Untuk reader lama, part ni banyak aku tukar sebab yang lama cringe.
Dunia manusia digemparkan dengan kontrak pet dan master yang terakhir. Mereka juga dikhabarkan dengan kelahiran seorang vampire dari hasil pembiakan manusia dan vampire. Hari ini, mereka akan dapat berjumpa dengan hasil daripada gabungan kedua makhluk tersebut.
Para wartawan dari seluruh dunia berkumpul di hadapan mansion keluarga Choi, bersedia untuk sidang media menggemparkan ini.
Wendy berdiri di hadapan cermin memerhati dirinya sekali lagi. Rasa seperti devaju. Rambutnya separuh pendek sekarang. Wajahnya tajam merenung cermin sehingga ianya hampir retak.
"Cik Wendy, sidang media dah nak bermula sekejap lagi," maklum Butler Kang. Wendy mengangguk perlahan.
Dia melihat dirinya untuk kali terakhir di dalam cermin sebelum betul-betul keluar untuk bertemu dunia.
Dipersimpangan jalan, dia berjumpa dengan Miyoung yang sedang menunggunya. Wajahnya tampak resah. Wendy menghampiri Miyoung seraya menyentuh belakang ibunya itu.
"Everything's alright?" soal Wendy kepada Miyoung.
Wanita itu nampak terkejut dengan sapaan Wendy. Namun dia mengangguk pantas agar Wendy tidak mencurigai gerak-gerinya.
"You sure want to go? Manusia ni tak boleh dijangka. I don't want you to get hurt by their harsh words," ujar Miyoung, risau.
Wendy tersenyum pendek.
"You used to be a human too, mom. I'm sure they're not that bad," balasnya. Tapi entah kenapa kedengaran sinis di telinga Miyoung.
"That's why I know them better. Kamu tak akan dapat hidup bebas macam dulu dah bila mereka sedar dengan kehadiran kamu. Masih sempat untuk tarik diri," jelas Miyoung. Wendy menghela nafas panjang dan menggeleng.
Tangan Miyoung dicapai.
"I'm not a human. I'm a vampire. I do what I want. Human can't stop me, including you.." balas Wendy, savage.
Miyoung mengerutkan dahinya dengan perubahan pada diri Wendy sekarang. Dulu, dia tak pernah kurang ajar sebegini.
"I gotta go. Prepare yourself too, mom. Be presentable." Wendy tersenyum sinis.
Dia terus bergerak menuju ke dewan tempat sidang media dijalankan. Miyoung kaku. Pandangan mata Wendy agak tajam dan menyeramkan tadi. Persis pandangan Sehun sewaktu mereka pertama kali bertemu dahulu.
Sesiapa yang melihat pasti akan bergetar lututnya. Dia terpandang Sehun yang berada tidak jauh darinya.
Lelaki itu menayangkan wajah bingung. Miyoung terus menahan dirinya daripada terjatuh. Kepalanya terasa pening. Sejak dua menjak ini kesihatannya tak menentu.
Dengan pantas Sehun berlari mendapatkannya. Giliran lelaki itu pula yang cemas.
"Kita kena jaga Wendy betul-betul. She might lose her control.." nasihat Miyoung.
YOU ARE READING
(C)BLOOD BOUND 2 : IMPRINTED
VampirPark Chanyeol sedar akan makna imprinting. Dia tahu ianya salah dan sepatutnya hal itu tidak terjadi kepada vampire. Berkali-kali dia mencuba untuk menolak tapi Wendy sentiasa mendekat. Oh Wendy pula tidak membantu sama sekali dalam hal ini. Makin...