Másnap reggel Titus is csatlakozik a brancsunkhoz. Ő a Negyedik körzet fiú jelöltje, és Delta hozta magával – én pedig nagyon nem vagyok boldog emiatt.
Titust a kezdetektől körbelengi valami delejes varázs. Nem nevezném magasnak (még én is a homlokáig érek), barna, állig érő haja, kampós orra és hegyes álla pedig nem is teszik kifejezetten vonzóvá – viszont baromi izmos, és mint kiderült, a szövegével remekül az ujja köré tudja csavarni az embereket. Az első pillanattól fogva teljes szívemből gyűlölöm.
– Nem kéne gyakorolnunk a tűzgyújtást? – aggodalmaskodik Trinity, miközben épp a hologramos céllövölde felé masírozunk. Jöttünkre az ott lebzselő kiválasztottak ijedten kereket oldanak.
– Minek? – veti hátra a fejét Titus. – Úgyis miénk lesz a cuccok nagy része, azokban meg mindig van gyufa.
– Majd maximum gyújtósnak használjuk valamelyik körzetit – szúrja közbe röhögve Delta, elég hangosan ahhoz, hogy a körülöttünk állók meghallják.
Nem tehetek róla, de az én szám is mosolyra görbül. Ezek a rémült, meghunyászkodó tekintetek úgy esnek a lelkemnek, mintha balzsammal kenegetnék.
Mint kiderül, Titus – hozzám hasonlóan – a dárdával bánik a legjobban. Egymás után próbáljuk ki magunkat, és határtalan örömömre ő egy leheletnyivel rosszabbul teljesít; az utolsó bábuját combon találja, én viszont nyakon az enyémet. Ennek ellenére felhatalmazva érzi magát, hogy míg Delta az íjjal lövöldözik, odajöjjön hozzám, és átkarolja a vállamat.
– Nem rossz teljesítmény egy Második körzetitől. Mondd, minden fegyverrel így bánsz?
Horkantva felvonom a fél szemöldökömet. Már majdnem a képébe vágok valami dívához igen kevéssé méltót, de aztán észreveszem a csillogást zöld szemeiben. Csak kóstolgat.
– A kemény, hengeres dolgokkal kifejezetten jó vagyok – paskolom meg fedetlen karját, és gondtalanul elsétálok a csapdaállítós állomáshoz. Hallom, ahogy a torkán akad a levegő, úgyhogy diadalmasan elvigyorodok az orrom alatt.
Csörömpölést hallok a hátam mögül, mintha valaki egy pengét húzna el egy másik fémen. Eszembe jut, hogy pontosan mögöttem áll a késes állvány; felkapok egy tálcát, amin eddig a drótok álltak, és a fejem elé kapom. Pont röptében találom el a kést; a penge csattanva nekirepül a falnak, és pont az egyik kiválasztott lába előtt hullik a földre.
Leeresztve a tálcámat szembesülök Titus döbbent, de egyúttal elismerő pillantásával. Lassú léptekkel odasétál a késéhez, felveszi, és markolattal előre felém nyújtja.
– Jó kis kontingens lesz a miénk.
Elmosolyodok, és elveszem a tőrt.
– Az biztos. – Akkor legyen neked kontingensed, amikor én vagyok a tagja.
Titus visszasétál a többiekhez, és ugyan tudom, hogy követnem kéne, képtelen vagyok rávenni magam; annak ellenére, hogy a felszínen győzelmet arattam, nem érzem magamban a diadalmámort. Hagytam, hogy Titus a hátam mögé kerüljön, és úgy, hogy az ő kezéből vettem el a fegyvert, mintha elismertem volna a felsőbbrendűségét. És a többiek látták ezt.
ESTÁS LEYENDO
District 2 - Éhezők Viadala
FanficRosabelle Carpenter neve egy pillanat alatt Panem-szerte ismertté válik, mikor megnyeri a 73. Éhezők Viadalát. A kegyetlen lányt az egész körzete ünnepli, de neki csak két ember elismerése számít: Clove Ebonyé és Cato Ripleyé. Mikor győztesként vis...