60.Bölüm Oğlumu Bırak

644 19 20
                                    

60.Bölüm Oğlumu Bırak

Tahir koşarak Hatice nene'nin evine doğru giderken ev ahaliside oraya gider..
Tahir-Abi!
Mehmet yüzünü Tahir'e çevirerek-
Abim, sakın gelme ben iyiyim!
Artık bu sırrı herkes biliyordu... Ve şaşkınlık içinde onları izliyorlardı.. Az sonra Hatice nene'nin cesedinide morga teşhis etmek için götürürler.. Tahir emniyete gidip Aliyle olan biten hakta konuşurken.. Ev ahalisi orucunu açmak zorunda olduğu için eve döner.. Tahir orucunu sadece bir bardak suyla açar.. Hiçbirşey yemez.. Vedat hala bahçededir..
Vedat-Yiğit, oğlum nasılsın?
Yiğit-Ben senin oğlun değilim! Ben babamın, yani Tahir'in oğluyum!
Vedat-Saçmalıyorsun.. Ve bu saçmalığın sebebkarı seni terbiye edemeyen annenin olmasıda hiç şaşırtıcı değil!
Yiğit-Ben annemi çok seviyorum! Ayrıca o beni en iyi şekilde terbiye ediyor. Bana soluk benizlilerden uzak durmamı söylüyor!
Nefes Yiğit'in konuşmasını gururlar izler-
Aferin ay ışığında uluyan kurt! Hadi şimdi Asiye yengenle içeri git yemeğe başla bende geliyorum..
Yiğit-Emin misin?
Nefes-Evet..
Mustafa ve Yangazlar Nefes'in yanında durur..
Vedat-Şu çocuğu hiç terbiye edemedin ya.. Sana lafım yok Nefes..
Nefes-Benim verdiğim en kötü terbiye, çocuğumun annesini döven senin gibi şiddet yancısı bir manyakla aynl çatı altında aldığı terbiyeden bin kat daha üstündür Vedat..
Mustafa-Gısacasu uzatma,Ramazan Ramazan açturtma ağzımızi..
Murat-Abi ağzumuzu açmaya gerek yok, 2 yumrukla o iş tamam.. Demu ikizum?
Fatih-Haklusin...
Vedat-Size üzülüyorum biliyor musun? Evlendiğiniz ve evleneceğiniz kadınlar her biri bir kez benim dayağımdan nasipini aldı.. Mustafa hariç hoş Asiye hamileyken ona güzel bir sürpriz yapmıştım.. Bebek nasıl?
Mustafa sinirlenir..
-Bas git Vedat! Öldürmeyeyum senu Vedat!
Vedat-Oğlumu almadan hiçbir yere gitmeyeceğim!.
Nefes-Sen kimin oğlunu kimden alıyorsun?! Ben sana oğlumu asla vermem!
Vedat-Murat duydumki boncuğum hamileymiş.. Ah hayat ne garip belkide şimdi benden hamile olacaktı
Murat bu sefer Vedat'a dalar..
Murat-Çeneni kapamazsan kapamasuni biliriz!
Mustafa-Murat etma!
Fatih-İkizum boşver! Car car konuşiyi. Kenduside ne deduğuni bilmiyi!
Nefes'in başı biraz döner..
Mustafa-Bacum iyi misun? Yangazlar Nefes'i eve götürün..
Nefes-Ben iyiyim abi.. Bu herif gidene kadar hiçbir yere gitmeyeceğim!
Tahir bu tutuklanmanın sebebini Aliden öğrenir..
Ali-İntihar olduğu için ölüm sebebi Mehmet'i şüpheli olarak gözaltına aldılar.. Merak etme suçsuzluğu ispatlanır ispatlanmaz dışarıya çıkacaktır..
Tahir-İnşAllah..Devrem o şerefsuz evde o yüzden şimdi gitmem gerek ama abime söyle geleceğum..
Ali-Merak etme devrem, Mehmet kaptanımız o bizim, bana emanet..
Tahir-İyi ki varsun be Devrem!
Ali-Sende devrem!
Tahir eve dönmek için yola çıkar..
Sesler yükselince Asiye elinde tüfeğiyle dışarı çıkar..
Asiye-Ula şerefsuz yeminim olsun ha bu tüfekle vururim seni iki kaşunun ortasundan!
Vedat güler.
Vedat-Kızın ve oğlunu bırakmak uğruna mı?
Asiye-Oğlum öldi.. Kızımıda önce Allah'a sonrada aileme emanet ederum yeterki senun gibi şerefsizler bu toplumdan azalsun!
Asiye reis reisliğini gösterir..
Mustafa-Asiye etma..
Asiye-Sen karuşma Mıstafa! Bu kızın çektikleri yeter da! Allahundan bul şerefsuz, bari bu mübarek ayda etma tilkiluğini.. Bu kız hamile, daha yeni yeni iyileşurken yarasuna tuz basamaz kimse! Şimdi mi akluna geliyi oğlun?! 8 yıl boyunca oğlunun gözü önünde bu kıza işkence ederken neredeydu aklun?! Ha söyle neredeydu?!
Vedat güler.. Ve Asiye yukarıya ateş eder..
Asiye-Zevzeklik edersen bu sefer sana sıkarum ha bilesun..Defol git!
Vedat-Şimdi gidiyorum, ama oğlumu senden alacağım Nefes.. Artık sen umrumda değilsin, ama o çocuk benim oğlum!
Asiye-Alursun ama rüyanda, hoş ona bile izin vermeyuz ya..
Vedat-Güzel bir mizah anlayışınız var ailecek.. Neyse görüşürüz..
Vedat gider.. Nefes sevinç gözyaşları içinde Asiyeye sarılır..
Nefes-Ablam iyi ki varsın..
Asiye-Oy kuzum.. Biz Nefes'imizi sokaktan bulmadık.. Kolay kolayda ezdirmeyuz, hatta hiç ezdurmeyuz!
Tekrar sarılırlar ve eve geçerler.. Oruçlarını açıp yemeğe başlarlar.. Osman hoca Salih ve Berrakta oruçlarını açarlar.. Yemeklerini yedikten sonra teravih için bir araya gelirler.. Daha sonrada medreseye gidip Teravih namazlarını kılarlar.. Namazdan sonra herkes dua eder.. Kimi ailesi için, kimi evladı için, ne olursa olsun tek ortak noktaları Allahın huzurunda sevdiklerinin huzuru için dua eder bu insanlar.. Belkide böyle anlardır ahaliyi bir araya toplayan.. Gün gelir devran döner derler ya.. İşte o devran döndü Nefes'i Karadeniz'e sığdıramayanlar şimdi teravih namazında ondan hal hatır sorar oldu.. Bebeğinin kaç aylık olduğunu hatta cinsiyetini bile.. Artık Nefeste Karadeniz'in bir parçasıydı..Vedat yaptığı her kötülüğe rağmen Nefes'i yıldıramıyordu.. Çünki artık o 8 yıl önceki kadın değildi.. Herkes eve dönerken Nefes, Tahir ve Yiğitte eşyalarını alıp evlerine dönerler.. Artık tehlike bir nebzede olsun dindiği için alırlar bu kararı.. Tahir abisini ziyaret eder ve hal hatır giderir..
Tahir-Merak etme çıkacaksın..
Mehmet-Biliyorum aslanım..
Mehmet ağlamaya başlar..
Mehmet-Belki gerçek anam değuldi ama sonuçta oda benum anamdu.. Anam bildim ben oni.. Çok bağırdım Tahir ona.. Benden herşeyi sakladığı için.. Anam bana küsmüşmüdür?
Tahir-Hatice nene seni çok seviydi.. Ve eminimki küsmedu.Buradan çık birlikte gideruk mezarına.. Merak etme biz cenazesine katılacağız..
Mehmet-Tahir anamın cenazesine katılmam gerek.. Nolur beni buradan çıkar! Benim ona karşı olan son borçum bu!
Tahir-Katulacaksun abim.. Sabır et.. Yarun bitecek işlemler.. Suçsuzluğun kanutlanacak..
Mehmet-Kanıtlanır değil mi?
Tahir-Kanutlanur ya.
İki kardeş konuştuktan sonra Tahir ona veda ederek evlerine gider...Mehmet ise annesi olmasada annesi olarak bildiği kadının ölümünün üzerine düşünüyordu... Hatırladıkçada 4 duvar arasında ağlıyordu.. NefTah Yiğit'i uyuttuktan sonra bahçede oturup sohbet ederler..
Tahir-Nefesim ne diyeceğum bu kargaşa bitsun uzungöle gideruz ha?
Nefes-Buralarda bir yer mi?
Tahir-Karadenizde, sayulur.. Oğlumuzuda aluruz iftara yakun gideruk piknin ederuk...
Nefes-Çok güzel olur.. Tahir tüm acılarıml unutturduğunun farkında mısın?
Tahir-Ben sana dedimki tüm yaralarını saracağım.. Farketmeden sarmışım.. Zaten yürekten gelen şeyleri farkederek yapmazki insan.. Sen, oğlumuz, doğacak kızımız siz benim servetimsiniz.. İnan bir babaya evlattan güzel hediye olamaz.. Sen bana 2 ay parçası hediye ettun.. Şimdi izin verde bende senin yaralarunu sara bileyum değil mi?
Nefes-Kimse inanmadı, sen inandın.. Kimse elimi tutmadı sen tuttun.. Kimde yanımda durmadı sen durdun.. Kimseyi sokmayız dediğimiz dünyamıza sen girdin, girmeyi başardın.Yiğit seni başından beri çok sevdi.
Tahir-Peki ya sen?
Nefes biraz gülümseyerek-
Bizim ruhumuz bir birimiz için yaranmış, benim haberim yokmuş... Yani ben en başından beri sevdim seni..
Tahir Nefes'in alnından öperek karnını okşar..
Tahir-Doktor randevumuz ne zaman?
Nefes-Önümüzdeki hafta..
Tahir gülümseyerek-
5 aylık oluyi ha kızımız?
Nefes-Oluyor babası...
Tahir-Teravih'e gidecektuk ya biz..
Nefes-Ne bekliyoruz? Hayde Tahir kaptan..
Tahir-Önden buyrun Nefes kaptan..

Sen Anlat KaradenizHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin