29.0

246 30 9
                                    

Het echte leven is alweer enkele maanden begonnen. Het getrouwde leven bevalt me meer dan prima. Het is gezellig.

Het is vroeg in de morgen en als ik opsta is Laila er niet meer. Ik hoor haar in de badkamer tho. Ik sta gapend op en loop naar de badkamer. Laila is bezig met tandenpoetsen. Ik druk een kus op haar wang en stap in de douche.

Ondertussen loopt ze gehaast heen en weer en was ik mezelf. Ik droog me af en kleed me aan. Ik bid het gebed en zet mijn haren in model met wat gel.

Beneden ontbijt ik met twee tosti's en een kop thee. Laila is inmiddels al naar school. Op mijn gemakje poets ik mijn tanden en spuit wat parfum op. Ik stap in mijn auto en vertrek richting werk.

Vijf uur vertrek ik van werk en rijd richting de winkelstraat. Ik ben namelijk al sinds we terug zijn van onze honeymoon bezig met een groot project. Het is een gok, maar ik weet dat het top wordt.

Ik ben namelijk bezig met het verbouwen en renoveren van een pand midden in een drukke winkelstraat. Het is nu nog een leeg pand, maar het meeste werk is nu gedaan. Ik heb namelijk een pand gehuurd en een huurcontract voor een jaar getekend om een bakkerij te openen. Het is voor Laila erg belangrijk en ook al zei ze dat ze m'n hulp niet wilt doe ik het toch. Haar opleiding is over twee weken afgelopen en dan ga ik het haar laten zien.

Na een uur gepraat met mijn adviseur rijd ik naar huis. Thuis aangekomen tref ik Laila niet aan. Ze moet tot 8 uur werken, dus dat verklaart dat. 

Thuis ruim ik alles op en stop een wasje in de wasmachine. Ik stofzuig de boel, dweil alles en maak het af door de kleren uit de droger te halen en ze op te vouwen en in de kast te doen. Ik haal alle onkruid uit onze achtertuin en geef alle plantjes water. Het hout dat ik voor onze plantenbak had gekocht meet ik af en snijd het zoals ik wil. Ik ruim alle troep op en ga wel een andere keer verder hiermee. Ik loop naar boven en open de kast. Ik trek mijn sportkleren aan en loop voor een uurtje hard. 

Na het hardlopen neem ik een douche en kleed mezelf om. Dan loop ik naar beneden en begin met het avondeten. Ik begin met het wassen en daarna snijden van wat groentes. 

 Als Laila thuiskomt loopt ze vrijwel meteen naar de keuken toe en slaat op mijn kont. 'Huisvrouw.' Pest ze me. Ik rol met mijn ogen en geef haar een kus. 'Wat maakt mevrouw?' Vraagt ze grijzend. 'Zie zelf.' Zeg ik terwijl ik verder ga met het snijden van kipfilet. 'Trouwen is cool.' Zegt ze happy. 'Yallah ga je wassen en omkleden. We gaan eten en daarna door naar de moskee. Na het gebed is er een lezing over het huwelijk.' Zeg ik. 'Ik stink he.' Lacht ze en loopt weg. 

'Ik had daarnet een foto binnengekregen. Kijk.' Zegt Laila en laat een foto van Brownie zien. Hij ligt te slapen met een klein kind op hem. Het is erg schattig. 

We zijn ondertussen naar de moskee aan het wandelen. Het is zo'n vijf minuten lopen. 

'Hij heeft het goed dus.' Zeg ik lachend en geef haar de mobiel terug. 'Jawel.' Zucht ze. 'Het is beter zo. Hij helpt het kindje haar moeder.' Zeg ik en pak haar hand. 'I know, I know. Het is gewoon klote.' Zucht ze. 'Dat weet ik schat.' Zucht ik en streel haar wang. 

Voor de moskee wacht ik tot ook Laila klaar is en na enkele minuten komt ze pratend met wat meiden de moskee uit. Ik kijk haar kort aan en daarna weer op mijn mobiel. 

'He jij.' Zegt Laila na wat minuten met ene meisje te hebben gepraat. 'He.' Zeg ik en kijk van mijn mobiel naar haar. 'Hoe vond je het?' Vraagt ze en pakt mijn hand. 'Interessant.' Zeg ik en begin te lopen. 'Ja toch?' Zegt ze opgewekt. 'Wist het meeste al tho.' Zeg ik. 'Ja even over een bepaald stukje he.' Zegt ze. 'Ik weet dat het toegestaan is om vier vrouwen te hebben.' Zucht ik. 'En?' Zegt ze vragend en kijkt me fronsend aan. 'Ik wil alleen jou. Wesh denk je is Marokko ofzo?' Lach ik. Ze glimlacht tevreden. 

Thuis aangekomen kleden we ons om en duiken samen het bed in. Laila kijkt nog even een serie en ik speel een spel op mijn mobiel voor ik ga slapen. 

A  weird love storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu