twee dagen later
Eergisteren had Lulu een modeshow waar ze aan moest meedoen. Ik heb haar de hele dag niet gezien en gisteren heeft ze niet veel tegen me gezegd. Ik vraag me af of ik iets verkeerd heb gedaan. Misschien vindt ze het nog steeds een beetje awkward.
Woensdag ging het dan ook niet zo soepel. Toen ze mijn lip aan het verzorgen was, kon ik maar naar 1 ding kijken. Niet moeilijk als ze helemaal voor me hangt om me te helpen met mijn wonde. En dan met dat bord dat bijna viel doordat ze er niet aan kon.
Ik zag het al gebeuren toen ze de verbanddoos oppakte zonder te kijken of er plaats was om hem te zetten. Ik denk niet dat Charlotte en Rosie het leuk zouden vinden als we nu al alles kapot maken. Het was ook nooit mijn bedoeling om haar super ongemakkelijk te maken.
Ik had misschien naast haar kunnen staan om het bord tegen te houden maar daar dacht ik op dat moment niet aan. Ik was even gefocust op de scherven die zouden vallen dus ging ik maar gewoon achter haar staan. Niet mijn beste zet.
Vandaag komt Charlie naar Australië. Eindelijk tenminste iemand die ik ken. Hij komt hier natuurlijk voor zijn job. En het appartement dat ik aan het huren was, daar gaat hij dan in logeren. Omdat ik hier, volgens Charlotte en Rosie, waarschijnlijk nog een tijdje zit.
Misschien is het eens tijd om op te staan. Ik moet al binnen een uur vertrekken om Charlie van het vliegtuig te halen. Such a bromance we have.
Als ik beneden kom, zie ik Lulu in haar pyjama zitten. Ze zit aan de eettafel met haar laptop. Volgens mij draagt Lulu lenzen want ik zie haar soms met een bril. En toen ik haar ontmoette op of de missie's droeg ze nooit een bril. Of wel heeft ze het gewoon nodig om te lezen ofzo.
Haar pyjama bestaat uit losse, grijze sweatpants en een zwart T-shirt. Haar haar zit in een losse dot op haar hoofd. Oké, ik heb geen idee waarom ik dat allemaal aan het observeren ben. Anyway, ik besluit ook aan tafel te gaan zitten.
'Goeiemorgen,' zeg ik tegen haar terwijl ik koffie voor mezelf in schenk. Ze kijkt op en mompelt dan ook iets wat lijkt op goeiemorgen terug. Ze kijkt weer terug naar haar laptop. Ik pak snel een boterham.
'Morgen is er een bespreking over onze volgende opdracht. Charlotte heeft me net een bericht gestuurd. Ze zegt ook dat je je vriend Charlie er bij moet zijn om achter de computer te zitten.' Ze leest het bericht af van haar laptop. Ik knik in overeenkomst.
'Woo, ik wist niet dat je vrienden had.' Lulu klapt het dicht en neemt een slok van haar koffie. 'Ha ha ha, grappig hoor. Charlie is nog maar net aangekomen uit Amerika. Ik moet hem straks gaan halen.' Ik neem een hap van mijn eten. 'Aah, daarom heb ik hem nog nooit gezien.' Het klonk als een gewone zin maar er zat een klein beetje sarcasme in. Wil ze me weer frustrerend maken?
Ik knik gewoon want ik heb geen zin in een 'ruzie'. Ik kijk op mijn horloge en sta op. 'Ik zal ondertussen naar de winkel gaan als ik Charlie van het vliegtuig haal. Heb jij nog iets nodig?' vraag ik Lulu.
Ze schudt haar hoofd. 'Nop, ik denk het niet. Of ja, toch wel, wil je die lekkere dino-koekjes meebrengen, die met chocolade. Je zal ze wel zien staan. Een gele doos met daarop een dino.' Ik ben een klein beetje verrast dat ze me zoiets vraagt. Dino-koekjes?
'Ik zal ze zoeken,' zeg ik grinnikend. 'Hey, mijn dino-koekjes niet uitlachen hè. Eens je ze hebt geproefd, zal je wel wat anders kwaken,' zegt ze kwaad. Hierdoor moet ik nog meer lachen. Voor ze nog kwader wordt, vertrek ik. 'Vergeet ze niet!' roept ze nog naar me. ' 'k zal men best doen.'
2 uur later
'Ja, sorry, dat was ik vergeten te zeggen.' Ik en Charlie komen aan in het huis. 'Dus ik mag er morgen pas in,' zegt Charlie. Ik knik. 'Dus blijkbaar als je je appartement niet meer betreed, dan sluiten ze het automatisch af. En ik was vergeten te zeggen dat jij er vanaf vandaag in komt wonen.' He, oepsie.
Charlie rolt met zijn ogen. Hij zet zijn koffer ook binnen. 'Je bent toch zeker dat het oké is voor mij om hier een nachtje te logeren,' vraagt hij me. 'Eigenlijk heb ik geen idee. Maar ik heb geen zin om uitgescholden te worden door Lulu aan de telefoon.' Ik lach en Charlie geeft me een klop.
Ik open de deur om naar de living te gaan. In de verte hoor ik gesnik. Wat is Lulu allemaal aan het doen? Is ze aan het huilen? Ik kijk achter me om te kijken of ik geen spoken zie. Maar uiteraard hoort Charlie het ook.
We lopen naar binnen en ik zie Lulu in de zetel zitten met een pakje zakdoeken en een grote doos Ben & Jerry ijs. Wat is er gebeurt met haar? Het lijkt wel alsof ze net gedumpt is door de liefde van haar leven.
'Nee, ga niet dood. Hij mag niet dood gaan.' Ik zie de tranen uit haar ogen lopen. Waar is zij naar aan het kijken? 'Waarom maken... snif... ze zo'n filmen?' Lulu snuit in haar zakdoek. Ik en Charlie wandelen zachtjes in de living. Ze is wel heel gefocusd op de film want ze ziet ons niet eens.
'Uhum?' Ik schraap mijn keel zodat ze ons eindelijk opmerkt. Lulu schrikt en zet de film op pauze. Ze snuit nog eens in haar zakdoek en staat dan op van de zetel. 'Lulu, dit is Charlie. Hij is een genie in computers en het hacken van dingen.' Ze begroeten elkaar. Lulu droogt haar tranen.
'Ja, sorry, ik kijk nog al graag zo'n films,' zegt ze in verdediging. Ik en Charlie kijken naar elkaar alsof ze gek is. 'Films waar hoofdpersonen dood gaan?' plaag ik haar. Ze kijkt me kwaad aan.
'Anyway, Lulu? Is het goed als Charlie hier een nachtje blijft? Ik was iets vergeten in verband met mijn appartement en nu kan hij niet binnen.' Ze knikt vol overtuiging. 'Tuurlijk, ik leef nu toch al met een jongen die ik nog maar net ken. Waarom gooien we er niet nog eentje bij?' zegt ze spottend. Ik heb echt geen idee of ik moet lachen of niet.
' 't Was maar een grapje,' zegt ze daarna. Ik probeer wat mee te lachen maar dit wordt alsmaar awkwarder en awkwarder. 'Heb je m'n dino-koekjes?' vraagt Lulu om van onderwerp te veranderen. 'Jup, het heeft me wel 20 minuten gekost om ze te vinden maar ik heb ze gevonden.'
Ik pak de koekjesdoos uit de zak met boodschappen en leg hem op het salontafel. Haar glimlach verschijnt zoals ik hem nog nooit heb gezien. En dat voor een paar dino-koeken?
—-—
Cuties
xoxo C.S.
JE LEEST
Unexpected Love ✔️ (Undercover Love spin-off) (DUTCH)
RomanceDe vierentwintige Jack Anderson treedt in de voetsporen van zijn moeder. Hij gaat net als haar te werk als huurmoordenaar in Texas. Wanneer Jack is uitgekozen voor een heel belangrijke missie in Australië, twijfelt hij geen moment en vertrekt naar S...