~12: Jack

396 19 0
                                    

'Misschien valt het allemaal nog wel mee. Je kent haar niet eens. Waarschijnlijk is ze super lief en goed in haar job.' Ik heb Jenna alles verteld wat er de laatste dagen gebeurt is. De missie, Lulu, de tentoonstelling van vandaag. Ze is nu weer helemaal mee met mijn leven.

'Jenna, ze is een model. Ik ben er zeker van dat ze een bitch is.' Jenna zucht aan de nadere kant. 'Hoe kun je dat nu weten? Ik werk elke dag met duizenden modellen en de meeste zijn echt dankbaar voor hun job,' zegt ze aan de andere kant.

Misschien heeft ze wel gelijk. Vorige week heeft Lulu me wel afgesnauwen met het pizza-gedoe. Maar eergisteren wou ze wel professioneel te werk gaan. Dus heel misschien is er een kansje dat ze geen totale bitch is. Het had wel gekunnen.

'Jack, ik ga moeten afleggen. Kayden is een zaal aan het regelen voor onze trouw en ik vertrouw hem niet echt met zo'n dingen.' Ik lach. 'Doe iedereen de groeten van mij. En geef Kayden niet te veel motten. Het is nog zo'n lieve jongen.' Jenna lacht en legt dan af.

Ik stap in mijn auto nadat ik mijn gsm terug in mijn broekzak heb gedaan. En dan krijg ik weer telefoon. Goh, plezant, straks ben ik nog te laat voor die tentoonstelling. 'Hallo, met Jack.' Ik hoor al snel de gestreste stem van Rosie. 'Jack, waar zit gij, maat? Kunt ge zo snel mogelijk komen? We moeten u nog een beetje presentabel maken voor vanavond.' Ik wou net zeggen dat ik wou vertrekken tot zij mij belde maar ze legt al af. Tja, dan is het zo.

Ik start meteen de auto en rijdt naar het adres dat Rosie en Charlotte mij hebben gegeven. Hopelijk is die Elijah daar niet. Ik weet niet waarom maar ik kan zijn kop echt niet zien. En zeker niet toen hij binnenkwam en helemaal over Lulu hing. Kom op, jongen, we snappen het. Jullie kennen elkaar al.

Na 20 minuten kom ik aan bij de studio. Waarschijnlijk zal prinsesje Lulu er al weer zijn. komaan, Jack, ik moet aan het advies van Jenna denken. Misschien is ze geen complete bitch. Denk daar maar aan.

Ik stap naar binnen en zie iedereen druk rondlopen met alles klaar te maken voor straks. Ik kijk rond me om te kijken waar Rosie is. Tot op het moment dat ik een engel zie verschijnen. Ze stapt op me af. Alles lijkt ineens niet meer te bewegen, alleen ik en zij kijken naar elkaar.

Ze loopt traag naar me toe. Het is van ver dus zie ik haar gezicht niet heel goed. Het meisje heeft een mooie rode jurk aan. De split in haar benen brengen haar mooie bruine beentjes in het zicht. De glimlach die ze op haar gezicht heeft, ik word er zelf ook blij van.

Haar haren zijn mooi gekruld en een stuk ervan is opgestoken met een speld. Ik kijk naar haar voeten en zie dat ze helemaal geen schoenen aan heeft. Waarom heeft dat meisje geen schoenen? Van ver lijkt ze groter dan mij maar als ze iets dichter komt is ze minstens een kop kleiner. Maar dat is wel schattig.

Alles lijkt weer even normaal. Goh, ik zat even in een trance. Ik probeer mijn ogen veel wijder open te doen. Nu het meisje dichter bij me staat, zie ik wie het is. Dat meent ge niet.

Heb ik al die tijd 'gekwijld' op Lulu? Wat is er mis met mij? Ze is nu wel echt inmens mooi met die rode jurk. Alle jongens zouden het met me eens zijn. Nog steeds in trance dat ik net Lulu een compliment heb gegeven zie ik dat haar lippen bewegen. Oh shit, zegt ze iets?

'HEY?!' Nu hoor ik haar duidelijk naar me roepen. Dat was gênant. 'Ja, sorry, wat?' Ik schud met mijn hoofd om deze gedachten uit mijn hoofd te zetten. We vinden haar nog steeds een bitch, niet?

'Kan je in't vervolg wat vroeger komen? Rosie was helemaal aan het flippen.' Ik zucht. En mijn droomvrouw is weer verandert in Lulu. Waarom kan ze geen leuke persoonlijkheid hebben? Dat ze is probeert veel minder te klagen. Dat zou al een heel stuk verbeteren.

'Ik was aan het bellen en toen ik wou vertrekken belde Rosie mij. Het was dus niet mijn schuld.' Ik probeer het goed te praten door exact de waarheid te vertellen. Zo is het ook echt gewoon gebeurt. En niet anders.

Lulu knikt lichtjes met haar hoofd. Alsof ze tegen haarzelf zegt dat ze niet mag reageren. Ey, dat vind ik leuk. Als ze gewoon geen commentaar geeft. 'Volgens mij moet je naar daar want Rosie staat daar al een paar minuten te zwaaien.' Lulu wijst naar Rosie die in de verte teken doet dat ik moet gaan. Ik knik nog even naar Lulu en vertrek dan naar Rosie.

'Zeg waar bleef je? Ik hoop dat je de volgende keer een beetje beter op tijd bent. Dit is niet Amerika. Hier zijn we in Australië. We zijn hier te gast in de ADS. Een beetje respect tonen voor de mensen en laat die gewoontes achterwege en start met op tijd te komen.' Het was nooit mijn bedoeling om Rosie zo boos te laten worden. Ik lette gewoon even niet op de tijd.

Ik knik gewoon en ga dan naar een meisje om mij om te kleden. Het meisje genaamd Veronica geeft me een zwart kostuum met een das. Ik trek het aan in het pashokje en ze begint mijn haar wat fatsoenlijk te leggen.

Nu ik hier zo zit ben ik toch ook wel benieuwd naar de tentoonstelling. Maar wat als we nu niets vinden? Iedereen heeft zo z'n best daarvoor gedaan. Ik ga echt mijn best doen om alles in de gaten te houden en iets te vinden.

Wel, jammer dat we niet weten hoe de moordenaar eruit ziet. Ik en Lulu kunnen dus helemaal niet 1 persoon in het oog houden. We moeten echt naar iedereen kijken. Dat is ik-weet-niet-hoe moeilijk.

Veronica is klaar met mij 'op te maken'. Ik ga terug naar de plaats waar ik daar juist stond. Daar zie ik een paar meter verder Lulu praten met Elijah. Jeej, en hij is hier ook. Maar ja, dat had ik wel kunnen verwachten.

Kijk ze daar eens staan. Wie gelooft nu dat Lulu alleen met hem om gaat omdat het de broer is van haar beste vriendin? Kom op nou. Die twee willen elkaar gewoon opvreten. Dat ziet iedereen gewoon. Ik besluit er gewoon naartoe te stappen. Het maakt niet uit wat Lulu van me denkt. Dit is werk, we moeten ons concentreren op de missie. Niet staan flirten met de media-man. Hoe dom is ze?

—-—

Oeh, zit er jaloezie in het spel? Waarom zelfs? Jack noemt haar een bitch.

xoxo C.S.

Unexpected Love ✔️ (Undercover Love spin-off) (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu