2) Elvan Teyze Kızlarla Konuşuyor

243 9 0
                                    

Her zaman yaptığı gibi demli çayını aldı ve plastik sandalyelerden birine oturdu. Ara ara kafasını hastanenin 4. katına kaldırarak, çocukluğunda yaşadıklarını aklına getiriyordu. Uzun ve acılı anılara daldığı bir sırada, hemen önünde 25'li yaşlarda iki genç kızın konuşmaları dikkatini çekti. Kızlardan biri diğerine sevgilisinden bahsediyor, telefonundan sevgilisinin ona yazdıklarını arkadaşına okutuyordu. Elvan teyze, kızların konuşmalarına iyice kulak kabarttı. Kızlardan biri diğerine,

- Bak ya, yine "üstünde ne var?" diye sormuş.

dediğinde Elvan teyze bir anda gülümsedi. Kafasını sağa sola hafif hafif salladı. Kızların konuşmalarını daha net duyabilmek için sandalyesinden ağır ağır kalktı ve hemen önündeki sandalyeye oturdu. Kızlar kıkırdayarak konuşuyor, Elvan teyzede onların konuşmalarına hafif hafif gülümsüyordu. Kızların konuştuğu konu yine sevgilisinin "üstünde ne var?" sorusuna geldiğinde kızlara doğru başını uzattı.

- Kızlar, sizleri böyle gördüğümde içim kıpır kıpır oluyor, çok mutlu oluyorum.

dedi sevecen bir şekilde. Kızların ikisi de Elvan teyzeye doğru baktılar ve gülümsemeye başladılar.

- Demek sevgilin "üstünde ne var?" diye soruyor.

diye devam ettiğinde ise gülümseyen kızların yüzünde biraz önceki gülümsemeden eser kalmadı. Kızlar önce utanmış, hemen ardından Elvan teyzenin söylediğine kızmışlardı. Elvan teyze, kızların kendisine sinirlendiğini anladığında oturduğu sandalyeden kalktı, masalarının önüne geldi.

- Kızlar, lütfen beni yanlış anlamayın. "Üstünde ne var?" sorusunu duyduğum için mutlu oldum. Ben bu soruyu 12 yaşından beri duyarım ve her duyduğumda o kadar mutlu olurum ki anlatamam.

Kızların yüzünde bu sefer şaşkınlık ifadesi vardı. İki kızda boş ve anlamsız bir şekilde Elvan teyzenin yüzüne bakmaya başladılar. Kızlardan biri,

- Teyze, sen 12 yaşında mıydın bu soruyu ilk duyduğunda?

- Evet.

- Ama teyze, 12 yaşındaki bir çocuğa üzerindekileri sormak sapıklık değil mi?

Elvan teyze hafifçe gülümsedi. Kafasını eğdi, sol ayağına bakmaya başladığı sırada gözleri doldu, dudakları büzüldü.

- Kızlar, üstümde ne olduğunu soran kişi benim yaşama sebebim. Hala bana üzerimde neler olduğunu sorar ve ben ona üzerimdekileri uzun uzun anlatırım.

Birbirine bakan kızların boş bakışları iyice derinleşti. Yanakları tombul olan kız,

- Teyze, biz hiçbir şey anlamadık. Lütfen anlatır mısın?

diye sorduğunda diğer kızda Elvan teyzenin oturması için yanındaki sandalyeyi çekti. Elvan teyze biraz düşündükten sonra,

- Zamanınız varsa anlatayım,

dedi ve sandalyeye yavaş yavaş oturdu. İki kız hep bir ağızdan,

- Var teyze var. Lütfen anlat.

İki eliyle sol ayağını düzelttikten sonra ovuşturan Elvan teyze derin bir nefes aldı. Ağır ağır çantasından sigara paketini çıkarttı, bir tane yaktı ve anlatmaya başladı...

Üstünde Ne Var? (Kitap Oldu)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin