~21: Lulu + Jack

363 15 2
                                    

Ik word wakker van het irritante getik van mijn wekker. Pff, is het al zo laat? Misschien moet ik maar eens moeite doen om op te staan. Maar eerst ga ik eens bekijken wat er vandaag op het programma staat. Ik pak mijn gsm en kijk naar mijn agend; geen extra werkjes vandaag. Dat is super, dan heb ik wat tijd voor mezelf.

Misschien moet ik Mia eens een bericht sturen. Zij wou zo snel mogelijk naar mijn nieuwe woonst komen kijken als ik er in woonde. Nadat ik haar een bericht heb gestuurd, pak ik snel een losse trui waar ik kan in ontbijten. Ik ga de trap af en mijn neus ruikt meteen een lekkere geur. Zeg niet dat Jack de huisman hier gaat zijn?

Ik loop de woonkamer binnen en zie Jack in een grijs, los T-shirt en een short, eitjes te bakken. Tot nu toe heb ik hem altijd in werkkleren of een iets formeler pak gezien, maar nog nooit met zoiets. Het bevalt me wel, moet ik zeggen. Euh, wat? Ben ik nu aan het staren?

Ik schraap mijn keel en probeer zo normaal mogelijk te hoesten. Jack merkt me op en kijkt naar achter. Hij bekijkt me van kop tot teen. Ik zie een kleine grijns op zijn gezicht. Wat is dat nu? Waarom zijn we ineens bezig alsof we een koppel zijn? We haten elkaar, remember that Lulu.

'Ik wist niet dat je kookte,' ik probeer het ijs te breken door over een random onderwerp te praten. Hij lacht en begint te praten. 'Je kent me nog niet zo lang, dus waarschijnlijk wist je dat niet over me,' zegt hij terwijl hij zijn eieren omdraait in de pan. Ik pak de fles water en schenk al wat bij mezelf in. Ik zet me aan de keukentafel en draai me om naar waar hij staat te koken.

'Wat ga je vandaag doen?' vraagt hij. Ik zie hem sukkelen met de borden die hij probeert te zoeken. Ik sta op en ga naar de kast waar ze liggen. Gisteren heb ik al wat onderzoek gedaan naar dit nieuwe huis en heb ik bijna alles gevonden. Ik herinner het me nog dat het de kast naast de vaatwasser was.

Ik leg mijn hand op het handvat van de kast. Net op dat moment schoof zijn hand ook naar het handvat. Hij raakte mijn hand aan door zijn hand op de mijne te leggen. In het begin merkte ik het niet maar nadat hij zijn hand wegtrekte, snapte ik wat er gebeurt is. 'Sorry,' zegt hij stil. Hij gaat meteen terug naar het kookaanrecht en begint andere dingen in de pan te doen. Ik doe de kast open en haal er twee borden aan. Dan ga ik terug zitten en besluit te antwoorden op zijn vraag.

'Niet veel. Vandaag staat er niets op mijn planning. Maar misschien zou ik het wel leuk vinden als mijn vriendin eens naar hier zou kunnen komen.' Ik neem nog een slok van mijn water. Zou hij het erg vinden als ik iemand zou uitnodigen?

Ik zie hem in mijn ooghoek alleen knikken. 'Ja, ik moet vandaag wel ergens naartoe, als je het niet erg zou vinden.' Waarom doet hij zo? Het is niet alsof we in een soort relatie zitten. Mij maakt het helemaal niet uit wat hij gaat doen. 'Waarom zou ik dat erg vinden?' Jack trekt zijn schouders op en geeft me een bord. Ik begin direct te eten. Ik wist niet dat ik zo'n honger had. Ik wist ook niet dat hij zo kon koken. Dit is verrukkelijk.

Na het eten zitten ik en Jack gewoon in de zetel. Hij vertrekt binnen een uur naar iets dat hij niet gezegd heeft. En Mia komt ook naar hier om het huis te bekijken. Het is best awkward samenwonen met iemand die je amper kent. Maar ik heb wel een goed gevoel dat dit 'experiment' zal lukken.

Ik krijg ineens een berichtje van Elijah. Hij stuurt dat hij me al even niet heeft gezien en dat we misschien nog eens moeten afspreken met Mia erbij. Ik krijg een glimlachje op mijn gezicht. Niet te geloven dat het allemaal echt goed met hem gaat hoewel hij super lang weg is geweest.

Toen ik al twee jaar in Australië was en toen Mia me geholpen heeft met school, was Elijah er ook. Hij heeft me ook veel geholpen met mijn achterstand en met mijn mentale problemen door mijn geheugenverlies. Hij is toch echt wel een zeer goede vriend.

'Wat is er zo grappig?' Jack stoort me in mijn gedachten. Ik had niet eens door dat ik nog steeds aan het lachen was. 'Oh, niets. Ik kreeg gewoon een berichtje van Elijah.' Mijn vingers beginnen een antwoord te sturen naar hem. Maar ze worden gestopt doordat Jack de gsm uit mijn handen trekt. Wat is zijn probleem?

'Hey?!' Ik probeer hem meteen terug te krijgen. 'Tsss,' hoor ik uit zijn mond. Wat heeft dat te betekenen? Hij geeft nog steeds mijn gsm niet terug waardoor ik echt heel boos word. Ik sta op van de zetel en stap naar hem. Hij ziet het maar is nog steeds bezig met mijn gsm. Hij gaat zelfs zo ver dat ik zijn vingers zie bewegen. Is hij nu zelf aan het antwoorden?

Ik probeer het af te pakken maar zelf staat hij nu ook op. Wat doet hij nu? 'Geef het terug,' beveel ik hem. Hij houdt de telefoon heel hoog waardoor ik er niet aan kan. Hoe hoog ik ook kom, ik geraak er niet aan. Wanneer ik hem bijna heb, verplaatst hij de gsm in zijn andere hand. Hij stapt nu ook naar achter waardoor ik meer naar voor moet springen.

Op een bepaald moment verliest hij zijn evenwicht waardoor ik op hem val. Zijn lichaam valt zacht op de zetel met mij daarop. Eerst snapte ik het niet goed maar toen ik in zijn bruine ogen keek, beseft ik DAT IK OP HEM LIG. LETTERLIJK.

Ik ga meteen van hem af en pak mijn gsm uit zijn handen. Dit was een zeer rare situatie. Ik kijk hem nog een schamelijk aan en vertrek dan naar mijn kamer. Oh god, mijn gezicht is waarschijnlijk super rood. Dit was heel gênant.

Pov Jack:

'Wat ga je doen, kleintje?' Ik hoor van een eindje een luidje stem van een man. Wat is daar aan het gebeuren? Ik volg het geluid van de stem en kom uit op een verlaten plaats. Ik zie een jongen van ongeveer 18 jaar met allerlei verwondingen en blauwe plekken op de grond liggen. Daar rond staan vier personen die veel ouder zijn. En degene waarvan de stem kwam staat voor hem alsof hij de baas van het land is.

Ik zie 'de baas' weer een klop uitbrengen aan de jongen van 18. Ik kijk rondom mij. Is er nu niemand die dit gaat stoppen? Ik stap er op af en begin een gevecht met de vier 'handlangers' die er maar wat bij staan. Als ze zo goed als knock-out zijn, help ik de jongere jongen op. Hij geeft me een klein knikje.

'En wie hebben we hier? Is hij je oudere broer?' Hij draait zich naar de jongen achter mij. Wie is deze gast? Waarom denkt hij dat hij overal mee weg komt? 'Yup, en ik heb een zwarte band in taekwondo. Dus ik zou maar oppassen als ik jou was,' ik probeer hem bang te maken maar het lukt precies niet echt.

De man begint spottend te lachen en stapt wat dichter bij me. 'Oh ja?' Met de klap in mijn gezicht, val ik zo goed als op de grond.

—-—

Het spijt me dat ik zo laat update. Het is echt heel druk in mijn leven. School is weer begonnen :( Ik heb weer een aantal hobby's waardoor ik niet kan updaten. Sorry daarvoor...

xoxo C.S.

Unexpected Love ✔️ (Undercover Love spin-off) (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu