Zanedlouho se před nimi začaly rýsovat první věže hradu. Mary užasle vykulila oči. Nikdy by neřekla, že nějaký hrad může být stejně krásný jako zámek.
,,Co tak překvapeně koukáš? Myslela sis snad, e že Bradavice jsou nějaký malý hrad?" zeptala se jí s úsměvem Angelina a Mary přikývla.
,,Jak vidíš, tak nejsou," prohodil Lee.
Zanedlouho projeli bránou a kočár po chvilce zastavil. Fred a George pomohli gentlemansky dívkám z kočáru a rozhlédli se kolem sebe.
,,Tak Frede, to je naposledy, co jsme se takhle přijeli," povzdechl si George a Fred smutně přikývl.
,,Pojď. Ukážeme ti hrad," vyzval Mary Lee a ta se s úsměvem rozešla za nimi. Hned po jich přijel kočár s trojicí těch, u kterých se stravovali v kupé.
,,Ty jsi Mary Johnsonová?" zarazil ji hned u vchodu hromotluk, který byl neskutečně zarostlý plnovousem a svými vlasy. Mary s údivem přikývla.
,,Brumbál mě pro tebe posílá. Jsem Hagrid," objasnil hromotluk.
,,Počkáme na tebe u vchodu do Velké síně," zavolala na ni Angelina a Mary se na ni usmála.
,,Á Lenko. Pojď sem," zastavil Hagrid holčinu se světlými vlasy a ředkvičkovými náučnicemi.
,,Ahoj Hagride," usmála se na něho Lenka. Poté si všimla Mary, která se na ni usmála.
,,Lenko, tohle je Mary Johnsonová," představil spěšně děvčata a potom je rukou pobídl, aby šli za ním.,,Ty jsi tu nová?" zeptala se jí Lenka a Mary přikývla. ,,Do jakého ročníku nastupuješ?" vyzvídala dál blondýnka. Mary jí ukázala na prstech, že do pátého.
,,Ty nemluvíš?" zeptala se jí klidně Lenka a Mary zakroutila hlavou.
,,Aha. To je mi líto. A do jaké koleje nastupuješ? Zmijozel?" zeptala se jí Lenka a Mary zakroutila hlavou. ,,Mrzimor?" Mary opět zakroutila hlavou. ,,Havraspár?" zeptala se jí opět Lenka a Mary přikývla. Lenka se usmála. ,,Tak to budeme chodit spolu. Taky chodím do pátého ročníku a jsem v Havraspáru," usmála se na ni Lenka a Mary přikývla.
,,Brumbále," kývl Hagrid na starého muže s bílým plnovousem.
,,Děkuji Hagride. Můžete jít," propustil ho Brumbál a Hagrid pomalu odešel.
,,Slečno Láskorádová, už jste se seznámila se slečnou Johnesovou?" zeptal se klidně Brumbál a Lenka přikývla.
,,Byl bych rád, kdybyste Mary zasvětila do toho, jak to tady chodí," oznámil jí Brumbál a Lenka se usmála.
,,Žádný problém. Bude zajímavé mít kamarádku, která je němá," usmála se na Mary. Brumbál se však nepatrně zarazil.
,,O tom jste se mi nezmínila," řekl Brumbál a podíval se na Mary. Ta rychle vytáhla svůj blok.
Doufám, že to nevadí.
,,To se nebojte, ale teď se běžte převléknout do hábitů. Zanedlouho začne večeře," vyzval je Brumbál a poté odešel.
,,Pojď. Ukážu ti cestu k nám do věže," vyzvala Lenka Mary a společně se vydaly údajným směrem na Havraspárskou kolej.
Jakmile stanuli před obrazem, na kterém byl muž, dal jim hádanku, kterou museli zodpovědět, aby se dostaly dovnitř. To Lenka bravurně zvládla, takže již zanedlouho se ocitli ve společenské místnosti, kde se již nacházeli někteří studenti. Když si Lenka všimla, že po Mary zvláštně pokukují, zastavila se.
,,To je Mary Johnsonová. Letos zde nastupuje do pátého ročníku. Bohužel je němá," představila Lenka stručně nově příchozí dívku, která se na žáky usmála.
,,Ahoj Mary," ozvalo se několikrát a Mary se vždy usmála.
Lenka ji zavedla do dívčích ložnic, kde s radostí zjistila, že jejich pokoj je společný. Jakmile otevřela dveře, na posteli ležela uniforma školy.
,,Ta je pro tebe. Obleč si ji," vyzvala ji Lenka a sama se začala hrabat ve svých zavazadlech, které sem již byly vyneseny, aby našla svou.
Mary trochu znejistěla, ale poté si rychle přehodila oblečení, takže to Lenka ani nepostřehla.
,,Jé. Ty už ses stihla převléct? Tak to si budu muset pospíšit," usmála se Lenka na Mary. Mary jí úsměv opět oplatila a posadila se mezitím na postel.
Jakmile byla Lenka převléknutá, společně se vydali nejdříve do společenské místnosti a potom směrem do Velké síně.
Před Velkou síní již čekala skupinka Nebelvírů, kteří slíbili Mary, že na ni počkají. Včetně Leeho, Angeliny, Freda a George tam postávala ještě petice dalších. Tři z nich již Mary potkala ve vlaku. Poté tam s nimi byla zrzavá holčička a vysoký černovlasý kluk.
,,Dámy a pánové!" upoutal pozornost všech přítomných Fred, takže se ke skupince přidali ještě další studenti. ,,Představujeme vám novou studentku," ,,Která dříve studovala v Kruvalu," ,,Mary," ,,Johnsonovou," ,,má pouze jednu vadu," ,,a to tu, že je," ,,němá," skákali si do řeči Fred s Georgem. Mary se nad tím musela usmát.
Ostatní se na ni podívali a začali tleskat. Mary tomu dala korunu a s úsměvem udělala pukrle.
,,Tak co se to tady děje?!" vyběhla žena, zřejmě profesorka, před Velkou síň. Hned za ní se objevilo ještě několik postav, například jakási žena celá v růžovém. Mary však nejvíce zaujal muž, oblečen od hlavy až k patě v černém majíc onyxové oči a černé vlasy končící na ramenou. Muž si začal odměřeným pohledem měřit všechny přítomné než se pohledem zarazil na Mary. Ta mu na chvíli pohlédla do očí. Měla pocit, jako by se podívala do té nejmrazivější tmy, která byla však plná tajemství.
,,Jen vítáme novou studentku," ,,To se snad nesmí?" zastali se Freda a George Lee s Angelinou. Mary se podívala i na ostatní profesory a usmála se.
,,Á, to jste vy. Brumbál se zmínil o tom, že v letošním roce k nám přestoupí studentka," usmála se žena v zeleno černém oblečení a Mary se na ni usmála.
,,Odkud jste vůbec přestoupila?" zajímala se žena v růžovém.
,,Z Kruvalu," řekla Lenka místo Mary, která sklopila pohled.
,,Myslím si, že slečna by to zvládla říct sama," řekla opět žena v růžovém.
,,A jak asi, když je němá?!" ozvala se dívka s kudrnatými vlasy a oříškovýma očima. Profesoři se nejdříve zařazeně podívali na dívku a poté na Mary, která se jen smutně usmála.
,,Půjdeme?" zeptala se jí Lenka a Mary přikývla. Hlouček studentů se začal rozcházet. Hned za ním šly Mary a Lenka. Profesoři se však stále ještě na Mary zvláštně dívali.
Lenka dovedla Mary k Havraspárskému stolu a představila ji ještě spěšně několika svým spolužákům.
Zanedlouho se opět otevřeli dveře Velké síně a dovnitř vešla profesorka v zeleno černém oblečení a hned za ní šel zástup dětí.
,,To je profesorka McGonagallová, ředitelka Nebelvíru a profesorka přeměn. Teď proběhne rozřazovací ceremoniál," vysvětlila jí ještě stručně Lenka a Mary se na ni usmála na znamení díku...
ČTEŠ
Němá
FanfictionDo pátého ročníku v Bradavicích přestupuje dívka, která studovala v Kruvalu, je však němá.... 15+