~47: Lulu

306 12 0
                                    

"Ik hoop dat je je mondje niet open hebt gedaan. Je weet wat er kan gebeuren..." Eerste sms'je, 12 oktober 2019 om 4 uur. Dit is het eerste sms'je dat ik gekregen heb van Olivia. Ik snap niet waarom ze het zo erg vinden als ik iets zou vertellen. Wat kan ik vertellen? Ik heb misschien een zus en Olivia weet wie ze is. Wat in godsnaam zijn ze met die informatie? Ik besluit terug te reageren.

"Wie kan het iets schelen dat jij mogelijke informatie hebt over mijn zus? Wat kunnen zij daar aan veranderen?' Misschien was het berichtje niet duidelijk genoeg maar als ze wat verder nadenkt zal ze het wel begrijpen. Ik krijg direct een reactie. "Niet zo'n groffe bek, meisie. Vertel ons liever wat jullie tegen ons gaan doen." Ik lees het berichtje een aantal keren. Waarom kunnen ze het niet gewoon zeggen. Ik snap het probleem niet. 

"Dat weet ik helemaal niet." schrijf ik terug. Wat de waarheid is, ik heb helemaal geen idee van ons plan. We gaan dat morgen bespreken. "Ontmoet ons op 15 oktober aan de parking. Geen woord hierover tegen de rest. 7 uur stipt. We zien je dan..." Alweer zo'n vaag antwoord. Waarom zijn het toch zo'n psychos?  Ik kan er niet meer tegen. 

Ik snap dit hele gedoe voor geen meter. Stel ik heb een zus en Olivia spreekt de waarheid, wat gaat ze doen? Wat is ze van plan? Was haar originele plan niet om wraak te nemen op haar zus? Wat heeft dat godsnaam te maken met mij? Godverdomme, ik kan er niet tegen als ik niets begrijp of niets weet. En wat willen ze van me op 15 oktober? 

-de volgende dag-

'We zijn hier vandaag samen gekomen om alles te bespreken over ons eindopdracht. 2 maanden geleden hebben wij, Charlotte en Rosie, Lulu en Jack gevraagd om de moord op te lossen in verband met Lorenzo Moretti. Al snel kwamen ze er achter dat de moordenaar, genaamd Cliff Coleman, Lorenzo levend heeft begraven. Lulu is er daarna achter gekomen dat Cliff werkt voor zijn zus Olivia. Ze willen blijkbaar wraak op hun zus door haar twee dochters en haar man uit te schakelen. Lorenzo is al gedood door Cliff dus zijn de twee dochters aan de beurt. 

Wij hebben genoeg bewijzen over dit verhaal verzameld. Spijtig genoeg kunnen we Cliff niet beschuldigen van de moord op Lorenzo want daar hebben we helemaal geen bewijzen van. Natuurlijk zijn we er honderd procent zeker van. Iedereen wilt dat deze zaak opgelost word waardoor we verlost zijn van de Colemans. 

Daarom gaan we op 18 oktober aanvallen. Niet letterlijk natuurlijk. Het plan gaat als volgt: we gebruiken dezelfde methode die zij hebben gebruikt toen ze Lulu wouden ontmoeten. Ze gaan dus geen keus hebben. We gaan met iedereen van het team er naartoe. Hopelijk verloopt alles dan oké en kunnen we ze zover krijgen dat ze bekennen. Wij weten ook wel dat het niet veel is aangezien het twee professionals zijn maar we moeten iets doen. Wij zullen natuurlijk in de meerderheid zijn. Dus mis gaan kan het zeker niet.'

Charlotte en Rosie hebben nu het hele plan bedacht. Eerlijk gezegd is het best zwak. We hebben niet eens een basis, een echte oplossing. Wat kan ik Olivia en Cliff vertellen als ze vragen wat we gaan doen? Ik kan de mensen van wie ik hou toch niet gaan verraden. Wat gaat Jack toch wel niet van me denken? Maar wat als ze mijn zus iets aan doen? Ik mag haar dan niet kennen of twijfelen of ze bestaat, maar het kan de waarheid zijn en die twee kunnen haar in 1 seconde vermoorden. Waarom ben ik in zo'n kutsituatie terecht gekomen? Waarom ik? Wat hebben ze tegen me? Ik ken ze niet eens. 

'Danku voor het luisteren. Afspraak: 18 oktober, 3 uur, hier. Allemaal capable om Cliff en Olivia op te sluiten. Jullie mogen gaan.' Charlotte en Rosie stappen het podium af. Zij zullen het ook zwaar gehad hebben door deze stomme opdracht. Ze komen bij mij en Jack staan. 'Hoe was het?' vraagt Rosie aan ons. 'Zijn jullie wel zeker dat zo'n plan kan lukken? Wat gaan we zeggen tegen hen waardoor ze ineens worden opgesloten?' Ik vind dat ik hier best men gedacht over mag zeggen. Ik vind dit echt een slecht idee.

'Lu, wij hebben geen keus. We moeten iets doen voor er nog meer slachtoffers vallen,' zegt Rosie. Ik zucht. 'Wat bedoel je nog meer slachtoffers? Cliff heeft niet eens iemand vermoord in de tussentijd dat wij Lorenzo aan het onderzoeken waren.' Ik spreek nu echt de waarheid. Het is niet dat ik hun wil beschermen of iets. Nou, eigenlijk, Cliff, ik heb een beetje te doen met hem. Hij wordt constant gecommandeert door zijn zus. Dat kan toch ook niet gezellig zijn. 

Charlotte en Rosie kijken elkaar aan. Daar hadden ze waarschijnlijk nog niet aan gedacht. 'Lu, ze doen ook maar gewoon hun best. Deze opdracht met de Colemans heeft al lang genoeg geduurt. Het moet ophouden voor ze nog meer schade aanrichten. Voor dat jij ging spioneren, wisten we nog niet eens iets over Olivia. Zij zal toch ook wel al iets gedaan hebben.' Jack wrijft op mijn rug om me gerust te stellen. Hij heeft nu ook wel een punt gemaakt. 

Ik knik en glimlach naar hem. 'Misschien heb je gelijk. Het spijt me, Char en Rosie. Ik ben gewoon bang dat het vrijdag allemaal mis kan gaan. Ik zou Olivia niet onderschatten. Die vrouw heeft nog meer tentakels dan een octopus in de modder. 

—-—

Het spijt me als ze een beetje korter beginnen te worden ;)

xoxo C.S.

Unexpected Love ✔️ (Undercover Love spin-off) (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu