Ik hoor luide voetstappen aan de andere kant. Coleman kijkt op en verwelkomt zijn gast. Door het vage licht zie ik niet wie de persoon is. Van de hakken te horen, kan ik al wel afleiden dat het een vrouw is.
Cliff Coleman ziet er helemaal anders uit dan ik had verwacht. Als eerste dacht ik dat het zo'n jonge gast was die denkt dat hij veel beter is dan de rest. Dat kan je wel denken door alle misdaden die hij al heeft gepleegd.
Maar in werkelijkheid is het gewoon een man van ongeveer 50 jaar. Hij ziet er toch niet jonger uit dan vijftig. Zijn zwarte haar, dat vanboven al aan het vergrijzen is, staat met te veel gel naar achter. In vergelijking met de vrouw die net is binnengekomen is hij groot, minstens een meter tachtig.
Zijn blik naar bepaalde zaken geeft me kriebels. Hij kijkt met zijn ogen zo kwaad naar iets dat het elk moment dood kan vallen. Ik zou hem helemaal niet willen tegenkomen op straat. Zo'n enge man.
'Cliff,' zegt de vrouw die nu voor hem staat. Ik kan alleen maar de achterkant zien van haar maar haar lange blonde haren vallen wel erg op. 'Olivia,' zegt hij terug tegen haar. Oké, dit moet ik dus onthouden. Zijn partner, baas of slaaf noemt dus Olivia.
'Lang niet gezien, broertje,' zegt ze tegen hem. Oké, plottwist. Olivia is Cliff's zus.
-2 uur eerder-
'Zaklamp?' 'Check.' 'Gsm?' 'Check.' 'Oortje?' 'Check,' zeg ik met veel geduld tegen Rosie. 'Oké, volgens mij ben je helemaal klaar.' Ze knikt naar Charlie die iets intikt op zijn computer. Vandaag vindt een heel belangrijke missie plaats. Althans, dat is wat Rosie en Charlotte al duizend keer hebben gezegd.
Charlie heeft de gsm van Cliff kunnen hacken en is er achter gekomen dat Cliff en nog iemand een afspraak hebben. De conversatie is van weken geleden dus deze meeting moet wel heel belangrijk zijn geweest als ze hem zo op voorrand hebben gepland.
Ik vind het heel spijtig dat Jack er niet bij kan zijn. Natuurlijk zou het dat op dit moment nog awkwarder maken door wat er gisteren en eergisteren gebeurt is. We hebben gekust! Ik en hij hebben gezoend!
Gisteren toen ik wakker werd kon ik het nog steeds niet geloven. Dat ik gewoon het lef had om hem terug te kussen. Eerlijk gezegd dacht ik zaterdag dat dit een eenmalig ding zou worden. Wel, dat werd het dus totaal niet.
Zondag hebben we alleen maar gekust en gepraat met elkaar. Na de bespreking over vandaag heb ik hem alles verteld over de missie. Daarna hebben we gepraat en gekust. Soms hebben we ook even tijd genomen om te eten maar dat werd al meteen een zoenpartij.
Ik kan niet geloven dat ik en Jack zo zijn geworden. Ik vind het geweldig. Ik begin Jack echt leuk te vinden. Onze eerste ontmoetingen waren niet altijd even leuk maar wat er nu is uitgekomen is fantastisch. Ik voel en ik hoop dat hij het ook zo voelt.
Jack was wel wat zenuwachtig voor vandaag. Wie weet wat kan er gebeuren. Hij heeft me duizend keer gezegd: 'Wees voorzichtig. Coleman is een heel gevaarlijke man.' Ik vond het wel schattig dat hij zo bezorgd om me was.
Vanmorgen hebben we dus nog eens van elkaar kunnen genieten. Niemand weet wat er tussen ons gaande is. Zelfs Mia niet. Ik heb haar nog niet echt kunnen spreken maar ik wil het wel snel zeggen. Het maakt het wel een stuk makkelijker dat hij er vandaag niet is. Anders had ik me niet normaal kunnen gedragen, volgens mij.
'Ben je klaar?' Ik zet mijn gedachten terug naar de missie en luister naar de instructies die Charlie geeft via mijn oortje. Nu is het niet het moment om aan Jack te denken. Hoewel ik nog steeds op cloud 9 zit, moet ik nu echt gaan focussen. Anders verknoei ik heel de boel hier.
Het busje van de organisatie brengt me naar een verlaten kerncentrale. Ze hebben een heel geheime plaats uitgezocht om de meeting te houden. 'Wij staan hier tijdens de missie. Als er iets fout gaat, kom naar hier. Als je niet meer kan lopen of gevangen zit, verplaatsen we het busje. Communiceer met ons via het oortje. Alle dingen die je te weten komt, probeer ze te onthouden. Lukt dat niet, neem het op met je gsm.' Ik knik en luister aandachtig naar de instructies van Charlie.
Ik sluip stilletjes uit het busje en volg de weg die ze mij al duizend keer hebben aangeduid. Nu naar rechts, en dan een stuk rechtdoor. De meeting begint om 8 uur, dus ik heb nog 20 minuten om een goede verstop plaats te vinden en goed beeld te hebben op de twee criminelen. Ik ben best benieuwd met wie hij werkt. Huh, stel je voor dat het gewoon een meeting is met zijn moeder over zijn vieze was die hij nog moet uithangen. Als dat het geval is, dan hebben we een vies, groot probleem.
-21 minuten later-
Ik heb me verstopt achter een groot raam. Natuurlijk op een plaats waar ze me niet kunnen zien, maar waar ik hen wel goed kan zien. Ik hoor een geluid en kijk op. Ik heb totaal geen idee hoe hij eruit ziet of waar hij uit gaat komen dus dit is serieus een verrassende missie.
De man van wie het geluid komt, stapt naar de plaats die ik goed in het oog heb. Dankjewel, enge psychopaat. Op die plaats had ik gerekend dat het daar zou gebeuren. Ik kijk naar Coleman, dat hoop ik toch tenminste. Het kan ook een betaalde freak zijn die dit moest doen.
Wel, we gaan er vanuit dat het Coleman is. Ik hoor luide voetstappen aan de andere kant. Coleman kijkt op en verwelkomt zijn gast. ...
(A/N: dit stuk is hetgeen dat in het begin stuk. Als je het niet meer weet, raad ik aan om het nog eens te lezen. We gaan nu verder met de laatste zin.)
'Lang niet gezien, broertje,' zegt ze tegen hem. Oké, plottwist. Olivia is Cliff's zus. 'Ik heb alles gedaan wat je hebt gevraagd. Kunnen we nu overgaan naar het grote plan?' zegt Cliff tegen zijn zus. Dus als ik het goed begrijp is Olivia de baas van dit alles.
Ik voel dat er nu best veel informatie aankomt. Ik ontgrendel mijn gsm en neem alles op. 'Nog even wachten, ik weet dat ze ons op het spoor is. We moeten wachten tot we haar kunnen inpakken met de informatie die we hebben. Daarna chanteren we haar door te zeggen wat er met Camilla kan gebeuren.' Olivia lacht heel gemeen. Ik vind dit eerlijk gezegd best eng. Wie is ze? Over wie hebben ze het? Wie is Camilla?
'En wat met Sofia?' vraagt Cliff. 'Als we allebei haar dochters hebben, dan hebben we haar zo gekregen waar we haar wouden. Dan kan ik eindelijk die bitch eens op haar plaats zetten. Niet te geloven dat ze familie van ons is.' Olivia draait haar om. Ik kan nu eindelijk haar gezicht zien.
Wow, ze lijkt echt heel erg op iemand die ik al eens heb gezien. Alleen heeft zij lange blonde haren. De blauwe ogen, die in iemands ziel kunnen kijken, vallen erg op. Met de hakken is ze nog groter dan ze al is.
Olivia draait zich weer naar Cliff. Dit begint echt heel hard te lijken op een wraakactie. Maar wat heeft dat dan te maken met Lorenzo. 'Je weet in hoeveel problemen wij geraken als dit alles uitkomt,' zegt Cliff tegen haar. Volgens mij is Cliff niet echt het hoofdbrein van deze missie. Het lijkt wel alsof hij dit wil stil zetten.
'Denk je dat ik dat niet weet. Ik wil gewoon wraak hebben op die tweelingzus van mij. En dat kan ik alleen door de twee Moretti's uit te schakelen. Haar man heb jij al genadeloos kapot gemaakt.' Ik zie Cliff met zijn ogen draaien en iets mompelen. Dit is dus de situatie. Leuke familiereünie die ze hebben.
—-—
xoxo C.S.
JE LEEST
Unexpected Love ✔️ (Undercover Love spin-off) (DUTCH)
RomanceDe vierentwintige Jack Anderson treedt in de voetsporen van zijn moeder. Hij gaat net als haar te werk als huurmoordenaar in Texas. Wanneer Jack is uitgekozen voor een heel belangrijke missie in Australië, twijfelt hij geen moment en vertrekt naar S...