83.Bölüm "Vazgeçmek Yok"

548 23 35
                                    

       83.Bölüm "Vazgeçmek Yok"

NefTah çivrada biraz oturduktan sonra çocuklarıda alıp eve giderler.. Tahir ise daha hiçbir şey söylemez.. Çünki yarın evlilik yıl dönümleridir, ve sürpriz yapmak ister... Birlikte mutlu bir akşam yemeği yerler.

Yiğit-Anne, hamsi kuşu mu yaptın?
-Evet, yapamaz mıyım?
Yiğit-Yaparsında..

Yiğit Tahir'e bakar.. Tahirde gülerek-

Merak etme Yiğidum, ilk ben yerim, zehirlenmezsem sende yersun..

İkiside güler ve Nefes bozulur-

Nefes-Bak ya, ukalalar.. Kızım biz yeriz ikimiz, değil mi?

Nefes kucağındaki Umut bebeği öper.. Ve sofraya oturur. Yemeklerine başlarlar.Herkes afiyetle yer.

Nefes-Deli Tahir, bakıyorumda zehirlenmedin.
-Vallah, günahuni almuşum.. Güzel yapmuşsun da sen bunu nasıl yaptun?
Nefes-Asiye abla öğretmişti bir ara.
-Yengemde olmasa ac kalacaz ha?
Nefes-Tahir senin canın güğüm çekti galiba.
-Aman, sonra huy yapayi..

Tahir gülerek Yiğit'in kulağına;

Ben elendim paşam sen devam et..
Yiğit-Anne, baba, kardeşimle birlikte kızıl dereli oyunu oynayalım mı?
Nefes-Yemeğini bitir oynarız..

Tahir yine Nefes'e şaka yapar-

Bitire bilirsek oynaruz tabi Yiğidum..
Nefes-Tahiir..
-Nefees.. Tamam, tamam sustum..

Yemeklerine devam ederler, Kaleli konaktada yemek vaktidir..

Saniye-Deli uşak kreynin tepesinden düşmüş ha.. Mıstafa niye izin verdin binmesine?
-Oy nenem Yarabbi, ana ben izin vermedum, senin Deli oğlun çıktu, inerkende dananın ipi kopti..
Saniye-Karısi nereye bakıydi..

Saniye yine her zamanki modundadır. Asiye reis ise cevapını verir-

Ana Nefes ne etsun? Uşak terbiyeyi evden alır, hoş Tahir terbiyeli uşak, Mehmet babam sağolsum..

Asiye Saniyeye lafını çarpar.

Saniye-Osman hocada efendi biri ama, sonuç ortada.. İnsan terbiyeyi hem anadan hemde babadan alur..
Asiye-Doğru diysın, anam olmaduği için.

Saniye'nin sözü Asiyeye dokunur. Odasına çıkar.

Mustafa-Ana ne ettun? Balım kızım, kardeşinide al odanıza git hemi benim güzel kızum? Hayde..
Balım-Peki babacığım.

Balım kardeşinide alıp yukarı gider. Masadaki herkee ise Saniyeyi kınar.

Murat-Ana niye bu kadar kırıysın insanları?
Saniye-Ben mi kırmışum insanları?

Mustafa cevap verir-

Evet sen kırdun.. Tahir'e merhem olan Nefes'i sen kırdın...Nefes'i kabul etmeyerek Tahir'i sen kırdın.. Sırf çocukları olmuyi diye Berrakla Fatih'ide sen kırsın.. Ve bugün Asiyeyi, yine sen kırdın..

Saniye hiç bir şey söyleyemez.. Ne söylesin ki? Herkes haklıydı.. Kaleli konağı için akşam yemeği biter.. Sofrada Saniye tek başına kalır.. Aklında ise sadece:"Tahir'e yaptıklarını, öğrendiklerinde napacakları" vardı. "Gerçek" birgün ortaya çıkacaktır, fakat "acı"bir şekilde.. Saniye en çok korktuğu" yanlızlık" ile karşı karşıya kalmıştır..

Berrakla Fatih İstanbul'a gitmiştir.. Nefesle Tahir'in ise misafiri vardır "Osman Hoca"

Osman-Sizi böyle gördüm ya, artuk ölsemde gam yemem..
Tahir-Allah gecinden versin hocam..
Osman-Tahir sen ne etmişsin bugün?

Sen Anlat KaradenizHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin