55.0

181 25 8
                                    

Het is al een weekje zomervakantie en het is best hectisch. We vertrekken volgende week dinsdag richting Spanje, maar door twee kleine kinderen lopen we achter op alle voorbereidingen en hebben we nog best veel nodig. Twee kleine kinderen in huis is zo druk en chaotisch. Altijd is er wel geluid en altijd is er wel iets om te doen. Dan moet je dat weer opruimen of dan moet je dat kind weer verschonen of voeden en ga zo maar door. 

Daarom hebben Laila en ik vandaag een aparte takenlijst die we moeten doen en we nemen beide een kind mee. Ik heb het moeilijkste kind. Ahmed. Ahmed eist zoveel energie en aandacht dat is echt niet normaal. Maar op zich zonder Aaliyah zou hij rustiger moeten zijn en zou ik mijn taken kunnen voldoen. En anders, tja jammer dan. 

'Bel als er iets is.' Zegt Laila terwijl ze Aaliyah in de wagen zet. 'Ja, ja komt heus goed. Vertrek nou voor Ahmed je opmerkt.' Zeg ik. 'Oké, oké.' Lacht Laila en loopt weg. Op dat moment merkt Ahmed het en rent huilend naar de deur. 'We wisselen wel. Good luck.' Lach ik. 'Neem jij Aaliyah? Easy win dan he. Ahmed luistert altijd naar mij.' Zegt Laila. 'Wie de meeste taken afheeft voor vijf uur?' Vraag ik. 'Wat krijg ik als ik win?' Vraagt Laila grijzend. 'Ik weet niet wat jij wilt, maar ik wil shi gekke massage gevolgd door hemelse seks.' Zeg ik. 'Prima, ik wil een hele diner. Drie gangen en een cadeautje erbij.' Zegt ze. 'Cool, cool. Good luck verliezer.' Zeg ik. 'Bye loser.' Lacht ze en loopt met Ahmed weg. Ik rijdt de kinderwagen naar mijn auto en leg Aaliyah in haar stoel. 

Terwijl ik dingen van mijn lijstje aan het afvinken ben is Aaliyah in de kinderwagen in slaap gevallen. Ze is zo'n simpele baby. En om eerlijk te zijn ben ik erg snel met alles doen, dus heb besloten Laila een voorsprong te geven en een drankje te doen. 

Terwijl ik een drankje zit te doen wordt Aaliyah wakker en leg ik haar op mijn schoot. Ze draagt een roze jurkje die Laila voor haar aan heeft gedaan en een haarband. Haar licht bruine krullen komen perfect uit met haar lach en ze trekt nogal veel aandacht van het vrouwelijke geslacht. 

'Ahw wat een lieverd. Hoe heet ze?' Vraagt een dame die aan een andere tafel zit. 'Bedankt. Ze heet Aaliyah.' Zeg ik en draai naar haar toe. Aaliyah zwaait naar de vrouw en is aan het lachen. 

Zieke vrouwencatcher dit. 

'Ma Sha Allah. Wat een toetie.' Zegt de dame. Ik glimlach en draai me weer om. Aaliyah blijft even met de vrouw lachen tot de patat komt en ik het haar geef. Aaliyah houdt van patat.

Frietjes of patat? Ikzelf noem die dikke patat en de dunne frietjes. 

Na het eten reken ik af en loop weer weg. 'Ahw wat een schatje.' Zegt een dame dan als ik door de stad loop. Ik glimlach en loop door. 

Faka met al deze vrouwen? Getrouwde man hoor. Zien ze de ring niet? Ahjoh ik kan er niks aandoen. Ik ben eenmaal onweerstaanbaar en ook Aaliyah heeft die eigenschap overgenomen. 

Eenmaal als ik mijn lijstje helemaal afheb rijd ik naar huis. Thuis tref ik Laila samen met Youssra, Ahmed en Marouane aan. 'En?' Vraag ik. 'Alles af en veel eerder dan jij.' Zegt Laila trots. 'Je was niet eerder. Ik heb ook alles af, maar ben daarna wat gaan eten.' Zeg ik. 'Gelijkspel dus?' Vraagt Laila. Ik knik langzaam en duw Aaliyah in Youssra's handen. Ze pakt haar met alle plezier over en ik trek Laila mee naar de keuken. 'Ik ga je zeker niet masseren.' Lacht ze. 'Ik heb wel alvast je cadeautje.' Zeg ik en haal het uit mijn jaszak. 

Het is een ketting met daaraan een hartje die open kan. 

'Alleen nog een leuke foto erin doen van ons. Ahw zo lief.' Zegt ze en knuffelt me. 'Zoiets?' Vraag ik en haal een kleine fotootje van ons gezin uit mijn jaszak. 'Dit is zo schattig! Ahw Zohair!' Zegt ze blij en omhelst me weer. Lachend druk ik een kus op haar voorhoofd. 'Ugh nu moet ik je masseren.' Zucht ze. 'Nah hoeft niet. Heb ook boodschappen gedaan trouwens. Als de kids slapen krijg jij je drie gangen diner.' Zeg ik en pak haar hand. 'Oké ik kan ook wel kijken of ik wat voor jou kan doen i guess.' Lacht ze. 'Ik hou van je.' Lach ik en doe mijn armen om haar heen. 'Oké tortelduifjes ze heeft gekakt en ik heb geen zin om het te verschonen nu. Hier izan.' Zegt Youssra en duwt Aaliyah in mijn handen. Lachend neem ik Aaliyah over. 'Jij of ik?' Vraag ik aan Laila. 'I got this.' Zegt ze. 'Nah ik doe het wel. I got u.' Zeg ik. 'Maken jullie hier ruzie over? Anouar en ik moeten letterlijk een wedstrijd houden en wie verliest verschoont de baby. Jullie zijn ziek.' Lacht Youssra. 'Dik wijf.' Zeg ik met een knipoog en loop met Aaliyah naar boven. Ik verschoon haar en trek een leuke pyjama voor haar aan. 

A  weird love storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu