~4: Lulu

512 20 4
                                    

Ik open zachtjes mijn ogen. Het felle licht dat door mijn raam schijnt irriteert me waardoor ik mijn ogen weer dicht knijp. Het ziet er naar uit dat het een hele mooie dag wordt. Ik pak mijn gsm en kijk op mijn agenda app.

Wat hebben we vandaag te doen? Een fotoshoot en een modeshow, daarbij moet ik nog naar Mia om paspop te spelen voor haar nieuwe collectie. Het wordt weer een zeer drukke dag. Ik kijk naar het uur van de fotoshoot en zie dan dat ik nog drie uur heb. Ik moet me dus best wel klaar maken.

Ik stap uit mijn bed en trek de gordijnen verder open. Mijn uitzicht is geweldig. Ik kan de puntjes van het Opera House zien. Het is een wonderlijk zicht. Nu genoeg geniet, ik moet me omkleden.

Ik doe snel een simpele jeans broek aan met een T-shirt. Op de set krijg ik toch andere kleren. Dan kan ik even goed gewoon iets casual dragen. De all stars sneakers maken het setje dan helemaal af. Mijn blond-bruine haar laat ik gewoon loshangen.

Make-up wordt daar gedaan dus dan kan ik eigenlijk vertrekken. Ik kijk nog eens in mijn agenda en zie dat ik een klein uurtje heb tussen de fotoshoot en de modeshow. Daar zal ik wel zien wat ik tussen die tijd ga doen.

Ik prop snel een boterham in mijn mond en poets mijn tanden. Met de sleutels in mijn handen loop ik naar mijn brommer. Ik start de motor en vertrek dan naar de fotoshoot.

Gisteren heb ik het document dat Charlotte me heeft gegeven nog eens bekeken. Tot nu toe heb ik nog geen verband gevonden maar het valt me wel op dat de slachtoffers telkens buitelanders zijn. De achternamen komen in Australië niet vaak voor. Misschien is dat een teken dat de dader echt heel strategisch bezig is met een doel.

Nu moet ik daar niet aan denken. Vandaag is het een model dagje. De hele dag shooten en dan nog naar de catwalk. Geen spionnenwerk dus.

Ik kom aan bij het gebouw waar de sessie is. Ik zie al veel make-up personeel en kleding personeel. Ze hebben me gezegd dat deze sessie een groepsessie is dus er zullen meerdere modellen op de foto staan. Daar heb ik zeker geen probleem mee.

Ik loop het gebouw binnen en ga direct naar mijn baas. Ze begroet me en zegt dat ik naar de kleding mag gaan. Ik stel me voor aan het meisje met de kleding en ze geeft me meteen een schattig kleedje.

Als ik helemaal ben aangekleed ga ik naar de make-up tafel. Het jonge meisje weet er duidelijk veel van want ik heb me nog nooit zo mooi opgemaakt gezien. Ik bedank haar en ga dan naar de 'kapper'.

Ze krult mijn haar en steekt er een paar speltjes in. Na alles gedaan te hebben ben ik klaar voor de fotoshoot. Ik zie de andere modellen er al bij staan. Ik loop er vlug naartoe en begin te poseren.

De andere modellen zijn heel aardig en doen ook hun best. Na de shooting bekijken we nog snel de foto's. Ze zien er best goed uit. Daarna trek ik mijn gewone kleren terug aan en doe de make-up er vanaf. Mijn haar mag wel zo blijven, dat kunnen ze straks ook nog veranderen.

Ik zeg iedereen gedag en pak mijn motor om naar de volgende bestemming te gaan. Op de klok geeft het aan dat het half 1 is dus ik heb nog een uur voordat de modeshow start. Ik heb nog niet gegeten dus besluit dat eerst te doen.

Ik stap de panos binnen en wacht in de rij. Als het mijn beurt is bestel ik een koffie en een broodje met groenten. De man die me bedient geeft het eten aan me en wenst me een prettige dag. Ik draai me om en zie een tafel.

Omdat het kopje koffie heel vol is en heel warm loop ik voorzichtig naar het tafeltje. Tot ik plotseling met mijn schouder tegen iemand bots. Godverdomme, die koffie op mij. Ik kijk voor me en zie een man die misschien iets ouder is dan mij.

Hij heeft bruin haar en bruine ogen. Zijn gezichtsuitdrukking staat best verbaasd van wat er net is gebeurt. 'Kan je niet uitkijken?!' Roep ik door het hele restaurant. Nu is mijn hele outfit naar de knoppen. Mijn haar zit ook vol koffie.

'Euh... sorry, jij was degene die tegen mij aanbotste.' Zegt de eigenwijze man. Ik rol met mijn ogen en probeer recht te komen. Mijn hele kopje is nu een leeg kopje. Al de koffie ligt ofwel op mij of op de grond.

Zoals ik dus al zei probeerde ik recht te komen. De jongen voor mij reikte me een hand maar ik negeerde die. Het was zijn schuld. Hij keek niet uit. Als ik eindelijk recht ben gekomen kijk ik de jongen nog eens goed in de ogen. Resting bitch face, Lulu.

De jongen kijkt ook in mijn ogen. Zijn bruine haar zit mooi in een kuif. En zijn bruine ogen kijken in mijn ziel. Hij ziet er best moe uit alsof hij al een dag niet heeft geslapen. De jongen is groter dan mij. Echt een stuk groter, het lijkt wel of hij 1 meter 80 is ofzo.

Daar kom ik met mijn 1 meter 63 niet bovenuit. De staarwedstrijd gaat nog een tijdje door. Beide weten we niet wat te doen. Ik kan niet stoppen met in zijn ogen kijken en hij lijkt hetzelfde te hebben.

Ik bedenk me dat ik nog moet eten en ook nog naar de modeshow moet gaan. Laat dat tafeltje dan maar zitten, ik eet het wel op mijn motor. Mijn ogen dwalen af van zijn ogen en gaan op zoek naar mijn tas.

De jongen denkt te weten wat ik aan het doen ben en zoekt mee met mijn tas. Ik zie hem eindelijk onder een tafel liggen. Ik ga er naartoe maar schuif uit door de koffie die HIJ heeft gemorst. Nog eens duidelijk maken.

Ik maak me klaar voor de val die gaat komen maar ik voel niets. Ik heb mijn ogen gesloten en weet niet wat ik aan het doen ben. Maar dan voel ik een arm rond mijn middel. Wat is er nu net gebeurt?

Ik open mijn ogen en kijk weer recht in de bruine ogen van de gespierde jongen. Het valde me eerst niet op hoe gespierd hij was maar nu ik in zijn armen ben gevallen voel ik de zijn spieren op mijn huid.

Ik weet niet meer wat te zeggen en blijf kijken in zijn ogen. Wat ben ik aan het doen? Ik zit nu al tien minuten alleen maar in zijn ogen te kijken. Hij lijkt het ook vaag te vinden maar zelf durft hij ook niet weg te kijken.

Als ik eindelijk tot mijn zinnen kom sla ik zijn hand weg en pak mijn tas. Het gebroken kopje laat ik liggen en pak vanzelf mijn broodje. Ik kijk nog eens om naar de jongen die verbaasd naar me zit te kijken.

Ik wil zo snel mogelijk verdwijnen van deze gênante situatie dus loop ik naar mijn brommer. Mijn broodje moet maar even wachten.

—-—

Oeh la la, wie zou deze mysterieuze man zijn?

xoxo C.S.

Unexpected Love ✔️ (Undercover Love spin-off) (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu