Het is alweer een tijd later. Nadir is bijna 1 en groeit zo hard. Mahir wordt steeds beter met woordjes en begint met het maken van kleine zinnetjes zoals: ik wil melk. Het gaat de goede kant op el hamdoulilah. Faisal en ik zijn weer wat actiever aan het worden. In de avonden lopen we een groot rondje of als we beide vrij zijn maken we een lange wandeling en als het kan gaan we joggen, maar dat gaat niet vaak met de kids. Ik kook gezonder en we genieten er beide van. Beide waren we nogal wat aangekomen. Ik meer dan hem, maar ik ben blij dat we het samen doen. Ik heb ook weer gewoon zin om me sexy te voelen. Begrijp me niet verkeerd, een trainingspak dragen in het dagelijks leven voelt heerlijk, maar ik voel me nu alleen een mama. Een mama zijn is leuk, maar ik voel me niet meer mooi. Hoewel Faisal me altijd het gevoel geeft alsof ik de mooiste op de wereld ben voel ik me gewoon dik en niet lekker in mijn fel. Maar komt helemaal goed. We hebben onze levensstijl aangepast en ik voel me ook meer energieker en vrolijker.
We zijn nu een weekje in Marokko. Faisal en ik hebben een weekje vrij genomen aangezien het vakantie voor Mahir is. Even lekker genieten met mijn familie. Het is nu vroeg in de morgen. Faisal is richting de moskee zo'n vijf minuutjes lopen van hier. De kids en ik gaan lekker in bad. Nadir was nogal doorgelekt, dus heb hem gelijk omgespoeld. Aangezien hij het zo leuk vond heb ik ze besloten lekker in bad te doen. Het bad laat ik vollopen en kleed ze in de tussen tijd uit.'Bad.' Zegt Nadir vaak achter elkaar. Ik til hem op en draai lachend een rondje met hem. 'Jij bent veel slimmer dan je domme broer he.' Lach ik en speel wat met ze. Dan stop ik ze in bad met wat speelgoed en kleed mezelf uit. Het is een vrij luxe hotel, dus er is een bad en een douchecabine. Aangezien de jongens zich vermaken besluit ik ook lekker even te douchen. Ik zie ze, dus er kan niks gebeuren. Na een niet al te lange, maar lekkere douche wikkel ik een handdoek om zowel mijn haren als om mijn lichaam. Ondertussen probeert Nadir uit het bad te klimmen aangezien hij dat zat is. Ik haal hem eruit en wikkel een handdoek om hem heen. Ik leg hem neer en meteen wilt Mahir er ook uit. Ik hoor de deur sluiten en wikkel Mahir in een handdoek. 'Wat wil je schat?' Vraag ik aan Nadir die aan het schreeuwen is. Hij gebaart naar zijn tandenborstel op de wasbak en ik pak het. Ik was die van hem en die van Mahir. 'Hebben jullie lekker gedoucht?' Vraagt Faisal die de badkamer inkomt dan. Hij omhelst zijn kinderen en in de tussen tijd doe ik wat tandpasta op hun tandenborstels. Ik geef het aan ze en ze vinden het helemaal leuk. Handig als ze dat zo leuk vinden. 'Ziet er goed uit.' Lacht Faisal als hij me bekijkt. 'Kan je even mijn badjas van het bed pakken?' Lach ik en druk een kort kusje op zijn lippen. 'Het is wel lekker zo.' Zegt hij zielig. 'Ik heb het koud Yallah.' Zeg ik en rol met mijn ogen. Lachend loopt hij weg. Hij komt terug met mijn badjas. Ik trek hem aan en kam dan mijn haren. 'Let je op ze? Ik ga even hun kleren bij elkaar rapen.' Zeg ik tegen Faisal en loop zonder op antwoord te wachten de badkamer uit. Ik graai tussen hun kleren en kies uiteindelijk iets simpels, maar leuk. Twee fel gele zwembroekjes en twee zwemshirtjes met lange mouwen. De shirts zijn fel geel met donker blauwe strepen. Ik pak twee petjes en leg dat erbij. Twee zwemluiers. Hoewel Mahir zindelijk is weet ik nog niet goed hoe het zal gaan met zwemmen, dus voor de zekerheid. Ik hoor Faisal niet zeuren, dus trek mijn zwemkleren aan. Het is een aparte dit keer. Een kort broekje, tot iets over mijn knie ongeveer met een soort dichte topje tot mijn navel. Ik doe er een normaal shirt overheen en pak Faisals kleren meteen bij elkaar. Dan loop ik naar de badkamer, spoel hun monden en kleed ze aan.
Na het heerlijke ontbijt vestigen we ons bij het zwembad. Groot en veel voor kinderen. Perfect dus. De jongens genieten er volop van. We hebben stoelen geclaimd tegenover het kindergedeelte, dus we kunnen liggen en de jongens gewoon zien lopen in het ondiepe water. Geweldig. Ik lig nu gewoon te zonnen terwijl Faisal in het ondiepe water ligt en de jongens zijn zich gewoon met het water en wat speelgoed aan het vermaken. Perfect. Rust.
JE LEEST
Life Of A Nerd {voltooid}
Non-FictionNora el Kabouni. Ze is hoogbegaafd en heeft een fotografisch geheugen. Er word veel van haar verwacht. Soms te veel. Met haar depressieve vader en twee irritante broers wordt het er ook niet simpeler op. Haar moeder is jaren geleden overleden. Het h...