62.0

1K 56 9
                                    

'Schiet eens op. We zijn al laat door jou.' Zeurt Faisal door. Ik negeer hem en doe mijn oorbellen in. Gehaast trek ik mijn hakken aan en kijk nog even in de spiegel. 'Ben in de auto met Mahir. Schiet op.' Faisal loopt de deur uit en ik doe de laatste dingetjes. Dan ruil ik mijn hakken met wat slippers en ren voorzichtig naar de auto toe. Ik stap in en leg mijn hakken naast me neer. 'Wat een gedoe dit.' Zucht ik hijgend. Faisal kijkt me kort aan en rijdt dan weg. Hij zeurt echt veel. Kan ik eraan doen dat ik mezelf klaar moet maken en Mahir ook. Hij moet alleen een domme pak aan. Ugh mannen. 'Jonge stop eens met zeiken!' Zeg ik pissig als hij door blijft zeuren. 'Wesh ben je zwanger wella? Hele fucking dagen boos.' Zegt hij opgefokt. 'Moet ik zwanger zijn om boos te zijn? Ik ben boos, omdat jij zo verdomd achterlijk doet! Altijd dezelfde onzin. Volgens mij wilde ik niet eens naar deze fucking bruiloft gaan en gewoon thuis blijven met Mahir! Of niet? Of niet dan? Nu ben je stil! Tss bullshit mannen.' Hij kijkt me kort aan en rijdt dan in stilte verder. 'Dacht ik al. Zehma ballen.' Zeg ik bespottelijk. Hij lacht bespottelijk. 'Ik ben stil, omdat mevrouw weer eens pissig is. Je bent een irritant kutwijf, maar je blijft mijn vrouw. En die ballen heb ik zeker. Je weet nog hoe ze smaken grapjas.' Ik kan mijn lach niet bedwingen en barst uit. Ik sla hem hard op zijn schouder. 'Noem me nooit meer kutwijf.' Hij lacht en kijkt me kort aan. 'Fucking loser.' Zeg ik nog. Hij rolt met zijn ogen en legt zijn hand op de mijne. 'Husband.' Zeg ik zacht. 'Forever.' Hoor ik hem het afmaken. Ik glimlach terwijl ik naar buiten kijk. I love my little family.

Ik sus Mahir stil en geef hem dan aan mijn nicht. Samen met haar loop ik naar de toiletten. Terwijl zij foto's maakt met Mahir doe ik mijn haren goed en check mijn make-up. We maken wat foto's en gaan dan terug naar onze plaatsen. We kletsen gezellig bij met z'n alle en zodra het eten komt begint Mahir luid te huilen. Hij is niet stil te krijgen, dus ik besluit maar gewoon even weg te gaan. Met hem loop ik naar de gang. Ik besluit naar de auto te gaan en Mahirs jasje aan te doen. Gelukkig had ik de sleutels deze keer. Ik leg Mahir in de maxi-cosi en rijd weg. Ik rijd een rondje en na zo'n kwartier ligt hij diep te slapen. Ik parkeer de auto weer terug en besluit te blijven zitten. Mahir slaapt eindelijk en ik ben nogal uitgeput. Hoestend bel ik mijn nichtje. Ik zeg haar dat ik te moe ben en naar huis ga. Ze komt naar de auto en stapt in. We kletsen een tijdje en dan gaat ze ook weer terug naar binnen. Ik bel Faisal, die natuurlijk niet opneemt en blijf maar gewoon in de auto zitten.

Ik schrik van Faisal die opeens op het raam klopt. Ik open de deur en schuif op. 'Je weet dat het feestje daar is right?' Lacht hij. 'Sst.' Zeg ik en moet hoesten. 'Mahir slaapt en hij is ziekjes aan het worden, net als ik.' Ga ik verder. 'Yallah ik zeg gedag en dan gaan we. Heb je al gegeten wella?' Vraagt hij en stapt uit. 'Nee we halen wel wat onderweg i guess. Als er nog wat open is.' Zeg ik zuchtend. 'Komt goed. Ben zo terug.'

'Yallah ga maar naar binnen. Lekker in bed liggen. Ik haal wat warms te eten.' Zegt Faisal als hij voor het hotel geparkeerd staat. 'Kan jij je herinneren of ik die zetpillen in de tas had gestopt?' Vraag ik terwijl ik Mahir eruit haal. 'Geen idee. Ik ga wel langs de nachtwinkel, heb je paracetemol voor jezelf?' Vraagt hij. 'Niet nodig. Het gaat vanzelf wel over.' Zeg ik en loop met Mahir naar de deur. Ik hoor de auto wegrijden en loop snel naar binnen. Het is koud.

'Kijk eens.' Hoor ik Faisal zeggen als hij binnenkomt. Ik check Mahir even snel. Hij slaapt nog. Gelukkig. Faisal geeft me een flesje water en een paracetamol. 'Doe maar twee.' Zeg ik en neem het in. 'Thanks.' Zeg ik zacht. Hij bid het gebed en kruipt tegen me aan. 'Ga slapen. Je bent moe.' Ik sluit mijn ogen en probeer in slaap te vallen.

Life Of A Nerd {voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu