31. Bölüm

228 19 2
                                    

Amaryllis uyuya kaldığını fark ettiğinde hızla gizli odadan çıktı. Gryffindor binasının ortak salonunda henüz hiç kimsenin olmaması saatin hala çok erken olduğunu düşünmesini  sağladı. Amaryllis odasına gidip saati kontrol etti tam zamanın da gizli odadan çıkmıştı yarım saat sonra arkadaşları uyanmaya başlayacaktı. Eşyalarını alıp banyoya gitti güzel bir duş alana kadar arkadaşları uyanırdı.
Amaryllis duştan çıktığında arkadaşları yeni uyanmaya başlamıştı.
Dün gece neredeydin diye sordu angelina.
Amaryllis arkadaşına yalan söylemek istemiyordu ama gerçeği de söylemezdi onu geçiştirmek için "sadece yeni bir büyü icat etmeye çalışıyorum boş bir sınıfta uyuya kaldım" dedi.
Angelina ve alicia kıkırdadı. Amaryllis'in büyü çalışmaları ünlü olduğu kadar boş sınıflarda uyuya kalması da ünlüydü. Arkadaşları onu yatağında bulamadıkları ve okulda arama yapılmasına neden oldukları zaman onu boş bir sınıfta uyurken bulmuşlardı ve öldüğünü sanmışlardı çünkü üzerinde çalıştığı iksir yan etki olarak uyku hastalığı yaşamasına neden olmuştu bir hafta yemek yemek ve banyo ihtiyacını karşılamak dışında yataktan kalkamamış madam pomfrey'i bile şok etmişti. Yaşlı kadın amaryllis'in yeni bir büyü çalışması yaptığını duyduğunda paniğe kapılırdı.
Alicia madam pomfrey'in bunu duymasına izin verme yoksa seni zindana kilitler dedi ve hep birlikte kocaman bir kahkaha attılar.
Alicia ve angelina hazırlıklarını tamamladıklarında büyük salona kahvaltıya gittiler. Gryffindor masasında otururken arkadaşları bu gün karanlık sanatlar var bakalım bu pembe kurbağa bize her hangi bir şey öğretme zahmetine girecek mi dedi amaryllis.
Büyük masada oturan ve etrafa sahte gülümsemelerle bir akbabayı andıran bakışlar atan kadına bakarak.
Hiç zannetmiyorum dedi angelina ve alicia aynı anda amaryllis şok olmuş bir yüzle onlara baktı.
Siz ikiz misiniz bana nasıl söylemezsiniz dedi alıngan bir sesle.
Kızlar kıkırdadı fred ve george bizede söylemediniz dediler aynı anda bu daha çok kikirdamalarina neden oldu. Sohbete devam ettiler ve neseyle karınlarını doyurdular.
Hadi artık karanlık sanatlara gidelim dedi alicia acı bir sesle.
Senin neyin var diye sordu amaryllis.
Dolores var daha ne olabilir ki babam bakanlıkta onunla çalışıyor korkunç bir kadın olduğunu söyledi bende onunla aynı ortamda kalmaya meraklı değilim ve şimdi iki saat onu görmek zorundayız dedi.
Dolores umbrige için korkunç kelimesi iltifat olurdu. Kadın resmen bir ruh emiciydi. Henüz ilk dakikadan bu yılın en kötü yılları olacağının garantisini vermişti.
Karanlık sanatlar hakkındaki şimdiye kadar öğrenmiş olduğunuz bilgiler korkutucu bir şekilde belirsiz demişti iğrenç sesiyle. Ve yarim ırklar tarafından bu dersin hangi seviyede verildiği bilinmiyor dedi.
Rager Davis eğer profesör lupin'den bahsediyorsanız dedi o şimdiye kadar sahip olduğumuz en iyi karanlık sanatlar öğretmeniydi.
Dolores umbrige bunu duymaktan memnun olmadı. Ben yinede profesör quirell'in en iyi öğretmeniniz olduğunu belirtmek isterim görünüşe göre o kurtadam sizin zihninizi bulanırmış bay davis demişti.
Bu sözler sınıfta bir tiskinti dolu bir ses çıkmasına neden oldu.
Amaryllis profesör quirell berbat bir öğretmendi dedi sürekli kekelemesi ve sakarlıkları orta cağda bir saray şaklabanı gibi davranması pis kokusu ve daha hoş olmayan pek çok özelliği vardı dedi.
Amaryllis umbrige'in öfkeden kıpkırmızı yüzüne baktı umarım patlayıp parçalanır diye düşündü.
Profesörleriniz hakkında daha saygılı olsanız iyi olur bayan dursley özellikle sizin konumunuzdaki  biri için bu tür bir yaklaşım fazlasıyla hadsizlik dedi.
Amaryllis "sizin konumunuzdaki"kelimesiyle muggle doğumlu olmasını kasteddigini biliyordu tıpkı arkadaşları gibi. Genç kız arkadaşlarının merakla ona baktığını fark etti. Sessiz kalmasından cesaret alan umbrige göründüğünüz kadar hadsiz değilmişsiniz dedi kendini beğenmiş bir tavırla.
Ah dedi amaryllis sadece muggle bir filozofun sözünün doğru olup olmadığını anlamaya çalışıyordum dedi.
Öylemi ne tür bir söz bu dedi küçümseyerek.
Akıllı konuşur çünkü onun söylemek istedikleri var,aptal konuşur zira kendinin bir şeyler söylemek mecburiyetinde olduğunu zanneder dedi muzaffer bir edayla. Platon adında artık yunan düşünürü ve j.Roland Düşüncelerle karşılaşınca,zayıflar korkar,aptallar karşı gelir,akıllılar karar verir der. Ah Malcom Forbes tanıdığım en aptal kişiler, her şeyi bilen kisilerdir diyor.Merak ediyorumda bir zaman döndürücü ile bu filozoflarin yaşadıkları zamana gitmiş olabilir misiniz yani bu sözler size iltifat olarak söylenmiş gibi dedi ve sınıfta bir kahkaha patladı umbrige ise öfkeden mosmor olmuştu.
SESSIZLIK diye bağırdı dolores umbrige ve amaryllise dönüp tebrikler bayan dursley bir hafta boyunca cezalisiniz sanırım aptalın kim olduğunu yeniden düşünmeniz gerek  saat yedi de odamda olun dedi.
Amaryllis cezaya gelirsem aptalın kim olduğunu anlarsınız tabi ama kanıtlanmış bilgiler yeniden kanıtlanmaya ihtiyaç duymaz dedi.
Umbrige öfkeyle o cezaya geleceksiniz bayan dursley dedi  ve arkasını döndü onlara okumaları için bakanlık onaylı sıkıcı kitaplar dağıttı.
Ders çıkışında angelina cezaya gidecek misin diye sordu.
Tabiki hayır dedi amaryllis o kendini insan zanneden kurbağaya katlanamıyorum.
Ama bu onu daha çok kızdıracak ve sana daha çok saldıracak dedi alicia.
Olabilir yinede mecbur olmadıkça o kadının yanında bir dakika durmam mümkün değil asla dedi ve arkadaşlarıyla birlikte ikinci ders için  iksir sınıfına doğru ilerlediler. Amaryllis iki gün sonra o cezaya gitmek zorunda kalacağını bilmiyordu ve şimdilik o kadından uzakta olduğu için oldukça mutluydu.

 Amaryllis Dursley Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin