Het is nu zo'n twee weken later en het gaat goed. Op werk gaat het goed, mijn moeder heeft het ''incident'' niet meer gehad, Ilse heeft geen rare dingen meer gedaan en Laila en ik zijn nog bij elkaar. Vandaag is echter de dag dat, dat alles kan veranderen. Ik ga namelijk kennismaken met Laila's familie. We gaan naar de moskee en daarna wat bij hun vaste restaurant eten. Eigenlijk was de bedoeling dat ik gewoon naar het restaurant zou komen, maar ik wil een goede eerste indruk hebben en waar kan dat beter dan in de moskee?
'En dat daar is mijn vader.' Zegt Youssra en wijst naar een man met een volle baard. Hij is langer dan ik, wat dus echt lang is, en is nogal breed en vol. Hoe bedoel je eng. 'Naast hem staat mijn broer Oualid zie je?' Zegt Youssra. 'Good luck. Laila is al binnen zei je?' Vraagt ze. 'Uh ja ze was al naar binnen gelopen.' Zeg ik. Youssra loopt de moskee in en met een zucht kijk ik voor me. Let's go I guess. Haar broer en vader lopen de moskee in en ik loop ze achterna. 'Salam.' Zeg ik zacht en kom naast ze zitten. Er is een lezing en daarna verrichten we het gebed. 'Sst!' Zucht Laila's vader me stil en praat met de man naast zich. Nou dat ging dus niet goed. 'He man, ik ben Oualid.' Zegt Oualid en geeft me een hand. 'He leuk kennis te maken.' Zeg ik. Ons gesprek wordt onderbroken door de imam die aankondigt dat de lezing gaat beginnen.
Laila's vader en Oualid lopen zonder wat te zeggen naar buiten. Ik loop ze achterna en zie verderop Laila met haar stok staan en Youssra naast zich. 'Hoe ging het?' Vraagt Laila enthousiast. 'Tja.' Zeg ik en krab aan mijn hoofd. 'Wat tja? Wat is er?' Vraagt Laila snel. 'Hij suste me stil. We hebben nog geen kans gehad om te praten.' Zeg ik. 'Is logisch Laila. Papa vertrouwt geen boy meer sinds Mo.' Zegt Youssra.
Mo is de ex-verloofde van Laila die haar dumpte omdat ze blind geworden was.
'Maar het komt goed. Ik pak hem in bij het restaurant. Ik ben goed in praten.' Zeg ik. 'Niet stressen. Hij is een nerd, papa houdt van nerds.' Zegt Youssra. 'Bedankt I guess?' Lach ik. 'Noem hem geen nerd. Dat mag alleen ik doen.' Zegt Laila en pakt mijn hand. 'Je vader komt. Laat me los.' Zeg ik en neem afstand van haar. Ik ga recht staan en geef een knikje naar haar vader. 'Laila, Youssra instappen Yallah.' Zegt hij alleen. 'We zijn met mijn auto. We moeten Brownie even nog ophalen.' Zegt Youssra. 'Is goed dan zien we jullie daar.' Zegt hij en loopt met Oualid weg. Youssra moet lachen en loopt naar haar auto. 'Komt wel goed.' Zegt Laila en pakt mijn hand. Ik zucht en loop naar de auto.
'Barcelona heeft gisteren lekker gewonnen he?' Vraag ik maar om een gesprek te beginnen. 'Oei.' Mompelt Youssra dan. 'Barcelona? Die prutsers hadden geluk. Madrids beste spelers zijn geblesseerd.' Zegt haar vader dan. 'Ik denk niet dat je daarover moet praten.' Sist Laila dan. 'Mwah vrije trappen zijn ze gewoon goed in. De rest Madrids game.' Zegt Oualid. 'Jullie maken een grapje toch? Barca is veel beter.' Lach ik. 'In ieder geval wel beter dan die prutsers bij Chelsea. Wat dacht Kante dat hij deed?' Lacht Laila's vader. 'Zeker mee eens. Ze hadden dik kunnen winnen.' Lach ik.
'Dat was onverwacht.' Zegt Laila als we in de auto zitten. 'Hoe bedoel je? Ik ben legend. Hoorde je niet hoe ik jou pa en broer ingepakt heb met mijn charmes.' Zeg ik trots. 'Mannen zijn zo simpel.' Zegt Youssra en rolt met haar ogen. 'Wel echt jammer dat ze Madrid fans zijn. Die had je me beter kunnen zeggen.' Zeg ik. 'Wat kan mij dat schelen?' Vraagt Laila. 'Hmm klopt, ik had toch niks goeds kunnen voorbereiden. Real is gewoon slecht.' Lach ik. 'Wat jij wilt gozer.' Lacht Laila en leunt tegen me aan.
Ik chill een uurtje bij hun thuis en vertrek dan richting huis. Thuis tref ik Amine met een meisje aan. 'Ik ben er niet.' Zeg ik, pak een blikje uit de koelkast en loop naar mijn kamer. Ik pak mijn laptop erbij en kijk erop een film. 'We doen niks raars ofzo he. Je kan gewoon tv kijken.' Zegt Amine als hij mijn kamer in komt lopen. 'Nah ik wil geen seks scene inlopen.' Zeg ik en neem een slok van mijn drinken. 'Wazebbi dit is mijn nichtje. Ik help haar met haar belasting.' Zegt hij. 'Aah gekke boekhouder dat je bent.' Lach ik. Hij rolt met zijn ogen. 'Mohiem dat je dat weet.' Zegt hij en loopt weer naar de woonkamer.
Ik doe mijn koptelefoon op mijn hoofd en zet de muziek aan. Ik loop naar buiten en begin met hardlopen. Dat doe ik zo'n uurtje. Dan wandel ik nog voor een half uur en fris me thuis dan op. Ik schilder nog even het hout en besluit dan maar te gaan slapen. Ben kapot.
JE LEEST
A weird love story
RomantizmElk stel heeft zo z'n problemen. Dat is normaal. Maar wat doe je als de een niet kan zien? Het leven wordt veel ingewikkelder dan het al was.