36.Bölüm VEDATIN GİZLİ GEÇMİŞİ

1.4K 25 0
                                    

                    36.Bölüm               
       "Vedat'ın Gizli Geçmişi       

Vedat arabadan inip Fikretin arabasının yanina yaklaşır. Ve pencereyi tıklatır.Fikret pencereyi açtığında Vedatı görüp şaşırır.
Fikret:Senun ne işin var burada?
Vedat:Asıl sana sormalı Fikret abi. Hayırdır?
Fikret:Kalelilerin kalesini feth edeceğum demiştum.Biraz erken başladim ama olsun. Erken kalkan yol alir.
Vedat:Kalelilerin kalesini 14 yaşli bir çocukla mi feth edeceksin?
Fikret:14 değil 15 yaşunda.Hem benum ne yaptuğum senu iygilendirmez. Ayrica bu yaptiğin haraketde hiç hoş değil.
Vedat:Ne yaptim ki?
Fikret:Benu takip etmişsin daha ne yapacaksun?
Vedat:Takip demeyelim sadece merak ettim.
Fikret:Evlat, sabrimi zorlama hayde git.
Vedat:Öyle olsun.
Vedat arkasini dönüp arabasına doğru gider..
Vedat:Sen bir işler çeviriyorsunda dur bakalim...
Mustafa:Anlat bakayum koçim ne lazimdi saa?
Emre:Açık konuşucam. Vedat Sayarı taniyormusunuz?
Mustafa:Taniyoruz nolmuş ha Vedata?
Emre:Ben onun varlığımdan haberi olmayan oğluyum.
Herkes şaşirir..
Nefes:Bir dakika bir dakika.Bu mümkün değil. Buda bir oyunu değil mi? Nerede? Vedat nerede? Bizi yine kandiracağini saniyorsa yaniliyor!
Tahir:Nefes tamam da sakin ol. Bak koçim eğer öyle birşeyse itiraf et. Belki seni zorliyirdir anlaruz yardum ederuz. Ama sonradan öğrenursek senun için de o it için de köti olur.
Emre:Buyrun kimliğime bakın isterseniz.
Kimliğini çikarir.Mustafa okur:
Baba adi Vedat Sayar, Anne adi Nermin Kaya.Harbi Vedatin oğlu.
Nefes:Nanasil yani?Ama bu nasil olur?
Tahir:Böyle şerefsuzlerin mutlaka bir geçmişi vardur demuştum.Al varmuş işte.Emre sen en iyisini yaptın.Merak etme sen Karadenize sığınırsan Karadeniz seni çaresiz bırakmaz.
Nefes:Doğru söylüyor.Merak etme,sen sadece neden Vedatı bulmak istedin onu söyle?
Emre-Bundan tam 15 yıl önce annemle tanışmışlar....
Fikret-Acaba ne ettu ha bu uşak?
Koruma-Abi herşeyi batırmasın?
Fikret-Baturmaz, baturmaz akilli çocuktur Emre.Biz en iyisi gidelum. Zaten onlarda kalacak diye konuştik.Birşey olursa arar.
Fikret Kalelilerin konağından uzaklaşır...
Bunu gören Vedat Fikreti takip eder...
Ali güzel bir pasta alıp Esmanın evine gider.Kapıyı çalar.
Esma-Allah-Allah kimki acaba?
Esma kapıyı açtığında karşısında Aliyi görünce şaşırır..
Esma-Ali?
Ali-Pek sevinmedin galiba?
Esma-Yok canım sevindim sevindimde şaşırdım sadece.
Ali-Anlaşıldı içeri almayacaksın. E o zaman bu pastayı bırakıp gideyim.
Esma-Yok nereye gidiyorsun? Gir içeri geç.
Ali-Hoşbulduk.
Esma-Hoşgeldin, pardon biraz dalgın anıma denk geldin.
Ali-Desene çekeceğimiz var bu dalgın anınla. Ama ben nasıl o dalgın halinin geçeceğini biliyorum?
Esma-Nasıl?
Ali-Çikolatalı pasta aldım. Dedim bir çay demlersin içeriz.
Esma-İyi yaptın. Sen salona geç ben hemen çay demleyıp geliyorum.
Emre hikayesini Kalelilere anlatmaya devam eder...
Emre-Annem çok sevmiş bu adamı. Keza buda öyle. Bir-birilerine deli gibi aşıkmışlar.Daha sonra annaennem ve dedem Vedat Sayarla tanışmış. Ama bir sebepten evlenmelerini istememişler.
Tahir-O sebep neydi?
Emre-Bilmiyorum.Annemde anlatırken hiç bana bahs etmedi o sebepten.Hal böyle olunca annem Vedat Sayardan ayrılmak istemiş. Annem için bu hayatta aileden aileye olan saygıdan önemli birşey yoktur hiçbir zaman.Annem ayrılmak istediğini söylediğinde Vedat Sayar çılgına dönmüş.Annemi zorla kaçırmış. Bir süre yurtdışında kalmışlar.Anneme eziyet etmiş,dövmüş.
Emrenin anlatırken gözünden damla damla yaş akar... Herkes duygulanır... Nefes'te dayanamayıp ağlar...
Emre-Söylemesi çok zor ama ben aslında bir tecavüzden dünyaya gelen bir çocuğum...
Tahir-Nasıl yani annenle Vedat hiç evlenmemiş mi?
Emre-Hayır. Defalarca nikah töreni yapsada annem kabul etmemiş hayır demiş..
Nefes-Çünki fikrinin sorulduğu tek yer o nikah masasıymış...
Emre-Biliyor musunuz? Annemde aynı böyle demişti.
Nefes-Çünki o da bir nefes...
Emre-Nasıl yani?
Tahir-Benim karım Nefes.
Nefes-Belkide hayat buna izin verdi. Bizi karşılaştırtı. Çok garip ama umut ararken belki de sen ayağımıza gelen bir umutsun... Bende Vedatın zorla sahip olmak istediği biriydim. Şimdi ise beni gerçekten seven biriyle birlikteyim. Tabii o şerefsiz peşimizi bıraksa daha da mutlu olacağız. Ama direnmeye çalışıyor, yıkıyor, dağıtıyor ama bizi ayıramıyor.
Tahir-Asla ayıramayacak...
Tahir Nefese sarılır...
Emre-Sizin hikayeniz nedir?
Nefes-8 yıl önce....
Nefes hikayesini anlatır.
Vedat Fikret abinin peşindedir.
Vedat-Nereye gidiyor bu adam?
Koruma-Vedat bey bir kulubeye geldik.Arabaları durdu.
Vedat-Sende dur.
Vedat arabadan iner.
Koruma-Bende geleyim mi Vedat bey?
Vedat-Gerek yok.
Fikret'te arabadan iner ve Vedat'la yüz-yüze gelirler.
Yangaz Murat dışarı çıkar.
Fatih-İkizum nereye gidiysın?
Biraz kızgın ifadeyle;
Murat-Hava almaya Fatih geliymısın?
Fatih-Tamam da kızma. Git al havanı. Dikkat et nazar değmesin.
Fatih güler.
Murat-Fatih oğlum ne ima ediysın?
Berrak-N'apıyorsunuz?
Fatih-Hiç.Sen ne ediysın?
Berrak-Benim işte.
Murad-Hayde be kaçtum. Berrak siz güzel-güzel konuşin dertleşin. He zaten Fatihin de saa söylecekleri vardı.
Fatih içinden:Alacağın olsun ikizum!
Berrak-Ne söyleceksin Fatih?
Fatih-İstersen bir çay koy öyle konuşalim.
Berrak-Olur.
Nefes-İşte benim hikayemde böyle.
Emre-Çok üzüldüm...
Saniye koltuktan kalkarak:
Üzülme anana söyle oda gelsun yerleşsun buraya.Nasıl olsa Tahir alışkın dövülen garileri başumuza toplamaya.
Tahir-Ana büyüyümsün. Saygıda kusur etmeyim diyrım diyrında sen zorluyorsun!
Mustafa-Tahir!
Saniye-Dur Mıstafa.. Nasıl kusur edecekmuş bir görelim.. Hayde Tahir anana ne söylemek istisında büyüyünüm diye susarsun? Susma söyle. Zaten bu söyledikleründen sonra büyüyünüm diye saygı duysan nolacak ki? Baa olan tavrın ortada. Ama evladım bunu bilki ben ne etdumse se kucağıma alduğum o ilk an senun için kurduğum o hayaller gerçekleşsun diye ettum...Ben senun ananum kötülüğünü istemem.. Sende kızım... Artık göriyrımki sende hata yok.. Hata bendeymuş... Evlatlarımı iyi yetiştirseydum sadece 1 kadın için bana sesunin tonunu kaldurmazdular. Sen değil başka kadın olsa ben bunu yine görecekmuşum.. O yüzden senu kötüleduğum her an için özür dilerum. Hayde herkese iyi akşamlar...
Nefes Saniyenin dediklerinden etkilenir ve ona üzülür...
Murat Nazarlara gelir..
Murat-E şimdi ne edecem?En iyi Nazarı arayayum..
Murat Nazarı arar ama telefonu sessizdedir diye duymaz.
Murat-Açmayi. E başka çare yok. Çok özledum dayanamam. En iyisi cama taş atayım çıksın bir göreyum.
Murat penceresine taş atır.. Bunu fark eden Nazar pencereni açıp pencereden bakar.
Nazar-Yangaz? Ne işin var ula burda?
Murat-Nazar aşağı gel da bir konuşalum.
Nazar-Ne konuşacakmuşuk?
Murat-Sevdamızı...
Nazar tutulup kalır. Gitmezse Yangazında gitmeyeceğini bilir. Bu yüzden aşağı iner.
Nazar-Sen az önce ne dedun?
Murat-Sevdamuz dedum.
Nazar-Yangaz söyleyeceğumu söyledum.Konuşacakta,sevdamuzda yok artık.O yüzden git.
Murat-Gözlerimin içine bak ve söyle bunlari.
Nazar-Yangaz zorlama.
Murat Nazara doğru yaklaşır...Bir-birilerinin gözlerinin içine bakarlar ama konuşamazlar sadece susarlar.
Murat-Şuan seni burada öpe bilirum. Ama öpmeyeceğum. Çünki ben senu özledum senun bedenuni değul. Çünki ben sana aşığım bedenine değil.Çünki sen insansın sen istemeden kabul etmeden sana hiçbirşeye zorlamam zorlayamam. Buna hakkum yok. Ama bunuda bil sen ne zaman beni istersen arama kalbine dokun.Çünki ben hep orada olacağum...
Murat sözünü söyler ve gider... Bu sözler Nazarı gerçekten etkiler. Ve belkide Yangaza olan aşkını daha net anlar...
Fikret-Evlat hoşgeldun.
Vedat-Hoşbuldukta Fikret abi biz nereye geldik?
Fikret-Gerçeklere...
Vedat-Ne gerçekleri?
Fikret-15 yıl önce Nerminle senin gerçeklerin..
Vedat Fikretin eski evliliyini bildiyini duyunca şaşırır..
Vedat-Sen nereden öğrendin bunları?
Fikret-Vedat Nerminin seninle evlenmesini istmeyen babası vardıya.O kimdi biliyor musun?
Vedat-Kimmiş?
Fikret-Kızını kendi ellerinle öldürdüğün o baba bendim!
Vedat-Ama nasıl olur?
Berrak ve Fatih konuşur:
Berrak-Fatih çaylarımız bitti sen hala girmedin mevzuya.
Fatih-Sende olsa giremezsun.Yani kolay değul öyle.Berrak ben
Berrak-Evet sen?
Fatih-Ben uzun bir süredir senden hoşlanayrum.
Berrak bunu duyunca şaşırır.
Nefes-Ben sana yukarıda bir yatak hazırladım.Tahirin pijamalarındanda koydum. Biraz büyük ama olur herhalde sana.
Emre-Merak etmeyin. Herşey için teşekkür ederim.
Tahir-Ne demek koçum. Sen iyice dinlen. Yarun konuşuruz.
Emre-Peki. İyi geceler.
Nefes-Sen ne iyi bir adamsın ya..
Tahir-Diysın?
Nefes-He dedum bile.
Gülerek sarılırlar.
Nefes-Gün geçdikce sana daha aşık oluyorum.Sana daha çok bağlanıyorum.
Tahir-Hani demişdinya neden sana hemnefes olmama izin vermiyorsun aslında sen bana hemnefes değil sen bana herşey oldun.Sonrada herşeyim oldun..
Nefes-İyi ki varsın..
Tahir-Sende... İyi varsın iyi ki benimlesin..
Nefes-Ömrüm yettiğince, nefes aldıkça hep seninle olacağım,sana nefes olacağım.
Tahir-İyi ki sen..
Nefes - Iyi ki sen...
Fatih-Ne düşüniysin?
Berrak-Ben ne diyeceğimi bilemiyorum.
Fatih-Birşey deme. Bak hep böyle güzel bak. Bana yetiyor...
Berrak gülümser.
Nefes-Vedatın benden öncede başka birinin hayatını kararttığını bilmek beni üzüyor.
Tahir-Benude. Bu şerefsuzten başka şerefsuzlerunde masumların canını yaktığını düşündükçe delireyrum.
Nefes güler.
Tahir-Neye güldün öyle?
Nefes-Delireyrum dedunda e senun adun Deli Tahir değil mu?
Tahir gülerek:
Öyle geyik hanum.Karadenuz şivesinde konuşmayuda öğrenmişsun.
Nefes-E Karadeniz geliniyim.Olacak o kadar.
Tahir-Ben ölürüm o Karadeniz gelinine.
Nefes-Sen o Karadeniz gelinine ölemezsin.Çünki o sana ölüm değil yaşam olacak.
Tahir-Oluyor zaten...
Vedat ve Fikret arasında gerçekler yavaş-yavaş çözülmektetir.
Vedat-Kızını öldürmeme rağmen bana neden yardım ediyorsun o halde?
Fikret-Bilmen gerekeni öğrendin.Geride kalan herşeyi zaman gösterir!
Fikret cebinden silahını çıkarıp Vedata doğrultur.
Vedat güler...
Fikret-Neye gülüyorsun?!
Vedat-Fikret abi bunca zamandır tanışıyoruz bana evlat diye hitap ediyorsun ama beni hala iyi tanımıyorsun.Sayar kuralları derki kendini garantiye almadan tehlikeli sularda yüzme.
Fikret-Vedat laf kalabalığını kes!Ne söyleyeceksen söyle! Aksi taktirte benumde bir takum söyleyeceklerum var.
Vedat-Diyeceğim o ki Fikret abi ben ölürsem Nerminle benim oğlum ortada kalacak.
Fikret-Vedat oğlunun nerede olduğunu biliymisin?
Vedat-Hayır. Ama istersem bula bilirim.Ama ben ölürsem onu asla bulamazsın.
Fikret-Bugün Kalelilerin konağına giren o çocuk varya senun oğlundu Vedat.
Vedat şaşkın bir ifadeyle:
Fikret abi zekamla dalga geçiyorsun ama o çocuğun benim olmadığını biliyorum.
Fikret-Senun oğlundu Vedat.Neyse kendunu haklu çıkarmakdan vazgeç.
Vedat-Öyle olsun.Sana yalvaracak değilim.
Fikret-Öyle olsun.Nerede kalmıştık?

36.Bölüm Sonu

Sen Anlat KaradenizHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin