ben echt geschokt. Hoe kunnen ze dit voorstellen? Willen ze dat we vrienden worden? Dan wordt dit toch nog veel ingewikkelder. 'Wij moeten toch gewoon kunnen samenwerken als collega's. We moeten toch geen buddies worden om deze opdrachten uit te voeren,' vertel ik ze beide. Jack is het er mee eens.

'Dat dachten wij eerst ook. Maar na wat we gisteren hebben gezien kunnen jullie echt niet met elkaar omgaan zonder ruzie te maken. Dat maakt ons zorgen, snap je,' Rosie probeert ons uit te leggen waarom ze dit voorstellen. Ik snap ze aan 1 kant wel maar aan de andere kant vind ik dit echt oneerlijk.

'Jullie moeten elkaar vertrouwen op elk moment van de dag. Jullie moeten elkaar blindelings kunnen opvangen. Dat gaat niet als jullie relatie spanningen bevat of als jullie telkens ruzie maken,' Charlotte en Rosie willen dit plan echt graag laten gebeuren. Maar ik vind dit maar zo raar.

'Maar hoe kunnen we nu samenwonen? We zijn toch niet elke minuut van de dag bezig met de opdracht. Ik heb ook nog een echte job,' zeg ik tegen hun. Ik praat natuurlijk over mijn modellenwerk. 'En wie zegt dat ik met haar wil samenwonen?' Jack moet weer eens beginnen, zeker.

'Wie zegt dat ik met jou wil samenwonen?' zeg ik terug tegen hem. Hij moet niet de enige zijn die goeie comebacks heeft. 'Waarom moet jij altijd weer irritant doen? Als jij niet met die jongen had gepraat was dit hele ding niet gebeurt en hadden we nu een geweldige opdracht afgelegd,' Jack staat op en stapt dichter bij mijn stoel.

Gaan we zo weer beginnen? 'Hoe vaak moet ik dat nog zeggen? Hij begon tegen mij te praten. Ik kan hem niet ineens wegduwen. JIJ was degene die me heeft weggehaald bij hem en JIJ bent beginnen ruzie maken. Net zoals je nu doet.' Ha, in your face Anderson.

'Ah ja, wel leg me dan uit hoe...' 'GENOEG!' Jack wordt onderbroken door Rosie die heel luid roept. 'Dit is wat we bedoelen. Kunnen jullie twee seconden normaal doen en deze ruzie achter jullie leggen? Dit is dus exact de reden waarom we jullie gaan laten samenwonen. En daar is geen discussie meer over.

Kom zondag om 1 uur naar het Hyde Park in de buurt van het Opera House. Steek jullie spullen al in een valies. De rest van de dingen kan je nog wel komen halen maar vanaf maandag wonen jullie samen, of jullie het nu leuk vinden of niet. Jullie kunnen zo zeker niet beginnen aan de volgende opdrachten,' Rosie geeft ons instructies voor de komende dagen. Het ziet er dus naar uit dat ik een nieuwe roommate ga hebben.

Charlotte en Rosie stonden op het punt om weg te gaan maar ik hield ze tegen. 'Voor jullie gaan wil ik wel nog zeggen dat gisteren niet voor niets is geweest,' ik heb ze nog steeds niets gezegd over mijn informatie die ik gevonden heb.

'Wat bedoel je, Lu?' vraagt Charlotte. 'Toen ik gisteren naar het toilet ging, heb ik twee meisjes gehoord. Ze vertelden over hoe een psychopatische moordenaar weer heeft toegeslagen. Ze vertelden tegen elkaar dat de moordenaar Cliff Coleman heet.

In het begin was ik niet zeker of het over hem ging maar toen begonnen ze over Lorenzo Moretti en zijn dochters. Het ene meisje zei dat haar vader bij de politie werkte en het zo wist van hem. Ze zei ook dat haar vader de geheime dienst al heeft verwittigd. Nu weten jullie hoe Lorenzo Moretti is vermoord?' vroeg ik aan hen. Misschien wisten ze het al en zeg ik het voor niets. Maar Rosie en Charlotte schudden hun hoofden.

'We weten alleen dat hij voor het laatst gezien op het Bondi Beach,' vertelt Rosie me. 'Wel, het ene meisje zei dat hij hem vermoord heeft in Central Coast. Hij heeft de Lorenzo levend begraven en een dag later heeft hij het lichaam op een kruis gehangen op een kerkhof,' zeg ik nog als laatste tegen hun.

'Wauw, dan heeft het toch iets opgeleverd. Dankje, Lulu.' Charlotte en Rosie gaan nu wel echt weg. En ik en Jack blijven nog achter.

—-—

Ik zou het echt raar en verschrikkelijk vinden om ineens met mijn 'vijand' te moeten samenwonen. Je moet je op zo'n korte tijd gaan aanpassen. Ik zou me niet kunnen voorstellen hoe dat zou gaan. 

Laat me weten wat jullie er van vinden dat Luella en Jack moeten samenwonen.

 xoxo C.S.

Unexpected Love ✔️ (Undercover Love spin-off) (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu