63.Bölüm Nefeslere Hemnefes
Tahir Emir'i döver..
-Ula ne demek elveda ne demek ula?! Senin ne halt olduğunu ofisde gördüğümde anlamuştum!
Cümlelerine devam ederken Deli Tahir Emir'i dövmeye devam eder..Az sonra polis gelir ve onları ayırır..
Ali-Devrem bir sakin ol!
-Olamayrım devrem! Bu herif ya Balım'a birşey yaptıysa!
Ali-Bülof yapıyor.. Balım evde ve iyi.. Kaçıranlarıda tutukladık..
Tahir-Oh çok şükür!
Tahir bu habere çok sevinir.. Ev ahalisi ise Balım'la hasret giderirken Nefes ve Yiğitide Salih eve götürüyordur..
Salih-Abiciğim, iyi misin?
Nefes-İyiyim abim..
Salih-Yiğitim sen?
Yiğit-İyiyim dayı..
Salih-Oy dayın seni verene kurban olsun.. Nefes bebekte iyi değil mi?
Nefes-Herhalde iyidir amcası..
Salih kardeşini ve yeğenini sağ salim görünce sevinir ve şükreder.. Tahirle Aliyse hala oradadır..
-Devrem bunu tutuklamaymısın? Yılanın başı bu.
Ali-Şey.
-Ney?
Emir ise sinsixe gülüyordur.
-Adamlar şimdi sorguda ama tüm suçu üzerlerine alıyorlar..
Tahir-Ula hay ben böyle işi!
Tahir Emir'in üzerine yürürken Ali durdurur..
Ali-Devrem bırak şu pisliği karın ve çocuğun seni bekliyor. Gidelim. Söz bu işin peşini bırakmayacağım. Ha?
Tahir-Tamam gidelum.
Emir-İşte böyle Tahir.. Ancak gidersin..
Tahir-Gideceğum dönmeyeceğim anlamına gelmez Emir Kaya.. Görüşücez..
Emir-Beklerim.
Ve Tahirler gider... Emir ise hastaneye Vedat'ın yanına gider.. Kaleliler yine hep beraberdir.. Birlikte hasret giderip konuşurlar.. O sırada Nefes endişeli bir şekilde cümlesine başlar-
Nefes-İsteyerek yapmadım..
Herkes şaşkınlıkla gözleri dolmuş halde Nefes'in itirafını dinler..
Nefes-Oradan kurtulmam gerekiyordu.. Önce kendi ellerimdeki ipleri, sonraysa Yiğit'in iplerini çözecektim.. Çakıyla iplerimi kestim, Yiğit'i çözmek isterken o geldi ve bizi kaçıracağını söyledi.. Ben gelmiyorum dedikçe o bağırarak geleceksin dedi.. Mecbur kaldım..
Tahir-Neye mecbur kaldın?
Nefes başını kaldırır ve-
Ben Vedat'ı bıçakladım..
Herkes şok olur en çokta Tahir..
Tahir-Ne diysin sen Nefesim?
Nefes-Ben isteyerek yapmadım.Tahir yapmasaydım bebeğimle oğlumla birlikte kaçıracaktı beni..
Saniye-Başumuza bir işun geleceğuni biliydim!
Mustafa-Durumu nasıl?
Asiye-Ölsünde kurtulalım!
Berrak-Pislik.. Yetti yaptıkları..
Nazar-Ula onu varya..
Salih-Hele bir kendine gelsin!
Tüm bu sesler Nefes'in kulağında yankılanırken Nefes ayağa kalkar ve bir anda bayılır..
Tahir-Nefes! Noldi?! İyi misin?! Nazar birşey yap!
Nazar Nefes'in nabzını yoklar.
Nazar-Merak etma yaşıyi! Sadece bayılmış.. Kolonya getirin!
Berrak kolonya getirir ve Nefes'i ayıltırlar. Tahir odalarına taşır. Ve bir gün daha biter.. Herkes dağılır... Nefes kötüleşdiği için bu gecede konakta kalırlar.. Ama bu gece kimsenin gözüne uyku girmeyecektir. Nefesle Tahir'inde girmez.. Gece uyanıp yağmuru izlerler kapının önünden..
Tahir-Beni çok korkuttun..
Nefes-Özür dilerim..
Tahir-Dileme.. Özür dileme.. Sen özür dileyecek birşey yapmadın, yapmazsında. Sadece bu olanlar.. Asıl ben özür dilerim.. Aklımı kullanamadum.. Seni dinleseydim
Nefes ona arkadan sarılan Tahir'in ellerinden tutup ona doğru dönerek-
Artık bunları konuşmak bizi,
Tahir'in elini karnına götürerek
Çocuklarımız üzmekten başka bir işe yaramaz.. Evet belki o adam ölücek veya yaşasa bile yine beni tehtit edecek.. Ama ben bunu yapmasaydım o bana evlatlarıma birşey yapsaydı kendimi asla affetmeyecektim..
Tahir-O sana hiçbir şey yapamayacak.. Ben izin vermeyeceğim..
Tahir Nefes'ini alnından öper ve içeri girerler birazdan sahur vaktidir..Balımda anne ve babasıyla uyumuştur..Asiye gece boyu gözünü kırpmadan onu izlerken Mustafada bakar.. Ve sahur vakti geldiğinde Nefes Tahir'i uyandırır.
Nefes-Tahir hadi kalk.
Tahir uyku sersemi halinde kalkar-. Nefes noldi?
Nefes gülümseyerek-Sahur oldu..
Tahir-Kalkayrum..
Nefes-Tahir ama uyuya kalıyorsun.. Ben iyi bir çözüm biliyorum..
Nefes Tahir'i gıdıklar ve uyandırır...
Tahir-Ula inata inat diysın ha? Neyse hadi yine iyisun. Hele bir kızımuz doğsun bunun intikamını alurum Mavi tüylü geyik.
Nefes itinayla-
Bekliyorum denizden gelen kaplan..
Tahir sahur ederken Nefeste Yiğit'e bakıp onu öpüp koklar.. Daha sonra onlara katılır..
Asiye-Eltucuğum biraz daha iyi misun?
Nefes-İyiyim abla..
Asiye-O şerefsuzu bir göreyum bir göreyum edeceğumi bilirim..
Mustafa-Asiyem tamam da sofradayuk..
Asiye-Deduğun iyi oldu bende sanıydımki marstayuk..
Yangazlarda gaz verir-
Murat-İşte Asiye Kaleliden bir gol daha!
Fatih-Asiye reis vurdi gol oldi!
Asiyede o sırada kendiyle övünürken sofradaki herkes neşelenir..
Nazar-Goca adam oldun, yarın birgün baba olacaksun hala bu işlerun peşundesin pes Murat.. Pes..
Murat-Ben ne ettum?
Fatih-Evet, hayırlı olsun, Muratta trip yiyen adamların dramı klubune girdi.. Bakalım oradan çıka bilecek mi?
Murat-İkizum sende verip durmasana gazi..
Nazar-Ben çayları yenileyeyum, isteyen var mi?
Murat-Yo sağol..
Nazar-Sana sormadim.. O zaman herkese getiriyrım..
Asiye gülerek-Bak tam bana layuk eltu ha!
Nazar çayları koyarkan karnına hafif bir sancı girer.. Ama sonra geçer ve kimseye belli etmez.. Acaba bunun sebebi neydi?
Saniye-Nefes o gaybana herif senden şikayetçi olamaz değil mi?
Nefes-Bilmiyorum.. Ne yapacağını bilmiyorum..
Tahir-Hele bir yapsun! Bak o zaman görir gününi!
Nefes-Tahir yapma..
Tahir-Daha birşey yaptuğum yok Nefes, ama bu yapmayacağum anlamına gelmez...
Mustafa-Bunlaru sonra gonuşuruk hayde sahurumuzu edelum.. Bugün hepimiz çok yorulduk..
Asiye-Ha bak oni doğru dedun.. Hayde.
Nazar-Çaylar geldi...
Nazar Murat'a trip atsada oruçlu olacağı için onada çay getirir...
Mustafa yine tek başına bir mısır ekmeği yer..
Mustafa-Çok seviyrım ha o ekmeği..
Asiye-Mıstafam benide çok seviysin, eğer böyle yiyeceksen benide korkmaya başladum ha..
Herkes güler.. Tüm aile (Nefes ve Nazar dışında) niyet edip oruçlarını tutarak uyurlar.. Sabah cumartesi olduğu için herkes evdedir.. NefTah içinde güzel bir sabahdır.. Nefes Tahir'in göğsüne yaslanarak uyumuştur.. Tahir uyanınca onu izler.. Ve birazdan Nefeste uyanır. Emir ise tüm gece komada olan Vedat'ın başında bekler.. Sabah Fikrette hastaneye gidecektir..
Nefes-Napıyorsun sen?
Tahir-Seni izliyrim..
Nefes-Ya diysın..
Tahir-Bir insan sabah sabah bu kadar güzel olur mu? Resmen sabah güneşimsin..
Nefes-Ya peki bir insan sabah sabah bu kadar yakışıklı olur mu?
Tahir Nefes'i sinir etmek için şakacı şakacı konuşur-
Ben her zaman yakışukluyum sense sadece sabah güzelsin..
Nefes-Bak ya sen her zaman yakışıklı olduğun kadar ukalada ola bilirmisin?
Tahir gülümseyerek-
Bilmem ola bilirim herhalde...
Nefes Tahir'in Tahirde Nefes'in boynundan öper... Fikret Emirle konuşur..
-Kim yaptu bunu?
Emir-Nefes..
-İyi yapmuş, kızı neden kaçurdunuzki?
Emir-Yeğenimi almak için.. Kardeşimin evlatına hasret kalmasına dayanamadım.
-Evlat, insan yaşattuğunu yaşamadan ölmezmiş. Senin kardeşin beni evlatsuz bırakdı, şimdide aynı şeyi kendi yaşıyi..
Emir-Ama o kadın bunun cezasınl çekecek..
-Hiçbirşey yapmayacaksun ona.
Emir-Özür dilerim abi senin hakkın çok üzerimde ama bu işin boyutu farklı. Kardeşim için yapacağım bunu.
-Evlat, özür dilerim o zaman ben senu evladum bildim ama o kardeşin olacak adamun Nefes'i vurduğu silah ve bana uzattığı silah yani onu hapse atabileceğim tüm deliller bende duruyi..
Emir-Abi yapma..
-Ettum bile evlat, ettum bile. Geberirse haber et..
Fikret gider Emir ise, o katı kurallarl olan adam ağlar, uzun zamandan sonra kardeşi için ağlar.. Peki ya Vedat'a ne olacak şimdi? Ölecek mi? Yaşayacak mı?
Az sonra Yiğit kapıyı çalar ve annesiyle babasının ortasında oturup onlarla sabah sohpeti yapar..
Yiğit-Anne iyi misin?
Nefes-İyiyim anneciğim niye sordunki?
Yiğit-Hani dün yine seni kanatmaya çalışdı ya o yüzden.
Nefes ellerini Yiğit'in küçük suratına götürerek-
Ama başaramadı, ve aslada başaramayacak..
Yiğit-Evet! Çünki biz accayip güçlü takım olduktan sonra bizi yenemez ki ya!
Nefes-Tabi yenemez ki ya! Ama ben seni yerim!
Tahir-Bende yerum!
Yiğit-Annem yer oruç değil ama sen yiyemezsinki baba oruçlusun..
Nefes-Ne dedim ben sana? Bizim seni yememizü hiçbir şey engel olamaz ki ya!
Ve Nefesle Tahir Yiğit'i hem öper hemde gısıklayıp ısırırnış gibi yapar..
Yiğit-Anne birşey diyeceğim..
Nefes-Söyle anneciğim..
Yiğit-Benim sınıf arkadaşım Selim varya size söylemiştim soluk benizli onlarda kalıyordu diye.
Tahir-Evet..
-Selim söylediki babası annesini dövüyormuş hergün..
Nefes bir an duruksunur ve kötü olur..
-O seni her kanattığında ben çok üzülüp senin üçün dua ediyordum hala ediyorum.. Onada dedimki dua etsin ve tesbih çekerek Allahım nolur annemi koru desin.. Ben dua ettim işe yaradı o da dua edersede işe yarar mı?
Nefes gözleri dolmuş halde-
Kabul olur tabi benim güzel oğlum.. Yiğit'in saçlarından öper..
Tahir-Allah ona açılan elleri asla çaresiz bırakmaz..
Yiğit-Yaşasın! O zaman pazartesi soracağım bakayım dua etmiş mi? Ben aşağıya iniyorum..
Nefes-Tamam sen in bizde geliyoruz..
Yiğit inerken Nefes bu mevzu hakkınta konuşur..
-Tahir yardım mı etsek?
Tahir-Nasıl edeceğizki? Çok isterdim inan ama bir düşünüyorumda bunları yaşayan milyonlarca kadın varken zaten birine yardım etmek biraz bencilce olmaz mı? Tamam bugün ona yardım edelim ama yarın? Veya diğer gün? Bitmiyor bitirmiyorlar..
Nefes-Doğru söylüyorsun.. Benim gibi şiddete mağruz kalan milyonlarca Nefes var ve onların aslında yalnız olmadıklarını bilmeye hakkı var..
Tahir-Senun aklında birşey mi var?
Nefes-Ben artık iyiyim.. Psikoloğa gidiyorum, yeniden okuyorum ve bir evladımız olacak.. Herşeyi aştım ben.. O milyonlarca Nefeslerinde aslında her zaman umut olduğunu bilmeye ihtiyacı var.. Volkan bey (arkadaşlar psikoloğun adı Volkanmış birkaç bölümdür Orhan yazdım ama Volkan düzenleyeceğim hepsini) bir televizyon programından bahsetti..
Tahir-Nasıl bir program?
Nefes-Bende net olarak bilmiyorum ama şiddete maruz kalan kadınlar için bunları yaşayıp atlatan bir kadının oraya çıkmasını istiyorlar.. Kimse çıkmıyormuş..
-Neden çıkmıyorlarki?
Nefes-Korkuyorlar, belkide birşeylerden çekiniyorlar.. En büyük sıkıntıda bu ya korktuğumuz için sesimizi duyuramıyoruz.. Ben o programa çıkıp sesimi duyurup, onlara hem ses hemde nefes olmak istiyorum..
Tahir gururla-
Yürü be tüm yollar senindir Nefes kaptan!
Nefes Tahir'e sarılır...
Az sonra kalkarlar... Kaleli kardeşler toplantı olduğu için işe gider gelinler ve kaynana ise evde kalır.. Nazar'ın hala sancıları vardır.. Bunu farketen Nefes iyi olup olmadığını sorar.
Nefes-Nazar iyi misin?
Nazar-İyiyim..
Nefes-Doktor kontrolune gittiniz mi?
Nazar-Bugün gideceğiz..
Nefes-Peki, birşeye ihtiyacın olursa..
Nazar gülümser-
Söylerim..
Asiyede eltisiyle Nefes'in çıkacağı program hakkınta sohbet eder..
Asiye-Senunle gurur duyuyrım valla.. Kendinle birlikte diger Nefeslerede hemnefes olacan ha?
Nefes-Evet abla.. Bu benim için çok güzel bir fırsat.. Düşünsene bir şekilde diğer Nefeslerede sesimi duyuracağım..
O sırada Saniyede katılır sohbete-
Katılacan nolacak? Millete masgara olacağuk..
Asiye-Oy nenem Yarabbim.. Saniye hanum kimseye masgara falan olmayacuk.. Hem şimdi destek olma zamanl köstek değul..
Nefes-Saniye hanım hayatım boyunca tek başıma annesiz büyüdüm ben.Evet bana destek olan bir abim varlığını hissetmesemde bir babam vardı ama annem yoktu.. Annesiz bir insan yapayanlızdır korunmasız savunmasızdır.. Şimdi düşünüyorumda kimisi annesi başında yokken erken yaşta evlendirilmiştir, kimisininde varlığını hissetmediği bir annesi vardır.. Ve sonuç itibariyle yalnız hissediyorlardır.. İnsan her sırrını başkalarıyla paylaşamıyor.. Hele ailesiyle hiç.. Benim abim herşeyin farkındaydı ama gördüğü kadar.. Görmediği taraflarıda vardı.. İşte o görmediği tarafları yaktı hep canımı..
Nefes'in gözleri dolarken Asiyede ellerinden sımsıkı tutar-
Ben annesizliği ne zaman tam anlamıyla hissettim biliyor musunuz? "Baba beni o adama verme" dediğimde beni dinleçeyip saçımdan sürükleyen babama karşı "kızımı bırak" diyen bir annem olmadığında... O an ben gerçekten annesiz olduğumu anladım.. 8 yıl o zindanda Yiğitle hayat savaşı verdim direndiç.. Yılmadım yıldıramadı.. Çünkü hep içimde bir umut vardı. Kızımı ceza odasında ölü doğurduğumda bile.. İşte o umut beni terk etmedi ama belkide çoğu kadın o umudunu yitirmek üzere..
Saniye-Sen ne olacan şimdi o programda?
Nefes-Korkularından seslerini çıkaramayan kadınlara ses, nefesleri kesilen tüm kadınlara hemnefes olacağım..
Asiye ayakta alkışlar-
İşte bu.. Nefesim pes etme eltum.. Ben senun hep arkandayum!
Nefes ve Asiye sarılır.. Saniyede cevabını alıp odasına gider..
Kaleli erkekleri, Cemil ve Emir'in asistanı bir toplantı masasına otururlar..
E.asistanı Çağlar-Emir bey kardeşinin hastanede olması sonucu gelemedi. Ama tüm istekleri ve önerilerini ben sizinle paylaşıp sizinde istek ve önerilerinizi ona ileteceğim.
Mustafa-Bence sen hiç zahmet etma.
Çağlar-Pardon anlayamadım?
Tahir ayağa kalkar-
Bizim elalemin karısını, çocuğunu, kaçuran adamla işimiz olmaz diyi kısaca abim..
Mustafa-İtlerini hapse atturmakla iyi sıyruldu ama bir dahaki sefere böyle kolay kolay gurtulamayacak..
Cemil-Bir sakin olsaydınız..
Tahir-Cemil abi, Fikret bey bence sizde bulaşmayın derum..
Çağlar-Önerilerinizi bana iletin dedim Cemil bey ve Fikret bey'e demedim..
Tahir-Ben ortada sen görmiyrim. Bir it'in kemiğini görüyrim.
-Beyefendi üslubunuza dikkat edin.
Tahir-Etmezsem nolur ha etmezsem nolur?!
Mustafa Tahir'i durdurur-
Tahir etmada.. Hayde gidelum..
Tahir-Ayağunuzu denk almasunu bilin yoksa bildiruruk o vakit anlarsunuz!
Kaleliler toplantıyı terk ederken Fikret ve Cemil ise devam eder...
Fikret-Evlat, ben bu işde yokum Emir'ede söyledum zaten..
Cemil-Valla öyle görüniyirki bende yokum..
Vedalaşırlar ve Cemil ile Fikrette gider..
Fikret-Vazgeçmekle iyi ettun..
Cemil-Niye?
Fikret-Pek tekin tipler değuller..
Cemil-Belli oluyi.. Hayde görüşürük Fikret aga..
Fikret-Görüşürük..
Ve toplantıda burada biter.. Mustafa ise arabada Tahir'i sakinleştirmeye çalışır..
Mustafa-Böyleleri eninde sonunda cezasıni bulur...
Tahir-Yaptukları yanlaruna kar kalıyi ya! Oruçlu ağzımla küfür ettirecekler bana!
Mustafa-Değmez böyle itoğlu itlere..
Ve eve doğru yola devam ederler... Yangazlarda eve gelir.. Murat Nazar'ı alıp doktor kontrolune gider.. Arabada-
Murat-Cinsiyeti ne acaba..
Nazar gülümsüyerek-
Daha belli olmazki..
-Hadi ya.. Neyse önemli olan sağlıklı olsunda..
Nazar-İnşAllah..
Nazar'ln karnına yine sancı girer.
-Nazar iyi misun?
Nazar-İyiyim sadece küçük bir sancı..
Ve sancısı dahada şiddetlenir.. Nazar artık bağırmaya başlar..
Murat-Dayan Nazarım! Az kaldu dayan!
Peki Nazar'a ne olacak? Kaleliler eve gelir.. Tahir Nefesine birşeyler gösterecektir..
-Nefesum bir gelsene..
Nefes Asiyeye bakarak noluyor? Bakışı atar..
Asiye-Hayde git..
Mustafa ise iftarı beklemektetir..
Mustafa-İftara kaç dakika kaldu?
Asiye-E yuh Mıstafa ne dakikasu saat kaldi saat..
Mustafa-Saati dakikaya çevirip desen?
Asiye-Aç ayucuk aç...
Tahir Nefes'e 2005deki uzungöldeki fotoları gösterir..
Nefes-İşte ben buradayım..
Tahir-Şarkıdada demiş ya kader alnuma yazdı kimse ayuramaz.. İşte bizim sevdamızda böyle.. Nefesim kader seni bana yazmış bundan sonra ne gelirse gelsin sana ve bana bizden başka yer yok..
Nefes-Olmasında zaten..
Nefes Tahir'in elini karnına götürerek-
Bak o kader ne kadar güzel şeyler yazmış bize...
Tahir-Kurban olurum o güzel şeyleri verene...
Tahir Nefes'in karnından öper ve aşağıya inip bu olayı herkese anlatırlar.
Asiye-Uu aynı filmlerdeki gibi.. Yengem ne romantik bir hikaye bu böyle. Mıstafa
Mustafa-He Asiyem..
Asiye-Biz neden karşulaşmaduk hiç?
Mustafa-Ben ne edeyum Asiye? Kader.
Asiye-Kaderden değul o senun ayucukluğundan..
Mustafa-Asiyem bari şimdi yapma ha?
Asiye-Bir şartla.. Akşam benu romantik bir yemeğe götürürsen affederum.
Mustafa-İş başa düştü. Eh iyi madem..
Asiye Mustafaya sarılır.
Tahir gülerek-
Kolay gelsun abim..
Mustafa-Kolaysa başuna gelsun..
Mustafa Tahirden şu olayı sorar(babalık olayını)
Tahir-Sonuçlar çıktı, babamuz Deli Tahirmiş..
Mustafa-Oh Şükür..
Asiye-Şükür tabi.. Öbür türlüsünü düşünemeyrum.. Mıstafam Nefes bu akşam şiddet gören kadınlara destek olmak için bir televizyon kanalına çəkacakmuş..
Mustafa-Dema ya.. Çok sevundum bacum..
-Sağol abi..
Mustafa-Anam ne dedu?
Asiye-Başlarda mırın kırın ettu ama tabi Nefes öyle güzel konuştuki birşey diyemedi..
Tahir-E biz çıkalum o zaman, daha hazurluklar yapılacak..
Nefes-Peki çıkalım..
Asiye-İyi yayunlar eltucuğum..
Mustafa-İyi yayınlar bacum..
Nefes-Çok teşekkür ederim..
Murat Nazar'ı kucağında içeri taşırken ise Nazar'ın sancıları her tarafı alır..
Ve doktor işlemleri yapıp çiftimizle konuşur-
Merak etmeyin hamileliğin ilk haftalarında böyle sancıların oluşması normaldir.. Kanama olmadığı için korkulacak bir durumda yoktur
Murat-Peki buna sebep nedir? Neden oldi yani böyle?
Doktor-Hamileliğin ilk belirtilerinin oluşmasıyla birlikte, vücudunuzda biyolojik ve fizyolojik bazı değişimler meydana gelir. Gebelik hormon seviyelerinin yükselmesi nedeniyle vücudunuzun bu değişime uyum sağlayabilmesi, hamilelikte ilk aylarda sancı oluşmasına neden olabilir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sen Anlat Karadeniz
FanfictionGeçmişte para karşılığı satıldığı adamın zulmünden kaçıp çocuğuyla birlikte Karadeniz'e sığınan Nefes'le, onu koruduğu için ailesinin büyük tepkisiyle karşılaşan Tahir'in imkansız aşkını ele alıyor kitapımız... -Sen Anlat Karadeniz... Ben Anlatınc...