'Oke schiet wel op, want mama heeft een afspraak bij de kapper.' Zeg ik tegen Mahir die overal op wilt klimmen. Ik pak zijn handje als hij op een rand wilt lopen en hij springt er daarna van af. 'Yallah kom.' Zeg ik en loop gehaast door. Waarom kan ik nooit op tijd zijn met een kind? Ik kijk naar Mahir en zie dat hij gestopt is om naar de lucht te kijken. 'Ugh Mahir.' Zeg ik, til hem op en loop door. Bij de kapper aangekomen ben ik snel aan de beurt. Ik zet Mahir naast me met mijn mobiel en focus me dan weer op mezelf. Me-time.
Ik vind mijn blonde haren erg leuk. Heb ook de puntjes effe laten knippen en vind het echt heel erg leuk staan. Even wat nieuws. Misschien helpt dat ook nog met mijn huwelijk. We hebben al zo lang geen pit meer. 'Oke Yallah kom we gaan even spelen en daarna meteen door naar de auto, want mama moet nog langs de supermarkt en Action.' Zeg ik tegen Mahir. We lopen langs het park en ik laat hem een kwartiertje spelen. Dan lopen we naar de auto en rijden naar het centrum. Ik moet even langs de Action en doe daarna boodschappen.
'Dus wat vind je?' Vraag ik lachend en kijk Faisal vragend aan. 'Waarom blond?' Vraagt hij en bekijkt me goed. 'Omdat ik dat mooi vond.' Lach ik. Hij raakt mijn haren aan alsof het iets onbekends is. 'Oke wat vind je nou?' Vraag ik lachend. 'Het zal sexy staan met zo'n lingeriepakje. Ik vind het wel lekker staan. Zin om je meteen te kaatsen.' 'Mahir is daar hoor.' Zeg ik en duw hem weg. 'Alsof hij kan praten.' Lacht hij. Ik rol met zijn ogen. 'Mooi dus. En anders I don't give a fuck. Ik vind het leuk staan. Ok dag ik moet koken.' Zeg ik en loop naar de keuken.
'Hoeveel van die domme spelletjes ga je doen? Alsof hij daardoor gaat praten.' Lacht Faisal. Ik kijk hem kort aan terwijl ik de kaarten op tafel leg. 'Dit is goed voor hem.' Zeg ik en ga gewoon door. 'Hij weet dit toch allemaal al. Kijk. Mahir waar is de bus? Goed zo en waar is de lepel? Zie je. Hij is fucking slim.' Zegt Faisal alsof ik achterlijk ben. 'Ik twijfel ook helemaal niet over zijn intelligentie stomkop. Het gaat om gebarentaal. Kijk. Mahir waar is de bus? Goed zo en doe eens met je handen bus.' Zeg ik. Hij doet het met zijn handjes en het is zo schattig. Hij doet het gewoon zonder moeite en speelt verder met zijn auto. 'Zie je. Intelligentie heeft hij van mij. Stomkop.' Lach ik naar Faisal. 'Dat zal het zijn.' Zegt hij en rolt met zijn ogen. Ik moet lachen en ga door met het spelletje met Mahir. 'Mohim ik ga naar de gym. Zie je straks. Kleine man.' Zegt hij en knuffelt Mahir. Ik druk een kus op zijn wang en speel verder met Mahir.
'Hoe gaan we het hem vertellen cookie?' Vraag ik aan Mahir als ik naar de zwangerschapstest kijk. Hij brabbelt wat en laat me zijn auto zien. Ik veeg de tranen van mijn wangen en zucht diep. 'Het word zwaar met twee kleintjes, maar het is het waard. Het word zo leuk. Je krijgt een klein broertje of zusje Mahir. Mama krijgt gewoon nog een baby.' Zeg ik hardop en knuffel Mahir, die er natuurlijk niks van snapt.
Ik stop Mahir in bad en kleed hem dan aan. Ik maak een flesje en stop hem in bed. Ik druk een kusje op zijn voorhoofdje en zet de babyfoon aan. Ik loop naar beneden en ruim het een beetje op. Ondertussen komt Faisal thuis en drukt een kus op mijn wang. Hij gaat douchen en ik door met opruimen. Niet veel later liggen we gapend tegen elkaar.
JE LEEST
Life Of A Nerd {voltooid}
Non-FictionNora el Kabouni. Ze is hoogbegaafd en heeft een fotografisch geheugen. Er word veel van haar verwacht. Soms te veel. Met haar depressieve vader en twee irritante broers wordt het er ook niet simpeler op. Haar moeder is jaren geleden overleden. Het h...