66.0

159 24 7
                                    

Het is een week later en Ahmed heeft zich min of meer aangepast in het nieuwe huis. Hij vindt het niet leuk, maar hij heeft geen keus. Ik denk dat hij eindelijk door heeft dat we niet gaan verhuizen en dat dit ons huis nu is. Vanaf hier kan het alleen maar beter gaan, hoop ik.

Het is vandaag een schooldag voor de kids, Laila die werkt vanaf vroeg op de zaak en aan de tweede vestiging en ik ben vandaag vrij. Ik heb vandaag dus een dagje met Aaliyah. Zelf heb ik geen dingen die ik moet doen vandaag, alleen wil ik wel een paar goede cadeautjes zoeken voor Laila. Ze is over twee weken namelijk jarig.

Vroeg in de morgen is Laila al vertrokken. Ikzelf ben Aaliyah nu aan het omkleden.

Gelukkig kunnen beide kids nu gewoon naar de wc en hoef ik nooit meer poepluiers te verschonen . Helaas moet ik wel nog poep van hun billen vegen, maar progressie.

Ik kleed Aaliyah en daarna Ahmed aan. Dan zet ik ze voor de tv met het ontbijt terwijl ik mezelf was. Ik doe wudu, kleed me aan en bid het gebed. Mijn haren breng ik in model met wat gel en spuit wat parfum op. Ik loop naar beneden en kam Aaliyahs haren uit. 'Ik wil het los papa.' Zegt ze tegen me. 'Of wil je weer zo'n mooie vlecht als vorige keer?' Vraag ik hopend. 'Nee ik wil het los papa.' Zegt ze weer. Ik knik en kam het in model. 'Yallah Ahmed jou beurt.' Zeg ik tegen hem. Hij negeert me en blijft naar de tv staren. 'Ahmed.' Zegt Aaliyah en gooit een kussen naar hem toe. Vragend kijkt hij op. 'Yallah haren kammen.' Zeg ik. Hij knikt en loopt naar me toe. Ik zet zijn haren in model en laat ze dan nog even tv kijken terwijl ik zijn tas inpak. Ik eet een broodje, poets mijn tanden en breng daarna Ahmed naar school.

Aaliyah gaat drie dagen per week naar de peuterspeelzaal. Dus vandaag niet. Vandaar dat ik vandaag op haar pas.

'Naar de supermarkt dan maar.' Zeg ik tegen Aaliyah. 'Papa mag ik een liedje kiezen?' Vraagt ze met een pruillip. Ik geef haar mijn telefoon en focus me dan weer op het rijden. 'Ik vind hem niet. Die ene met die boem, boem, boem.' Zegt ze. 'Ik zet hem wel op.' Lach ik, pak de telefoon en zoek terwijl ik rijd het liedje. 

In de winkel aangekomen zet ik Aaliyah in de kar en loop de winkel in. 'Wat gaan we vandaag eten?' Vraag ik hardop. 

'Mag ik met Ahmed weer cupcakes maken?' Vraagt Aaliyah opeens. 'Ja dat is goed. Eerst pak ik alles voor de macaroni en daarna halen we de cupcake spullen.' Zeg ik en kijk verder. 

Eenmaal weer thuis kijkt Aaliyah tv en ruim ik alle boodschappen op. Ik draai een wasje, vouw een wasje en stofzuig de gehele bovenverdieping. Dan doe ik de ramen open om het huis te laten luchten en begin aan de benedenverdieping. 

Nadat alles weer schoon is doe ik de ramen dicht, chillen we een uurtje en rijd dan met Aaliyah naar de winkelstraat. 

Ik zoek voor een uurtje naar cadeaus voor Laila en als het Aaliyah toch echt te veel wordt, gaan we richting de Mc Drive voor een ijsje. 

Voor Laila heb ik een parfum gekocht die ik zelf mega lekker vind ruiken en heb al een aantal foto's laten ontwikkelen. 

Eenmaal thuis speelt Aaliyah in de tuin en ben ik bezig met het schilderen van wat hout. Ahmed moet zo wel van school worden gehaald, dus daar moet ik ook op letten. 

Als ik Ahmed van school heb gehaald rijd ik gelijk met ze naar de kinderboerderij. Dat zullen ze zeker leuk vinden. 

Het leuke aan de kinderboerderij is dat ik twee totaal verschillende kinderen heb. Je hebt Aaliyah die schijt aan alles heeft en haar hand gewoon in een dier zijn mond steekt zonder na te denken. En dan heb je Ahmed. Ahmed is zelfs achter een hek doodsbang voor alle dieren, maar wilt ze wel aanraken en rent dan schreeuwend weg. Het is mega grappig. 

Nadat de kinderen uitgespeeld zijn in de kinderboerderij rijd ik richting de bakkerij en zie Laila nergens. Ik bel haar op en ze vertelt me dat ze bezig is met dingen uitzoeken voor de nieuwe vestiging. Dan maar alleen met de kids ergens eten. 

Voor de kids bestel ik pizza en voor mijzelf pasta. Ik luister naar hun gesprek terwijl ik eet. Het gaat echt nergens over, maar het is wel amuserend. We sluiten de dag af met een ijsje bij de McDonalds en daar laat ik ze ook een tijd in het speeltoestel spelen. 

Thuis aangekomen is Laila nog niet thuis. Ik laat de kinderen voor een uurtje tv kijken en zet ze dan in bad. Ik kleed ze weer aan en zet ze dan in bed. 

Zo'n half uur later verschijnt Laila ook thuis. 'Sorry dat ik zo laat ben, maar ik heb zoveel enthousiast nieuws.' Zegt ze schuldig. Ik kijk haar afwachtend aan. 'Waar zijn de kids? Slapen ze al? Ik heb ze de hele dag niet gezien. Mijn god ik ben zo'n slechte moeder. Het spijt me, ik was zo gefocust op de nieuwe zaak.' Zegt ze mega snel. 'Rustig aan.' Lach ik en trek haar bij me. 'Het spijt me. Ik weet niet wat me bezielde.' Zegt ze en kijkt me zielig aan. 'Doe normaal joh. Nou vertel me over je dag. Wat voor nieuws heb je?' Vraag ik lachend en streel haar wang. 


A  weird love storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu