49.Bölüm "Ay'a Bakıyoruz"
Nefes panik atak geçiriyordu.. Eli karnındaydı karnını okşadığında sanki hiçbirşey olmayacak gibi bir his vardı içinde.. Bebeğine zarar gelmeyecek gibi bir his.. Gözyaşları içinde evlatları için yalvarıyordu Çiğdem'e..
Nefes-N'olur bak hiçbirşey bilmiyorsun!
Çiğdem-Ben çocuk değilim Nefes! Beni kandıramazsın!
Nefes-Ben seni kandırmıyorum.. Ama amcan dediğin o herifin bana yaşattıklarından haberin var mı?
Çiğdem-Uydurmayı kes!
Nefes'in gözü döner..
Nefes-Ne uydurması be?! Ne uydurması?! Sen delirmişsin be! O herif her gece onu istemediğim halde beni dövüyordu be! Allahın bir günü bile rahatlık vermiyordu bana! Bazen bilinçli bazen sarhoşken! Hamile kaldıktan sonra elini sürmüyordu ama o zamanda başka cezalar buluyordu.. Hangisini anlatayım? Çiğdem sen biliyor musun ben senin amcan yüzünden kızımı kaybettim.. Bundan haberin var mı Çiğdem ha?!.
O sırada Yiğit'in ağlamasının sesi gelir..
Nefes-Yiğit, oğlum!
Nefes Yiğit'in yanına koşup ona sarılır.. Ve ona "ağlama, birşey yok" oğlum desede kendiside ağlıyordur.. Kafasınl Çiğdem'e doğru tutarak..
Nefes-Defol git!
Çiğdem-Hayır Nefes... Defolmayacağım.. Bu sahte gözyaşlarında bana sökmez..
Nefes ayağa kalkıp Çiğdem'in üzerine yürür.. Bu sırada Çiğdem ilaçla Nefes'i bayıltır..
Yiğit-Anneme naptın?! Anne! Uyan anne!
Yiğit ağlar..
Çiğdem-Annenle küçük bir işimiz var Delikanlı..
Çiğdem adamları çağırtır ve Nefes'i arabaya taşıyıp giderler.. Yiğit çok korkmuştur.. Birazdan Tahir eve gelir.. Kapıyı açık görünce eve hırsız girdiğini sanar.. Yavaşça içeri girer ve Yiğit'i yerde oturup ağlayan bir şekilde görünce yanına gider..
Tahir-Yiğidum noldi? Niye ağliysin? Anan nerede?
Yiğit-Annemi bayıltıp kaçırdılar!
Tahir-Kim kaçırdı?
Yiğit olanları anlatır.. Tahir Ali'ye haber verir tüm aile ve polisler Tahirlere toplaşmıştır..
Ali-Heryeri ama heryeri arayın! Yiğit koçum sen başka birşey biliyor musun? Ablanın adı neydi?
Yiğit-Adı Çiğdemdi! Evet Çiğdem..
Ali-Çiğdem diye birini tanıyor musun?
Tahir'e sorar...
Tahir-Hayır ilk defa duyuyrim..Soyadını bilseydik aslunda..
Mustafa etrafta dolaşıyordur deli danalar gibi..
Asiye-Mıstafa yeter başim döndü hayde otur..
Mustafa-Nefes bacım nasil acaba?
Asiye-Kuzum kim bilir nasıl da korkmuştur...
Mustafa yerde bir kart bulur..
Mustafa-Ha burada birşey var..
Ali-Ne?
Ali kartın üzerini okur..
Ali-Çiğdem Sayar holding..
Tahir-Sayar mı?
Ali-Vedat'ın soyadıyla aynı..
Tahir-O adamin akrabasi mi varki?
Ali-Kimsesi yok diye biliyordum oğlundan başka.. (Emre'yi kasteter..)
Tahir-Devrem kartta adres yazıy mi?
Ali-Yazıyor..
Tahir-İyi o zaman hayde gidelum..
Ali-Gidelum değil devrem gideyum..
Tahir-Devrem benden elim kolum bağlı oturmami bekleme..
Ali-Gelme desemde bir şekilde geleceksin dimi?
Tahir-Evet..
Ali-E haydi vakit kaybetmeten gidelim..
Mustafa-Bize ihtiyac var mı?
Ali-Yok abi siz burada kalın bir-birinize göz kulak olun bir haber gelir diye..
Esma-Ali dikkatli olun..
Ali-Merak etme..
Ve adresde yazan yere giderler..
Saniye-Yiğit oğlum iyi misun şimdi?
Yiğit-İyiyim Saniye babaanne..
Saniye-Oyy babaannen kurban olsin sana kuzum..
Saniye Yiğit'e sarılır.. Sonra Balım'da yanlarına gelir ona da sarılırlar... Olaylardan tek haberi olmayan yeni evlenen çiftimiz Nazar ve Murattır...
Murat-Acaba evde neler dönüyi?
Nazar-İstersen ara..
Murat-Yok ya zaten yarun gideceğuz.. Baş-başa kalduk tadini çıkaralum..
Murat Nazar'a yaklaşır ve usulca onu öper..
Tahirler seferber olup o adrese gelir.. Herkes dağılıp Nefes'i arasada bir iz bulunamaz..
Ali-Yarına kadar burada bekleyeceksiniz tek bir kuş bile uçurtmayacaksınız burada tamam mı?
-Baş üstüne komiserim..
Sesleri duyulur.. Ali ve Tahir arabayla eve dönmeye karar alırlar..
Ali-Eve gelmen iyi oldu Yiğitte korktu zaten..
Tahir-Seni dinlemeyecektum..
Ali-Tahir bak seni anlıyorum
Tahir-Anlamayiysin! Devrem ben Nefesle beraber yüreğimi de bıraktım.. Yarim bir yürekle ben nasil yaşayacağum?
Ali-Devrem yaşamayacaksın, yarım yürekle filan yaşamayacaksın! Nefes'i bulacağız! Ayrıca onu kaçıran her kimse mutlaka sana da ulaşıcaktır adım gibi eminim!
Tahir-İnşAllah!
Az sonra Nefes uyanır..Gözlerini açtığında kendisini bir kulubede bulur.. Elleri,kolları,ağzı kapalıdır.. Sadece çırpınır.. Ve Çiğdem de Nefes'in çırpınışlarını zevkle izler..
Çiğdem-Canın çok yanıyor mu? İnsan ne yaşatırsa onu da yaşar derler Nefes!
Çiğdem Nefes'in ağzını açar..
Nefes-Eğer o söylediğin öyle olsaydı Vedat'ın binbir acıyla ölmesi gerekirdi! Ama o en rahat şekilde öldü! Acı bile çekmedi! Ama biliyor musun? Mahkemede ona onu hapse götürürken ki gururlu ve ona acırcasınaki bakışlarım herşeye değerdi.. Vedat ne hapisden ne de oradakilerden korkuyordu..Ama Vedat' ı ölüme sürükleyen nedenlerden biri de benim bakışlarımdı!
Çiğdem-Onu sen öldürdün!
Nefes-Öldürmedim! Ha öldürseydimde emin ol birşey farketmezdi.. O beni hergün öldürüyordu ben onu birgün öldürmüşüm çok mu?
Çiğdem-Bırak bu masum pozlarını Nefes.. Neden onu sevmedin? Amcam seni çok seviyordu!
Nefes-Sen bunları nereden biliyorsun?!
Çiğdem-Bir amcam olduğunu öyrendikten sonra evino buldum.. Hani şu İstanbuldaki.. Satılığa çıkmıştı ama içinde birkaç eşyada vardı.. Bir sandık buldum içinde mektuplar vardı.. Amcamdan kalan son mektupler.. Açtım bir-bir okudum.. Seni çok sevmiş.. Sen ama ona olan sevgisizliğinle onu öldürmüşsün!
Nefes-Peki ya o mektuplarda daha hayalleri olan 16 yaşında okula giden bir kız çocuğunun hayallerini yıktığını yazmış mı? Ha Çiğdem?!
Çiğdem-16 yaşında mı?
Nefes-Evet 16 yaşımda! Daha bebekle oynayan çağımdı benim ben bebek emzirdim.. Yaşıtlarım üniversiteye giderken ben o psikopat tarafından esir edildim! Bunlarıda yazmış mı?! Ha yazmış mı?!
Nefes sinir krizi geçirir..
Çiğdem-Sakin ol! Nefes kendine gel!
Nefes-Olamıyorum! Yeter! Kendini haksızken haklı durumunda görmekten vazgeç! Çiğdem yapma..
Nefes ağlar.. Çiğdem'inde içi bir garip olsa da inatından dönmez..
Çiğdem-Kaç aylık? (bebeği sorur)
Nefes-4..
Çiğdem-Şimdi çok heyecanlısındır.. E kocanda sevinmiştir.. Sonuçta başkasının çocuğuna bakmakla öz çocuğuna bakmak aynı şey değil!
Nefes-Tahir benim oğlumu oğlu bildi.. Hemde Vedat'ın bilmediği kadar..
Çiğdem-Hayatta tek akrapamdı amcam! Senin yüzünden öldü!
Nefes-Vedat senin amcan değil.. Eğer senin Eyşanın kızıysan Vedat senin abin!
Çiğdem-Ne saçmalıyorsun sen?!
Aliler eve gelir..
Mustafa-Ne ettuniz?
Asiye-Bir haber var mi?
Ali-Gittik, gittik ama kimse yoktu.. Bir tane ekip bıraktık orada nöbet tutacaklar sabah'a kadar.. Bir tane bile kuş uçarsa bize haber vericekler merak etmeyin..
Tahir-Yok ben duramıyrim!
Tahir koşarak arabaya biner..
Ali-Tahir!
Mustafa-Ali etma! Sen ne etsanda nafile! O deli kafasina koyduysa kimse durduramaz oni!
Asiye-Yiğit Balım hayde gidin Yiğit'in odasinda oynayun siz ha?
Yiğit-Ama benim canım oyun oynamak istemiyor!
Asiye-Yengem bak ne deyecem.. Annen seni böyle görse çok üzülür.. Sen şimdi iyi olki annen gelince sevinsun ha?
Yiğit-Peki ne zaman gelicek?
Asiye-Çok yakınta..
Yiğit ve Balım odaya gidip oyun oynar.. Ama Yiğit hala üzgündür..
Tahir arabaya binip gider..Hani limansız gemiler olur ya dolaşır dolaşır ama duracak bir limanı yoktur..
Tahir-Dayan Nefesim seni bulacağım bir şekilde bulacağım!
Çiğdem Nefesten tekrar aynı soruyu sorar..
Çiğdem-Sana ne saçmalıyorsun dedim?!
Nefes-Annene Vedat'ın babası yani Eyçan'ın amcası tecavüz etmiş!
Bu laf Çiğdem'in beyninde yankılanır.. Kabullenemez.. Bağırır, çağırır, kırar, döker.. "Hayır!" "Hayır!" diye bağırır..Eyşan'ın yaşadıklarını Nefeste biliyordu.. Buna rağmen Eyşanın hep Vedat'ın tarafını tutup ona el uzatmamasına şaşırırtı.. Bu mevzu evin yasak mevzusuydu..
Nefes-Çiğdem sakin ol ha?!
Çiğdem sinir krizi geçirir ve bayılır..
Nefes-Çiğdem?!
Nefes bu anı fırsat bilip masadaki bıçağa ulaşmaya çalışır.. Bıçağı götürür ve ellerini çözmeye çalışır..
Tahir civraya gelir..
Tahir-Hep korkmuştum.. Birgün buraya Nefessiz gelirim diye çok korkmuştum.. Korktuğum başıma geldi be Karadeniz! Şimdi ben nasıl anlatayım içimdekini?
Tahir Karadeniz'e karşı haykırır adeta..
Asiye-Ne olacak ya bu işun sonu?
Osman-Sabır etmek gerek.. Sabır geç bar veren ama meyvası en güzel olan ağaçtır.. Mustafa-Çok doğru baba..Berrak-Çok güzel dediniz hocam..
Osman-Hz.Mevlan derki,herşeyin sırrı sabır...
Acıya sabredersin adı,metanet olur
Açlığa sabredersin adı, oruç olur
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sen Anlat Karadeniz
Hayran KurguGeçmişte para karşılığı satıldığı adamın zulmünden kaçıp çocuğuyla birlikte Karadeniz'e sığınan Nefes'le, onu koruduğu için ailesinin büyük tepkisiyle karşılaşan Tahir'in imkansız aşkını ele alıyor kitapımız... -Sen Anlat Karadeniz... Ben Anlatınc...