Mary vezla po nádraží King's Cross svůj vozík se zavazadli. Letos nastupovala do jiné školy, než navštěvovala doposud. Bála se, jak na ni studenti budou reagovat, protože byla jiná-byla němá.
Když Brumbálovi posílala dopis o tom, jestli by nemohla přestoupit, o tomto se nezmínila. Odpovědí jí bylo, že s tím nemá sebemenší problém a jelikož se zmínila, jakou kolej právě v Kruvalu navštěvovala, přestoupí rovnou do Havrasparské koleje.
Mary si všimla rodiny, která právě zmizela před ní ve zdi mezi nástupišti 9 a 10. To určitě musí být vchod na nástupiště, pomyslela si Mary a vydala se pomalu proti zdi. Měla strach, že narazí, ale místo toho prošla zdí a objevila se před červeno černou lokomotivou, která měla na sobě nápis Bradavický express.
Mary s sebou nosívala pořád obyčejnou tužku s gumou a blokem papírů. Všechno si kdysi koupila v jednom mudlovském obchodě, kterému se zřejmě říkalo papírnictví. Mělo to určitý důvod-Mary totiž byla němá a málokdo uměl znakovou řeč, tudíž bylo daleko lehčí to napsat než vyznakovat.
Rozhlédla se kolem a všimla si, že většina dětí míří směrem k nákladnímu vagónu, kam se zřejmě nyní ukládala zavazadla. Mary se tedy vydala za nimi.
,,Ty jsi nová?" zeptal se klučina, který nakládal zavazadla. Mary přikývla. ,,Hele a to jako přestupuješ nebo ti dopis přišel až teď?" vyzvídal dál. Mary vytáhla blok a kluk před ní se na ni nechápavě podíval. Poto Mary vytáhla tužku a začala něco psát. Potom blok podala klukovi a ten si ho nejdříve nechápavě přečetl.
Přestupuji a ano, jsem němá.
,,To mě mrzí, myslím to, že jsi němá," řekl soucitně klučina a Mary sklopila pohled.
,,Tak můžeš. Zavazadla jsou naložená," oznámil jí po chvilce kluk a Mary na něho kývla. Poté se otočila a vydala se do vlaku.
Jakmile se jí podařilo proplést mezi studenty a rodiči, úspěšně stanula před dveřmi do vlaku. Nejistě se rozhlédla. Právě k ní mířila dvojce vysokých, zrzavých kluků, kteří si byli podobní jako vejce vejci. Už už chtěli vejít do vlaku, ale těsně před tím si všimli nevýrazné dívky s hnědými vlasy a modrýma očima. Nikdy před tím ji však neviděli.
,,Ahoj. Ty jsi tu nová?" zeptal se jeden z nich. Mary mu pohlédla do hnědo zelených očí a přikývla. ,,Ty nemluvíš?" zeptal se ten druhý a Mary zakroutila hlavou. ,,To je nějaká hra?" zeptal se opět ten první a Mary opět zakroutila hlavou. ,,Takže ty jsi němá?" zeptal se opět ten druhý a Mary přikývla. Oba dva se pak na sebe překvapeně podívali.
,,Pojď s námi. Já jsem George," ,,a já Fred," navzájem se doplnili a Mary se usmála. ,,A ty?" zeptali se opatrně dohromady. Mary vytáhla svůj blok a napsala na něj své jméno.
,,Mary Johnsonová, těší nás, ale teď bychom měli nastoupit. Už víš, do jaké koleje půjdeš?" zeptal se jí Fred. Mary přetočila papír a rychle napsala jméno své nové koleje.
,,Havraspár. Škoda, že ne Nebelvír," ,,Tam totiž chodíme my." ,,Ale teď už pojď," vyzval ji George a jako první vlezl do vlaku. Poté jí galantně podal ruku a Mary se usmála od ucha k uchu. Hned za ní vyšel schody Fred.
Procházeli vlakem, než otevřeli jedno kupé. ,,Nazdar vy tři. Už se znáte?" ,,Tohle je Mary Johnsonová" ,,A letos nastupuje do Havraspáru," řekli na střídačku Fred s Georgem a Mary se na trojici usmála.
V kupé seděl tmavovlasý kluk se zelenými oči a kulatými brýlemi. Naproti němu seděl kluk, který byl zřejmě mladší bratr Freda a George, protože jim byl neskutečně podobný. Vedle něho seděla dívka s hnědými, kudrnatými vlasy a oříškovýma očima.
Než se však stihli s Mary pozdravit, Fred a George ji odvedli do jiného kupé. ,,Ahoj Angelino a Lee," ,,Tohle je Mary Johnsonová," představili opět svůj ,,ůlovek" Fred a George a Mary se opět usmála. ,,Letos nastupuje do Havraspáru," upozornil je Fred, který zavřel dveře za Mary, kterou George doslova dovlekl do kupé a posadil si ji vedle sebe. Sám se posadil vedle Lee Jordána, který si Mary s úsměvem prohlížel.
,,Ty asi budeš přestupovat, co?" zeptala se jí Angelina a Mary přikývla. ,,Je němá," ,,Proto neodpovídá," objasnili opět kluci situaci. ,,To mě mrzí," řekl Lee a Angelina přikývla. ,,A, pokud by to teda bylo možný, kam si chodila dříve?" zeptal se jí Lee. Mary vytáhla opět svůj blok s tužkou a začala psát. Mezitím se vlak rozjel.
Dříve jsem chodila do Kruvalu, ale z určitých důvodů jsem musela přestoupit. Teď budu chodit do pátého ročníku.
Dopsala a podala blok Georgeovi. ,,Takže tys chodila do Kruvalu?" zeptal se jí překvapeně. Mary sklopila pohled a přikývla.
,,To budeš chodit do třídy s těma třema, u kterých jsme se stavili v kupé," oznámil jí Fred, když k němu doputoval blok.
,,Tak to tě budeme muset poučit o nějakých Bradavických zásadách," usmála se Angelina a kývla na kluky.
,,Takže zaprvé," začal Fred. ,,Se Zmijozelskými si nikdy nic nezačínej. Je lepší se jim vyhnout," oznámil Lee. ,,S tím paradoxně souvisí i další bod," začal George, ,,Tedy bod číslo dva," dodal Fred.
,,Jejich kolejní ředitel, což je Snape," ,,Je to takovej přerostlej sklepní netopýr," skočila Georgovi do řeči Angelina, ,,tak je strašně nespravedlivej. Učí lektvary," ,,ale už dlouho usiluje o místo učitele obrany proti černé magii," skočil opět do Fredovi řeči Lee, ,, prostě nadržuje své koleji a strašně rád rozdává školní tresty," dokončila výklad Angelina. Mary jen s úsměvem zakroutila hlavou.,,Jako další bychom tě měli upozornit na to, aby sis dávala pozor na Filchovu kočku," ,,Tedy pokud se nechceš dostat do problému," ,,jmenuje se paní Norrisová," ,,a přiznejme si to, kdo z nás ji nechtěl zabít," mluvili jeden přes druhého a Mary je pobaveně poslouchala...
Za celou cestu se Mary dozvěděla docela dost užitečných informací, za které byla vděčná. Když si vzpomněla, jaké to bylo v Kruvalu, přála si, aby jí nějaký student udělal taky takovýto souhrn všech nebezpečí, pravidel a celkově všeho o škole, protože jinak by se nemuselo stát to, co se stalo.
Vlak zastavil až za tmy. Mary následovala skupinku spolucestujících, který jí tak hezky přijali mezi sebe. Z části si oddechla, že kdyby náhodou neměla za kým jít, tito by ji snad neodmítli.
Jakmile vystoupili z vlaku, vydali se ke kočárům. Mary neuniklo, že po ní ostatní studenti zvědavě pokukují.
,,Mary," nabídl jí Lee ruku a pomohl Mary do kočárů. Posadila se vedle Angeliny. Hned naproti se posadili kluci. Poté se kočár rozjel pomalu k Bradavickému hradu.
ČTEŠ
Němá
FanfictionDo pátého ročníku v Bradavicích přestupuje dívka, která studovala v Kruvalu, je však němá.... 15+