DUNCAN
Dit gevoel is onbeschrijfelijk. Ik begreep er al geen zak van waarom Natascha zo laat in de avond nog in Rebels wat moest ophalen, want alles zou door Mark geregeld zijn. De stripclub zou eerder sluiten vanwege mijn verjaardag, zodat we daarna met z'n allen zouden gaan feesten. Niet gedacht dat ze dat feest naar Rebels zou brengen.
Ik heb er nog steeds geen woorden voor. Na de verbouwing ziet Rebels er modern en stijlvol uit. Maar nu zijn er allemaal witte sta tafels neergezet met kaarsen en bloemen. Op het podium achterin de zaal staat een DJ al zijn plaatjes te draaien. De hele zaak staat vol mensen. Ik herken mijn familie, Danny, mijn nieuwe assistent Rens, oude bekenden en een hoop uit de zakenwereld. Hoe heeft mijn vrouwtje dit voor elkaar gekregen zonder iets aan me te vertellen?
Ik pak Natascha stevig vast en zoen haar vol op de mond. Daniel begint als een malloot boven de muziek te fluiten. Ook al is alles uitgepraat en is onze vriendschap hechter dan ooit, toch is het lekker om te kunnen zeggen dat het meisje uit onze dromen voor mij heeft gekozen. Niet om mijn geld, mijn status of mijn lichaam, maar gewoon om wie ik ben. En daarom hou ik zo zielsveel van haar.
De gedachten over de toekomst hangen al een tijdje in mijn hoofd. Vooral de afgelopen week waarin ik besloten heb om gewoon in het diepe te springen. Maar nu weet ik het zeker. Binnenkort ga ik Natascha ten huwelijk vragen. Ik heb al de beste juwelier uit het land gebeld om een ring te laten maken. Het past perfect bij haar, simpel maar toch met wat bling. Ze zal hem daarna goed samen kunnen dragen met haar trouwring. Natascha Colt... klinkt best goed toch? De gedachte alleen al laten me nog meer glimlachen.
'Aarde aan Dun, hallo?!?!' zwaait mijn zus in mijn gezicht. Wow, volgens mij was ik echt even diep in mijn gedachte verzonken. Ik laat Natascha los en geef dan Elvira een dikke knuffel. Het is zo fijn om haar nu vaker te zien, nu ze bevriend is met mijn geliefde. Iedereen is helemaal gek op haar.
De avond begint met het groeten van alle mensen die aanwezig zijn. Knuffels, kussen en handdrukken blijf ik maar geven. Natascha continu aan mijn rechterzijde. Ondertussen zijn er ook al drie champagneglazen leeg en heb ik al het een en ander kunnen eten. De oer-Hollandse traditie van worst, kaas, augurkjes en nootjes kunnen we natuurlijk niet vergeten op de sta-tafels. Mijn vader blijft het na al die jaren maar iets geks vinden.
Natascha verlaat me om even naar het toilet te gaan. Dan zie ik haar richting de DJ lopen en wat in zijn oor fluisteren. De muziek gaat zachter en een microfoon komt tevoorschijn. Ze tikt er zachtjes op en roept: 'Hallo?' We lachen om haar bescheidenheid. 'Volgens mij doet hij het.' Wat is ze nu van plan?
NATASCHA
De gehele ruimte stopt met praten en draait zich om om naar mij te kijken. Al snel vind ik Duncan, zijn blik verbaasd op mij gericht. Speech. Juist ja. Fuck, ik weet niet meer waar ik moet beginnen. Ik kijk de zaal rond, je hoort mijn ademhaling door de microfoon heen.
'Goed, welkom iedereen! Zoals jullie op de uitnodiging hebben gelezen is Duncan vandaag vierendertig geworden. Ik wil jullie allen van harte bedanken voor jullie aanwezigheid, om zijn verjaardag met mij te willen vieren.' Celeste staat tegen Lauren aan, vooraan in de zaal om mij wat steun te kunnen geven. Voor hoe ver dat ook mogelijk is. Ze geeft me een knipoog en een knikje, ik ben goed bezig. Nu dit doorzetten.
'Een aantal maanden geleden kwam ik aan op kantoor van CC. Een fantastisch familiebedrijf die vol passie geleid is door Ross, wat Duncan heeft kunnen overnemen met net zoveel plezier. Hun gemeenschappelijke liefde voor auto's is niet te missen. Weetje, het is leuk om in een dure bak te rijden. Ondertussen weet ik wel hoe dat voelt... ik kan je vertellen, geweldig!' De zaal begint te lachen. Mijn BWM 8-serie Cabrio is ook gewoon een fijne wagen.
'Nooit in mijn leven had ik gedacht dat Duncan op mijn pad zou komen. Als Celeste mij vorig jaar zou vertellen dat ik nu verliefd zou zijn, dan had ik een glas water in haar gezicht gegooid.' Het gelach houdt aan, top. 'Maar nu zou ik mijn beste vriendin willen bedanken. Bedanken voor haar steun en haar rode peper die ze in mijn kont heeft gestopt. Door haar heb ik de keuze gemaakt om voor mijn hart te kiezen.' Celeste geeft me een handkus die ik gauw terug geef.
Ik begin emotioneel te worden, ik knipper wat met mijn ogen om niet te hoeven huilen. 'Maar nu wil ik het toch echt hebben over het feestvarken.' Ik kijk Duncan aan, alsof de hele zaal leeg is en alleen hij voor mij bestaat. 'Lieve Dun, jij bent degene die mij laat zijn wie ik ben. Ook al is het begin stroef verlopen, we zijn er sterker van geworden. Ik mis je tijdens werktijd om me heen, maar des te blij ik ben als ik je weer zie. Je glimlach, de leuke gesprekken die we hebben. Daardoor verdien je deze avond.'
Duncan zijn blik verandert, ook bij hem zie ik zijn ogen vochtig worden. Sommige kijken hem aan, maar de meeste blikken zijn nog steeds op mij gericht. 'Je verdient deze avond omdat je gewoon een topper bent. Je doet onwijs veel voor het bedrijf, voor mij, je vrienden en familie. Iedere minuut vrije tijd die je hebt besteed je het liefst aan een ander. Dat bewonder ik zo aan jou. Hoe streng en rechtvaardig je ook bent tijdens kantooruren, je blijft in mijn ogen een lieve charmante man met de hart op de juiste plek.'
Een aantal oe's en ah's hoor je door de zaal heen gaan. Helena en Elvira staan al met een zakdoekje onder hun ogen te deppen. Zelfs onze tiener Olivier slikt een paar keer moeilijk. 'Al deze redenen is mijn manier om tegen je te zeggen dat deze avond speciaal voor jou is, zodat ik, eigenlijk wij allemaal, onze minuten vrije tijd aan jou kunnen geven. Want ook jij verdient wel eens alle aandacht en die van mij krijg je met heel veel liefde. We stoppen er over een uur mee, maar dan heb ik nog een verrassing voor je. Ik hou van je Duncan.' Ik zie zijn lippen bewegen die de woorden 'love you' maken. Deze man, ik hou zoveel van hem. Dan besluit ik om dit lange praatje af te sluiten. 'Nogmaals iedereen hartstikke bedankt en nog een fijne avond!'
De zaal begint te klappen en Duncan komt op me af gelopen om me in zijn armen te nemen. Ik hop van het podium af en beland door zijn sterke armen weer zachtjes op de grond. 'Dankjewel schatje, deze avond zal ik voorlopig niet vergeten.' Ik geef hem een kus. 'En dit is nog niet alles.'
JE LEEST
Rebels [18+]
Romance[Let op, 18plus. Denk aan grof taalgebruik, volwassen content. Wees gewaarschuwd!] Natascha Bakker is 23, afgestudeerd aan de universiteit, maar na een jaar heeft ze nog steeds niet de baan gevonden waar ze voor gestudeerd heeft. Om toch de vrijheid...