71.Bölüm Bir Ömürlük Söz

562 23 26
                                    

     71.Bölüm "Bir Ömürlük Söz"

Aile... Bir insan için bu dünyada en değerli kavramdır aile.. Ailesi olmayan biri ummansız bir gümi gibidir.. Yönünü bilmez, şaşırır... Nefes belkide son günü olacak bugünü ailesiyle geçirmeye kararlıdır.. Sabah erkenden havanın sıcaklığından yararlanıp deniz kenarına piknik yapmaya giderler.. Tüm aile buradadır..

Asiye-Yengem ne güzel düşündün ha buni... Havada cıvıl cıvıl..
Saniye hanımda torunlarıyla eğleniyordur..
Asiye-Baksana Saniye hanumunda keyfi gıcırunda..
Tahir-Çok şükür,herşey güzel olsunda..
Hamakta kızıyla uzanan Nefes Tahir'i sesler-
Nefes-Tahir kızımıza bak..
Tahir-Kızım sen hamakta keyif mi çataysun? Babada gelsun mi o zaman?
Nefes-Ya Tahir düşeriz..
Tahir'in muzipliyi üzerindedir..
-Karadeniz adamuyum ben bu hamaktan mı korkacam?
Nefes gülerek-
Sen delisin..
-Doğrudur deliyim.. Senin delin..
Ve onlar hamakta keyif çatarken çocuklar, Yiğit, Balım, Melek voleybol oynar..
Mustafa-Balım kızım dikkatli olun ha..
Balım-Tamam baba...
Asiye-Mıstafa gelsene yamacıma...
Asiye cilvesine başlar..
Mustafa-E geleyim madem..
Mustafa Asiyenin yanında oturup karnını okşar..
-Oğlumuz olacak İnşAllah ha?
Asiye-İnşAllah Mıstafam.. Bir sağlıkla doğsunda..
Mustafa-Oy Asiyem oy..
Asiye-Ney Mıstafam ney..
Asiye cilve yaparak Mustafayı baştan çıkarırken -
Mustafa-Yavass be kızım..
Asiye-Seni seviyrim Mıstafam...
Mustafa-Bende Asiyem..

O sırada Saniye-
Öhöm öhöm, aile var aile.. Cilvenizu evde yaparsunuz..
Asiye-Oradada rahat vermiysin ki..
O sırada Osman hoca Saniyeyle konuşur.. Ve bur gelin-kaynana atışmasını önler.. Berrakla Fatih kızlarını Meleklerini izlerken NazMurda denize bakar..
Nazar-Deniz.. Kızımız...
Murat-Evet kızımız.. Denizimiz.. Nazar sana söz veriyrım senide onuda çok seveceğum..
Nazar-Biliyorum Yangazum..
Nazar Muratına sımsıkı sarılır ve denizi izlerler.. Aliyle Esmaysa evlikikleri hakkınta konuşurlar.
Ali-Evleneceğimiz için çok mutluyum...
Esma biraz utanır...
Ali-Sen mutlu değil misin?
Esma-Yok...
Ali-Gerçekten mi?
Ali Esmanın cevapını yanlış anlar..
Esma-Yanlış anladın hayır derken hayır mutluyum manasında dedim.. Ben Karadeniz kızıyum da biz söz verduk mi tutaruk..

Nefesle Tahir Umutla beraber hamakta uzanırken Nefes fotoğraf şekdirmek ister..

-Hadi ama Tahir, mızmızlanma bu mutlu günden bir hatıramız olsun..
Tahir fotoğraf çektirmeyi sevmesede Nefes'ini kırmaz ve Yiğitlede beraber aile fotoğrafı çektirirler...

Yiğit-Çok güzel oldu bu fotoğraf!
Nefes ve Tahirde gülerler..
Nefes-Evet oğlum çok güzel oldu..
Yiğit-Accayip güçlü takımın, accayip güzel fotoğrafı! Anne hadi ellerinizi getirin..
Yiğit elini öne getirir Tahir ve Nefeste ellerini Yiğit'in elinin üzerine koyarlar..Minik Umutunda ellerini Nefes öne getirir..

Tahir-Napacaz oğlum?
Yiğit-Hep birlikte, 1-2-3 accayio güçlü takım sonsuza kadar!

Hep birlikte bu cümleyi tekrarlar ve sonra bir-birilerine sımsıkı sarılırlar.. Nefes'in ise bir yanı sanki buruktur.. İçindekileri kimseye anlatamıyordur ki, özellikle her zaman derdini anlattığı sevdiğinede, Tahirede anlatamaması onu dahada üzer..Tahir Nefeste bir gariplik olduğunu anlasada pek üstüne gitmez..

Az sonra Ali yanlarına gider..

-Devrem, benim bir işim çıktı ya..
Tahir-Hayurdur İnşAllah devrem?
-Bir arazide 25-30 yaşlarında bir ceset bulmuşlar.. Hatta sizin evin orayada yakın..
Tahir bu habere biraz endişelenir.. Nefes ise çok korkar, sadece kendisini sakinleştirir..
Az sonra Salihte yanlarına gelir.. Nefes istemsizce ayağa kalkıp oradan biraz uzaklaşır.
Tahir-Nefes nereyeda?
Salih-Tahir sen dur, bir ben konuşayım..
Tahir-Peki..
Salih Nefesin yanına gider Alide ceseti incelemeye..Nefes sadece ağlıyordur..

Sen Anlat KaradenizHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin