47. kapitola

1.3K 51 0
                                    

Mary se ráno probudila v prázdné posteli. Smutně se podívala na prázdné místo vedle sebe a poté se podívala na hodiny. Bylo chvilku před sedmou.

Dívka se posadila a rozhlédla po pokoji. Byl prázdný, tedy až na ni. Vstala a oblékla si župan, který byl kousek od postele.

Poté se vydala pryč z pokoje. Jako první se vydala do koupelny, aby se trochu zkulturnila. Jakmile však otevřela dveře koupelny, uviděla Severuse, který měl na sobě pouze kalhoty a bojoval se svými vlasy.

,,Dobré ráno," pozdravila ho s úsměvem Mary a zavřela dveře. Severus se ani jejím směrem nepodíval a jen něco zamručel.

Mary došla až k němu a objala ho zezadu kolem pasu. Když se však podívala na odraz do zrcadla, pochopila, proč Severus zamručel. Na hlavě se mu udělalo vrabčí hnízdo a on zjevně nevěděl, co s tím.

,,Počkej," zarazila ho Mary, když se chystal požít nějaké kouzlo. Nechápavě se na ni otočil. Mary mu však naznačila, aby se o nic nepokoušel a vyběhla z koupelny.

Zanedlouho však byla zpátky s hřebenem v ruce.

,,Myslíš si snad, že to tímhle roztento," řekl sarkasticky Severus, když Mary za sebou zavírala dveře.

,,Budu muset," pokrčila rameny Mary a Severus se na ni nedůvěřivě díval.

,,Sedni si," řekla Mary, avšak se Severusem to ani nehlo.

,,Já na tebe jinak pořádně nedostanu," řekla opět klidně Mary.

,,A to jako kam?" zavrčel Severus.

,,Třeba na zem," odsekla Mary a výhružně se naň ho podívala. Severus se tedy po chvilce poslušně posadil na zem a Mary si za něj klekla. Hned poté se dala do rozčesávání havraních vlasů.

,,Jau! To tahá," vykřikl Severus a naštvaně se otočil na Mary.

,,Tak jestli ti to vadí, tak tě ostříhám. A nevrť se pořád!" napomenula ho Mary.

Po půl hodině práce měla Mary konečně rozčesané Severusovi vlasy a mohla se vrhnout tedy na ty svoje.

Severus se postavil před zrcadlo a nedůvěřivě si sebe prohlížel.

,,Vypadáš mladší," řekla klidně Mary, která seděla na zemi a rozčesávala si své vlasy.

,,Hmm," zamručel Severus.

Mary si stoupla, čímž upoutala jeho pozornost. Došla až k němu a otočila se směrem k zrcadlu.

,,Přemýšlím, jestli si nemám ostříhat vlasy na krátko, jako jsem to nosívala kdysi," přemýšlela nahlas Mary a svými vlasy, které nyní držela v ruce, naznačila jejich původní délku.

,,Opovaž se," řekl Severus a políbil ji na ruku, ve které svírala své vlasy.

,,A co když se opovážím," začala ho opět provokovat Mary. Severus ji chytl za pas a přitiskl si ji na sebe.

,,Přece by ses nechtěla připravit o legraci," zašeptal jí do ucha.

,,Tím narážíš na včerejší večer?" usmála se Mary do zrcadla a Severus ji políbil na tvář.

,,Očividně," zašeptal jí opět do ucha. Mary se o něho trochu opřela a přidržovala si jeho ruce kolem pasu.

,,Kdy myslíš, že to všechno skončí?" zeptala se ho po chvilce.

,,Přál bych si, aby brzo. Když se však nad tím zamyslím, chtěl bych, aby to ještě chvíli trvalo," řekl tiše Severus.

,,Proč?" zeptala se nechápavě Mary.

,,Abych mohl být s tebou," odvětil Severus.

,,To budeme moci ještě víc po tom, až to skončí," řekla Mary překvapena Severusovou odpovědí.

,,Ty si skutečně myslíš, že se dožiju konce téhle zpropadené války?" řekl s prázdnotou v hlase Severus.

,,A proč bys neměl?" otočila se k němu celém Mary a v očích jí Severus mohl vidět, co si myslí o jeho úsudku.

Severus však neodpověděl. Chvíli se díval na Mary než se sebral a odešel...

Mary procházela vlakem a hledala kupé, ve kterém by seděli její přátelé, protože ráno si i docela pospala, takže na nástupiště přišla až na poslední chvíli.

Konečně na konci vagónu narazila na kupé, ve kterém seděla Ginny s Lenkou, Nevillem a Seamusem.

Mary opatrně otevřela dveře a pohledy jejích spolužáků se přesunuly na ni.

,,Mary, už jsme si mysleli, že nepřijdeš," usmála se Ginny. Mary jí samozřejmě úsměv vrátila, zavřela za sebou dveře a posadila se mezi Seamuse a Ginny.

,,Všechno v pohodě?" zeptal se jí Neville a Mary nechápavě přikývla. To, že ji ráno Severus odmítal pustit zpět do školy a chtěl, aby zůstala u něj doma, aby byla ve větším bezpečí si raději nechala pro sebe.

,,Jinak jak jste se měli o Vánocích?" zeptala se Lenka, jak jinak než nepřítomně.

,,Ale jo, šlo to," povzdechl si Seamus.

,,Je zvláštní trávit Vánoce s rodinou bez Rona," povzdechla si Ginny, i když na ní bylo poznat, že více než Ron jí chybí Harry.

,,Babička říkala, že je na mě pyšná, protože jsem se začal stavět proti Snapeovi," řekl Neville a bylo na něm vidět, že je opravdu hrdý na pochvalu od své babičky.

,,A co ty, Mary?" zeptal se Seamus a otočil se na dívku vedle sebe.

Já si to i docela užila.

,,Vidíte, musíte myslet pozitivně," zakončila Mariinu odpověď Lenka.

,,A co jste vůbec dostali k Vánocům?" zajímala se Ginny a Mary, která právě pila z láhve s dýňovou šťávou, se rozkašlala, protože jí ona tekutina zaskočila. Vzpomněla si totiž na vášnivou noc, kterou právě na Štědrý večer se Severusem prožila.

Ginny ji hned začala bouchat do zad, a když Mary konečně přestala kašlat, začala se smát.

,,V pohodě?" zeptala se Ginny a Mary jen se smíchem přikývla.

,,Čemu se směješ?" zeptal se nechápavě Seamus. Mary si dala ruku přes pusu a druhou naznačila, že jim to neřekne...

K večeru již studenti opět pěšky šlapali po cestičce do hradu, tedy kromě Zmijozelských, kteří se vezli v kočárech a posměšně si ukazovali na jejich spolužáky.

Největší překvapení je však ještě mělo čekat...

NěmáKde žijí příběhy. Začni objevovat