Věnováno: najkitta
*Sigyn*
Má drahá Sigyn,
mrzí mě, za jakých okolností jsme se spolu rozloučily. Měly jsme na sebe tak málo času! A přesto ti vroucně děkuji za možnost dlet v tvé přítomnosti, která mi připomněla ztracené okamžiky s tvým otcem Vé.
Nyní nedokáži ani slovy vyjádřit, jak moc mě rmoutí vědomí, že tě opustím, ač nedobrovolně, ve chvíli, kdy mě potřebuješ nejvíce. Mohu si pouze představovat, jak mému mladšímu synu odříkáváš manželský slib. Pokud ti tvá komorná Akethlia předala dopis ve správný čas, teď je vše minulost.
Vím, že jsi na mě rozhněvaná. Odpusť však Heimdallovi, který jednal na mou žádost. Tvým definitivním odchodem z Ásgardu by se rovnováha bohů vychýlila a to jsem nemohla dopustit. Konám tak ze sobeckých důvodů a doufám, že jednou to sama jako královna pochopíš a odpustíš mi. Přiznávám, že je v tom i mateřská starost, ať si Ódin s Lokim tvrdí, co chtějí.
Ano, každý Ás má životní poslání. Mým bylo starat se o zraněná stvoření. Kdybych svou povinnost neplnila, Loki by nejspíše zemřel po vánském únosu ještě jako chlapec. I další osoby, které znáš nebo které tvoří Ásgard. Každý podle své moci pozná, k čemu se narodil. Ovšem v tvém případě je nebezpečné ti říct pravdu. Cítíš se zmateně a máš na to plné právo. Je však součástí tvého osudu přijít na to sama. Věř mi, že říct ti to by znamenalo neštěstí. Jsi bystrá, silná i dostatečně vytrvalá, abys neselhala. Důvěřuji ti, že nakonec svou povinnost splníš. Jak už jsem jednou řekla: Cítit štěstí je sladší, když je i ten druhý šťastný.
Nyní k věcem, které jsou odlišného rázu, přesto neméně důležité. Post královny Ásgardu má rub i líc. Stejně jako ty jsem nebyla k tomuto postu vychována. Mezi námi ale vězí podstatný rozdíl- můj empatický manžel se mnou měl trpělivost. Obávám se, že Loki tě hodí do jámy lvové, jak říkáte na Midgardu. K tomu jsem ho nevychovala, jenže životní události ho změnily. (Teď se ho nesnažím omlouvat za chyby, které způsobil a způsobí.) I z tohoto důvodu jsem se rozhodla ti napsat a pomoci ti v prvních dnech kralování.
Povinnosti královny jsou v podstatě prosté. Jelikož z tvého vyprávění vím, že jsi byla v dospívání jako správná lady učena k vedení domácnosti, nebude to pro tebe natolik ohromující. Vést královský palác je ale složitější než venkovské sídlo.
K ruce ti bude majordom Röft, jenž spravuje účty a všechny potřebné služby od písařů, pážat až k zahradníkům.
Dále lady Lexie, kterou už znáš. Ačkoliv je někdy příkrá, je to velice pracovitá žena a vše myslí pro dobro království. Prosím tě, buď s ní trpělivá. Požádala jsem ji, aby ti byla při ruce, dokud ji sama neodvoláš.
Ochranu paláce zajišťuje velitel stráží. Vím, jaký problém ti dělalo rozpoznat rozdíl mezi generálem a velitelem stráží. U zamilované princezny jsem to chápala, ale nyní je důležité ho znát. Generál vymýšlí strategie bitvy a případně ji vede. Velitel stráží nemá s válkou nic společného, pouze zajišťuje dozor nad einherjary a ochranu paláce. Sotva se stává, že bys musela vést s velitelem stráží rozhovor. Vše zajišťuje král.
Co ti pomůže nejvíce při přípravách slavností, jsou kuchaři a cukrářky. S nimi vždy podrobně projdi chody a občerstvení pro hosty. O výzdobu se postará lady Lexie.
Vrchní léčitelka Sulie zodpovídá za celý léčitelský komplex a pouze ona má na starosti léčení královské rodiny. Je velice vzdělaná a schopná, ač není bohyní léčitelství. Věřím, že mé rady jí budou chybět nejvíce, přesto v ní mám naprostou důvěru. Věř jí i ty, Sigyn. Řiď se jejími radami, a věřím, že tvé těhotenství proběhne v pořádku.
ČTEŠ
Dítě ohně a ledu (#3 Loki & Sigyn) /CZ/ ✔
FanfictionLokiho uražená pýcha a dopis postačí, aby vzniklo nedorozumění, které bude mít fatální následky. Bůh neplechy svým bezohledným chováním však neohrozí na životě pouze Sigyn, která podlehne svým démonům. Musí se pokusit zlomit v sobě zarytý odpor k em...