28.0

283 30 7
                                    

Het is ochtend en Laila en ik zitten in het zand een zandkasteel ta maken. Om eerlijk te zijn, zijn we een erg goed team. Wie had gedacht dat een zandkasteel maken zo leuk kon zijn.

Zodra we klaar zijn ga ik languit op het zand zitten. 'Mag ik je ingraven?' Vraagt Laila me. 'Ja is cool. Wel eerst een gat graven.' Zeg ik en blijf liggen.

'En nu nog enorme tieten.' Zeg ik als Laila me helemaal behalve m'n hoofd ingegraven heeft. 'Ben je serieus?' Lacht ze. 'Zekers. Doe.' Zeg ik en kijk haar amuserend aan. Ze rolt met haar ogen en begint met het maken van enorme zand tieten. Het ziet er geweldig en hilarisch uit.

'Die van jou is veel mooier.' Zeg ik als ik naar Laila's schilderij kijk.

We zijn aan het schilderen. Eigenlijk was dit voor kinderen, maar het leek ons leuk en we mochten meedoen. Dus waarom niet. Verven is voor alle leeftijden. Alleen ik ben echt super slecht in schilderen, tekenen en alles waarvoor creativiteit nodig is. Laila kan het ziek goed. Ik ben niet jaloers, maar als ze wat lelijker zou schilderen zou het me erg blij maken. Ewa ja.

'Die van jou is ook soort van, tja ik kan niks verzinnen.' Lacht Laila. 'Ik ben niet eens beledigd. Mijne is gewoon slecht.' Lach ik. 'Sorry babe.' Zegt ze en drukt lachend een kusje op mijn lippen. Ik voel blikken op me en kijk naast me. Enkele kleine kinderen staren ons aan. 'Oke dat is raar.' Zegt Laila lachend en schildert verder. Ik kijk naar een jongetje die me aan blijft staren. 'Wat moet je?' Vraag ik en kijk hem raar aan. Hij blijft me aanstaren. 'Stop met naar dat kind kijken.' Sist Laila dan en slaat me. 'Maar hij staart me aan.' Zeg ik en kijk haar aan. 'Het is een kind.' Zucht ze en rolt met haar ogen. 'Een raar kind.' Zeg ik en schilder verder.

Na het schilderen vertrekken we weer en besluiten wat te eten op het terras. 'Het jaar is bijna afgelopen he.' Zeg ik tegen haar. 'Ja, geweldig he. Heb zoveel gespaard voor mijn eigen bakkerij. Moet wel nog een tijd doorsparen, maar dat is het waard.' Zegt ze enthousiast. 'Ja als we terug zijn help ik je een goede locatie zoeken. We werken een tijdje en als we een goede hebben gevonden gaan we all in.' Zeg ik. 'Ik betaal het. Niet weer zo dom zoals altijd doen. Mijn bakkerij, mijn kosten.' Zegt ze. Ik moet lachen. 'Ik meen het. Het voelt niet goed als iemand voor me betaalt.' Zegt ze. 'Het is je droom toch?' Vraag ik. 'Ja, maar dat maakt niks goed.' Zegt ze vastbesloten. 'Geld is niks vergeleken met dromen. Geld is überhaupt niks.' Zeg ik en pak haar hand. 'Stop met zo mega romantisch doen. Noem me loser ofzo.' Zegt ze. Fronsend kijk ik haar aan. 'Ja stop met zo aardig doen. Door jou lijk ik gemeen.' Zegt ze lachend. 'Je bent inderdaad raar.' Zeg ik.

'Hoe heb je leren tennissen?' Vraagt Laila me terwijl we aan het tennissen zijn. 'Half opgevoed door Nederlanders, dus ken wel wat.' Zeg ik. 'Wat nog meer?' Vraagt ze. Ik denk even na. 'Badminton, atletiek en uhm ja tennis.' Zeg ik. 'Hockey is echt iets voor Nederlanders. Kan je dat?' Vraagt ze. 'Ja ben er fucking goed in, alleen vind het dom dus doe ik het niet.' Zeg ik. 'Tering Hollander.' Lacht ze. 'Mwah, ik kan ook gewoon boksen en voetballen.' Zeg ik. 'Ja, ja je bent perfect.' Zegt ze sarcastisch en rolt met haar ogen. 'Bijna wel he. Ik ben gewoon eenmaal fantastisch in alles.' Zeg ik verwaand. Ze kijkt me droog aan, waardoor ik moet lachen. 

'Weet je voor iemand die net afgemaakt is kan je nog goed lopen.' Zeg ik en kijk Laila amuserend aan terwijl ze haar kleren bij elkaar raapt. Ze steekt lachend haar middelvinger op en loopt naar de badkamer. Gapend sta ik op en loop de badkamer ook in. Laila zit op de wc zie ik. 'Wat doe jij nu weer?' Zucht ze als ik de douche instap. 'Ik heb je hard gepakt. Ik zweet.' Zeg ik en draai de kraan open. 'Ik zit te poepen he.' Bluft ze. 'Leuk voor je.' Zeg ik en gooi wat shampoo in mijn haren.

Nadat we ons beide hebben klaargemaakt wandelen we naar het centrum en gaan langs wat winkels. Dan wandelen we langs het strand terug naar het resort en genieten daar van het avondbuffet. Na het eten kijken we naar een liveshow hier in het resort en zo'n twee uur later liggen we samen in bed. 


A  weird love storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu