~57: Jack

289 15 1
                                    

Ik probeer Olivia te stoppen maar ze heeft me al snel in haar greep. Waarom is die meid zo sterk? Ik kijk op als er een luide stem de ruimte vult. Mijn moeder? 'Laat mijn zoon gerust!' Olivia kijkt op en laat me los. Ik ga zo snel mogelijk naar Lulu. 'Wat doet Ina hier?' vraagt ze aan me. Ik kijk naar de richting van mijn moeder. Ik zie mijn vader en Jenna ook. Zijn ze me gevolgd naar hier?

'Geen idee. Waarschijnlijk hebben ze me gevolgd.' Ik kijk naar de wonden die Lulu heeft. Ze ziet er heel bleekjes uit. Ook Cliff Coleman helpt me. Ik wist niet dat hij zo vriendelijk kon doen. Hij is wel degene die Lulu heeft ontvoerd. Maar natuurlijk op bevel van Olivia dus we kunnen het hem niet echt kwalijk nemen. Lu probeert op te staan en ik help haar. Ze steunt op mij en Cliff. Ze is erg benieuwd naar wat er nu gaat gebeuren. 

'Wel, wie hebben we hier?' vraagt Olivia terwijl ze dichter bij mijn moeder komt. Ik hoop dat dit goed komt. Olivia is heel goed in vechten maar ik weet ook waar mijn moeder tot staat is. Ze was in haar tijd de beste huurmoordenaar van het Verenigd Koninkrijk. Het zou me wel een beetje verbazen als Olivia wist wie ze was. Dat zal misschien niet gebeuren. Als ik zie dat Lulu weer wat normaal kan rechtstaan ga ik naar Charlotte. Ze ziet er niet zo best uit.

Ik help haar recht en laat haar op een stoel zitten. Ook Rosie komt samen met de moeder van Lu naar Charlotte. 'Bel de politie,' zegt Rosie tegen me. Ik knik. Dit zal de laatste keer zijn dat ze nog ooit vrij loopt. Ik, Charlotte en Rosie hadden een klein plannetje. We hebben alles opgenomen wat ze heeft gezegd. Als dit geen bewijs is voor de politie, dan weet ik het ook niet meer. Ondertussen hou ik ook mijn familie in de gaten. Ik wil niet dat er iets met hun gebeurt, uiteraard. 

'Ina Adams,' zegt mijn moeder. Ze bekijkt Olivia van kop tot teen. Als ik de politie heb gebeld, loop ik naar mijn familie. Ik check eerst even of alles in orde is met Lulu. Ze ziet er nog steeds zwak uit maar ik weet dat ze nu graag zou hebben dat ik mijn familie bescherm. 'Adams? Waarom heb ik van die naam al eens gehoord?' zegt Olivia in zichzelf. 'De beste huurmoordenares in heel Verenigd Koninkrijk, misschien,' zeg ik achter Olivia. Ze draait haar om en ze beseft dat het mijn moeder is. Wauw, ik had niet verwacht dat ze mijn moeder zou kennen. Dat is ondertussen toch al 30 jaar geleden. 

'Aangenaam kennis te maken.' Mijn moeder schudt de hand van Olivia. 'Ik stel voor dat we dit gaan afronden omdat ik denk dat je niet echt zin hebt om met mij te vechten. Laat Lulu en haar familie met rust of je krijgt met mij te doen,' bedreigt mijn moeder. Ze heeft het nog steeds in haar. 'Yeah, go mam.' Iedereen kijkt naar Jenna. Dat was niet echt nodig. Ze voelt zich beschaamd en draait zich om. Wat een weirdo.

'Ow, je dacht dat ik bang van je ben. Kijk, jullie hebben hier allemaal niets mee te maken. Dit is iets tussen mij en Sofia,' zegt Olivia. Wel, dat was een verkeerd antwoord. Mijn moeder begint te lachen en mijn vader probeert haar wat rustig te krijgen. 'Kalm, je wilt hier geen gevecht beginnen. En zeker niet met haar, de politie komt direct. Laat je niet zo uitdagen,' fluistert mijn vader tegen mijn moeder. Ik knik ook naar haar dat mijn vader gelijk heeft. Ze neemt diep adem en stapt in de richting van Olivia. 'Ik ga me niet verlagen tot jouw niveau maar weet dat er niemand fuckt met mijn familie.' Ze fluistert het in de oor van Olivia. Volgens mij hebben niet veel mensen dat gehoord, maar ik dus wel.

We horen de sirenes van de politie en van de ambulances. Eindelijk, zij komen ook eens naar hier. Olivia hoort het en loopt naar achter. Ze grijpt Cliff haar hand maar die weigert om mee te gaan. Lulu staat in het midden van het conflict tussen Cliff en Olivia. Mijn moeder wil er naartoe stappen maar Jenna houdt haar tegen. 'Dit is iets tussen hen,' zegt ze. Ik knik en bekijk van een afstand hoe Lulu haar familie verdedigt + Cliff tegen Olivia. Daarom ben ik dus verliefd op die meid.

-3 uur later-

Het is eindelijk voorbij. Olivia en Cliff zijn opgepakt. Ik zag dat Lulu het moeilijk had toen ze Cliff oppakten. Ik snap het wel. Dit was eigenlijk allemaal Olivia's schuld. Ze beval Cliff om dingen te doen die hij niet wou. Maar hij is er heel volwassen mee omgegaan. Hij heeft tegen Lulu gezegd dat hij dit verdient.

~ 'Lulu, ik heb verschrikkelijke dingen gedaan waar ik niet trots op ben. Ja, ik heb het op bevel van Olivia moeten doen maar ik heb het toch maar gedaan. Ik kon ook gewoon terug vechten. Ik wist vanaf het begin dat het zo ging eindigen. Lu, je moet onthouden dat je je nooit mag laten doen door de eerste de beste die je naar beneden probeert te trekken. Je moet sterk zijn. Ik ben heel trots op je en ik had geen ander nichtje willen wensen. Het is zeer jammer dat we elkaar niet beter kunnen leren kennen maar ik ben blij dat het toch goed gekomen is. Ik zal aan je denken.' ~

Dat is wat hij zei. Lulu begon spontaan te wenen en ik nam haar in mijn armen om haar te troosten. Ze was best verdrietig, maar ze heeft wel een paar bonuspunten. Nu kan ze alles goed maken met haar moeder en haar zus. Ik heb me ook al officieel voorgesteld aan hun net zoals mijn ouders dat hebben gedaan. Ik weet dat Lulu en ik nog wat dingen moeten uitpraten maar nu kan het me niet meer schelen wat ze wel of niet heeft gedaan. Ik wil haar gewoon nooit meer verliezen door iets wat hier op lijkt. Ik vond het al erg genoeg dat ik 14 000 km van haar weg was en dat ik super boos op haar was. Ik ben blij dat alles terug oké is. 

—-—

En wat vinden jullie van het happy end? Blij met hoe het is afgelopen voor bepaalde mensen? Laat het me weten ... 

xoxo C.S.

Unexpected Love ✔️ (Undercover Love spin-off) (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu