Het is de volgende morgen en ik word wakker gemaakt door een luid geschreeuw. 'Ga kijken yallah.' Zegt Laila en staat meteen op. Ik trek een sprintje naar het geluid en zie dat Ahmed staat te gillen tegen Aaliyah die met haar handen over haar oren staat. 'Ahmed klaar!' Zeg ik en til hem op. 'Ik wil naar huis papa.' Snikt hij en kruipt tegen me aan. Ik zucht en aai hem over zijn hoofd. Laila komt de kamer in haar badjas inlopen en kijkt naar de grond. 'Trouwens Ahmed ik heb een verassing voor in ons nieuwe huis.' Zeg ik. Zowel hij als Aaliyah kijken me aan. Ik hurk neer en leg Ahmed op de grond. 'Jullie moeten het wel geheim houden.' Zeg ik fluisterend. Ahmed veegt zijn traantjes weg en knikt, Aaliyah knikt ook. 'We gaan vandaag twee konijntjes kopen.' Fluister ik. Beide beginnen ze te juichen. 'Yallah ga maar naar beneden dan gaan we zo weg.' Zeg ik. Ahmed wilt wat zeggen, maar Aaliyah trekt hem enthousiast mee. 'Wat heb je gezegd?' Lacht Laila. 'We moeten misschien twee konijnen kopen.' Mompel ik. 'Wat?' Vraagt ze lachend. 'Ik heb ze een konijn beloofd.' Zeg ik. 'Een konijn? Wat?' Vraagt ze verward. 'Twee. Twee konijnen.' Zeg ik snel. 'Ik ga geen konijnen kak opruimen, ik ga geen konijnenvoer aanraken, ik ga helemaal niks doen.' Zegt ze meteen. 'Kalm, kalm waarom gelijk zo agressief?' Lach ik. 'Zo was dat ook met die kat weet je nog?' Vraagt ze.
Oh ja onze kat. Twee jaar geleden doodgereden.
'Ja ik weet, maar ik ben veranderd. Ik ben volwassener geworden en kijk mijn koppie dan.' Zeg ik en glimlach breed. 'Dat blijft niet werken.' Zegt ze en rolt met haar ogen. 'Nee, maar i still got it.' Zeg ik en zoen haar. 'Maar jij regelt alles. Ik heb geen zin in onnodige stress.' Waarschuwt ze me. 'Wat ben je sexy als je zo bazig doet.' Zeg ik en knijp in haar wangen. Ze rolt met haar ogen, duwt me weg en loopt naar beneden. I still got it.
Bij de dierenwinkel aangekomen zijn beide kids erg enthousiast over de konijnen. Ikzelf heb spijt dat ik dat gezegd heb, maar ja. Als we naar binnen lopen rennen de kids de winkel rond op zoek naar konijnen. 'Papa, mama hier!' Roept Aaliyah blij. 'Wat heb je me aangedaan.' Zucht Laila en loopt erheen. Ik wacht even en loop haar dan achterna. 'Dus konijnen he.' Zeg ik, kijk naar de konijnen en streel Laila's kont. 'Ja konijnen.' Zegt Laila, slaat me weg en kijkt me dodelijk aan. 'Welke vinden jullie cool?' Vraag ik en kijk haar met een grijns aan.
Ze wilt me.
'Papa ik wil die dikke!' Lacht Aaliyah. 'We zeggen geen dikke he.' Zegt Laila streng.
We proberen haar het woord dikke, dikzak en al die dingen af te leren. Ahmed is aan de mollige kant en hoewel hij in zijn hoofd nog best jong is hebben we het gewoon liever niet dat ze deze woorden gebruiken. We willen niet dat hij zich onzeker gaat voelen over iets waar hij niets aan kan doen. Ook al weten we dat Aaliyah het niet zo bedoeld.
'Sorry mama. Ik wil deze.' Zegt Aaliyah dan lief. 'Nee kijk die.' Zegt Ahmed en wijst naar een ander.
Dit wordt een lange dag.
Nadat ze eindelijk drie konijnen hebben uitgekozen kijken we naar het hok, ja drie. Kinderen zijn duivels.
We kiezen voor een groot hok met enkele verdiepingen die er om eerlijk te zijn erg cool uitziet. We laten het hok bezorgen en het zou over een uurtje geleverd moeten worden. Dan kijken we naar alles eromheen. Dus het voer, speelgoed en al die troep.
Een uur, drie konijnen en veel geld uit mijn portemonnee later zijn we weer thuis. De bezorgers hebben net het hok bezorgd en aangezien het bij de levering hoort zetten ze hem nu in elkaar.
'Dus het gaat beter met de kids he.' Zegt Laila als ze de jacuzzi instapt. 'Ahmed zit al een uur in het konijnenhok.' Zeg ik normaal. 'Erin? Daar was hij dus. Pff dit kan echt niet meer.' Zucht ze en kruipt tegen me aan. 'Het was een grote verandering voor hem. Geef hem tijd.' Zeg ik en doe mijn arm om haar heen. Ze zucht diep en maakt haar haren nat met het water. 'Nieuwe bikini?' Vraag ik haar. 'Leuk dat je het opmerkt. Vind je hem wat?' Vraagt ze. Ik knik en druk een kusje op haar blote schouder.
'Mama Ahmed is in slaap gevallen bij de konijnen.' Zegt Aaliyah dan. Ik kijk Laila aan en zucht diep. Ik stap uit de jacuzzi en droog me kort af met een handdoek. 'Kom Aaliyah het is ook bedtijd voor jou.' Zegt Laila, wikkelt een handdoek om zich heen en loopt met Aaliyah naar binnen. Met een zucht loop ik naar het konijnenhok. Ik kruip erin, til Ahmed op en kruip er moeilijk weer uit. Ik doe het hok dicht en loop met Ahmed in mijn armen naar binnen. Ik zet hem in bed en spring daarna onder de douche.
Eenmaal in bed ligt Laila al te slapen. Ik druk een kusje op haar rug en besluit ook maar eens te slapen.
JE LEEST
A weird love story
RomantikElk stel heeft zo z'n problemen. Dat is normaal. Maar wat doe je als de een niet kan zien? Het leven wordt veel ingewikkelder dan het al was.