40. biltyveri & politistationen

562 27 13
                                    

"I er dårlige nyheder for mig," informerer jeg Phoenix. Han blinker kort med det ene øje og vender sig om mod Nash, der sidder på førersædet af den bil, som vi er ved at stjæle. Der er intet som en god Fearless udfordring, vel? Det er egentlig mig, som skal stjæle den, men vi filmer bare, at jeg åbner døren og sætter mig ind for at køre væk. Dommerne behøver ikke vide, at den egentlig var låst, og at Nash er ved at stjæle den og få den til at virke uden nøglerne, så jeg kan køre væk. Altså dommerne kan lige så godt tro, at den stod ulåst, eller at jeg først stjal nøglerne. Så længe de ser mig sætte mig ind i den, og jeg ligner en, som gør noget ulovligt. Hvilket jeg vel også gør... Men jeg foretrækker at se på det sådan, at det er Nash, som gør det ulovlige.

"Hvordan går det?" Spørger Phoenix, der læner sin skulder mod bilen og krydser sien arme henover sit bryst. Nash stikker hånden ud fra bilen og rækker fuck. Logan sidder på kølerhjelmen med en iPad. Jeg aner ikke, hvad han egentlig laver. Jeg ved bare, at han ikke har snakket med Chris endnu, og at det nok er grunden til, at en hvis blond og meget snakkende fyr ikke er her. Jeg håber virkelig, at han snart får gjort det. Jeg kan ikke lide, hvordan det deler gruppen op, når de ikke er på talefod. "Det er okay at indrømme, at du ikke kan klare den her," driller Phoenix. Nash fnyser og ryster på hovedet. Han har brugt lang tid på bilen nu. Heldigvis er her totalt tomt, og vi har stadig ikke set et eneste menneske. Vi er på en gade i den anden ende af byen, fordi vi normalt ikke kommer her. Forhåbentlig vil få kunne genkende os, hvis et eller andet går galt. Ifølge Nash er det her et smart sted at få biler fra, fordi de er dårlige og gamle, og mange af ejerne forlader knap nok deres huse for at bruge dem. "Alle biler er ikke lige nemme, Nashy."

"Ønsker du bare virkelig, at jeg kører dig over med den?" Snerrer Nash.

"Det ville kræve, at du kunne få den til at fungere," fnyser Phoenix.

"Jeg kan godt hjælpe," tilbyder jeg. Nash, som stadig har hovedet begravet i bilen, får endelig gang i den. Motoren begynder at brumme. Han hopper ud, og man kan mærke sejren i ham, da han ser på mig med løftede øjenbryn.

"Jeg har helt fint styr på det," han smækker døren i og hiver sine handsker af. Jeg smiler og ser på Phoenix, der allerede har fundet sin telefon frem.

"Hvorfor gør I egentlig det her på en åben gade? Gør I altid det?" Spørger jeg og tager imod Nash' bilnøgler, så jeg kan lade som om, at jeg har stjålet dem.

"Se dig omkring, her er ingen," siger Phoenix selvsikkert. Jeg kan mærke min telefon brumme i min baglomme.

"Kan I også høre det?" Logan siger noget for første gang i lang tid, og han ser rundt omkring med et undrende ansigtsudtryk. Jeg tror nærmest, at det den første gang, at han har set op fra sin ipad. Han leger Nash i dag - altså han er stille. Det er tydeligt, at han er i dårligt humør. Jeg prøvede at hinte til tidligere, at han bare burde tage hen til Chris og snakke med ham om det hele, men han sendte mig et køligt blik og begravede sig i sin store ipad. Nu slukker han ipad'en og hopper ned fra kølerhjelmen. Vi lytter alle efter. Sirener. Alle drengene ser på hinanden med store øjne.

"Fuck!" Udbryder Phoenix.

"Karma," mumler jeg og tjekker min telefon.

Joel: kom væk derfra

God ide. Jeg ser på mine tre venner, der alle venter på mig. Jeg slukker min telefon og propper den i baglommen igen. Nash og Logan er på vej ned mod Nash' bil.

"Hvad gør vi med udfordringen?" Spørger jeg Phoenix, der er den eneste, som har ventet på mig.

"Politiet nærmer sig. Fuck udfordringen," informerer han mig, som om jeg er dum. Jeg ser på ham med store øjne.

FearlessWhere stories live. Discover now