~8: Lulu

448 19 3
                                    

'Je had hem moeten zien. Hij vond meteen dat hij alles beter kon. En zijn attitude tegenover mij, verschrikkelijk was het. Hoe hij ook binnen kwam, precies of heel dat gebouw van hem was. Met zijn hoofd hoog in de lucht keek hij neer op alle ...'

'Liefie, ik weet dat je ermee zit. Maar kom op, je hebt hem pas drie keer gezien. Misschien is hij veel liever als je denkt. Je hebt me toch ook verteld dat hij je heeft opgevangen toen je bijna viel. Er zal wel iets goed zijn aan hem.' Mia vertelt haar bedenkingen over Jack tegen mij.

Dus na de twee uren ben ik gewoon naar huis gegaan. Ik heb me klaargemaakt voor de cafédate met Mia. Ik heb haar alles gezegd wat er gebeurt is tussen mij en Mr. De grote. Ook al is dat totaal niet veel, ik moest het toch even kwijt aan men beste vriendin.

'Je hebt misschien wel gelijk. Maar hij maakt me zo kwaad op dit moment. Precies alsof hij oordeelt over me dat ik helemaal niets kan. Ik ben niet voor niets gekozen voor deze moeilijke opdracht.' Ik neem een slok van mijn drankje en probeer te kalmeren.

'Het kan zijn dat hij zich gewoon afreageert op jou. Hij had misschien meer verwacht van deze missie zoals jij had gedaan. Misschien kwam het gewoon zo onverwacht en dat hij daarom zo reageerde.' Mia probeert de hele tijd excuses voor hem te zoeken. Waarom?

'Waarom verdedig je hem? Oké, misschien moet ik niet zo snel oordelen terwijl ik hem helemaal nog niet ken. Maar ik had inderdaad gehoopt op een chille opdracht voor mezelf die ik kan oplossen.' Ik zucht nog eens. Wat een kutsituatie!

'Ik snap het probleem niet. Het is één opdracht. Waarschijnlijk ben je volgende maand al van hem verlost en zit hij op een vliegtuig naar Amerika.' Ik schud mijn hoofd. Ik weet wat de bedoeling is van deze job. 'Nope, Charlotte heeft er duidelijk op gewezen dat dit een zeer moeilijke opdracht wordt. En dat het heel lang kan duren.' Dat heeft ze ook echt letterlijk gezegd.

'Probeer er gewoon het beste van te maken. Misschien verrast hij je nog.' Mia is zeer goed in peptalks. Ik voel me nu alweer een stuk beter. Ze heeft ook echt gelijk. Ik moet er gewoon het beste van maken, ook al is het een enorme zak.

Ik drink het laatste slurpje van mijn drankje. Ik geef aan aan Mia dat we kunnen betalen. Ik pak mijn portefuille en pak er geld uit. 'Nee, nee, laat maar. Ik betaal wel.' Mia legt haar hand op het geld dat ik net heb gepakt. Ik trek een bedenkend gezicht.

'Je hebt het al moeilijk genoeg met je Jack Anderson.' En ze loopt naar binnen om te betalen. Ze laat me sprakeloos staan. Zei ze nu net JE Jack Anderson? Oh, god, zij is vervelend.

Het is al 7 uur als ik terug thuis kom. Ik kijk in de koelkast om nog iets te vinden. Tot mijn groot verdriet is ie leeg. Verdomme, ik had boodschappen moeten doen vandaag.

Ach ja, dan gaan we maar op restaurant. Dat is lang geleden. Ik pak mijn tas en mijn gsm. Ik heb zin in pizza vandaag. Op mijn gsm staat dat de dichtsbijzijnde pizzeria tien minuten lopen is. Ik pak mijn fiets uit de garage en fiets er naar toe.

Ik vind het nu wat dom om mijn brommer te pakken als het tien minuten lopen is. Dan kan ik evengoed met de fiets gaan. Veel beter voor het milieu.

Op tien meter afstand ruik ik het pizzadeeg al. Het was een goed idee om naar hier te komen. Ik zet mijn fiets in het fietsenrek en stap naar binnen. In de pizzeria is er niet te veel volk maar het is er ook niet leeg. Ik zie nog een paar tafeltjes vrij dus daar kan ik al zeker gaan zitten.

Ik stap op een tafeltje af en ga meteen zitten. Ik zie er best wel lonely uit omdat ik om mijn eentje ben. Maar het is wel eens fijn om alleen te zijn. Ik bedoel, je hoeft niet altijd je vrienden of je familie bij je te hebben. Ik red het zeker als ik alleen ben. Kan ik ook eens goed nadenken over alles.

Ik pak het menu en bekijk wat ik ga eten. Hmm, ik heb zin in de klassieke margherita. De ober neemt al snel mijn bestelling op, maar hij brengt eerst iets te drinken. Ik heb nu echt geen zin in alcohol dus neem ik maar een cola.

De pizza komt vrij snel en ruikt ook verrukkelijk. Ik begin er onmiddellijk van te eten. Ik moet deze pizzeria echt onthouden want hij smaakt zo lekker. Ik ga niet vaak op restaurant maar dit is zeker voor herhaling vatbaar.

Na een halfuur te hebben geworsteld met mijn pizza is hij eindelijk op. Ja, seg, ik wil hier niet onbeleefd zijn door het met mijn handen te eten. Dus moest ik stukje voor stukje snijden. Maat, men vingers.

Ik betaal alles en pak dan mijn spullen om te vertrekken. Voor ik het weet bots ik tegen iets of iemand en val ik op de grond. Mijn hand heeft nog net op tijd mijn tas op de tafel kunnen leggen voordat ik viel. 

Ik voel een steek in mijn rug. Amai, de vloer is hard. Ik draai mijn hoofd en besef nu pas dat er iemand op me ligt. De bruine ogen staren in mijn ziel. Ik herken ze meteen.

JACK ANDERSON

—-—

Helloooo, lieve lezertje(s) van me, ik wil even zeggen dat ik in de examens zit en ik het heel druk heb met leren en zo. Dus ik het gaat me waarschijnlijk wat tijd kosten om up te loaden. Maar ik probeer echt mijn best te doen. 

xoxo C.S.

Unexpected Love ✔️ (Undercover Love spin-off) (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu