,,Ahoj Mary," ozvalo se ráno vedle Mary. Dívka se podívala směrem, odkud slyšela hlas a uviděla vysokého tmavovlasého chlapce, který se na ni nejistě usmíval. Mary se usmála a posunula se blíž k Lence, aby si mohl sednout.
,,Dík. Já...no....jsem...." začal nejistě.
,,Ahoj Neville," usmála se na něj Lenka a Neville stydlivě sklopil oči.
Ty budeš chodit se mnou do třídy?
Napsala rychle Mary do notesu a podala ho Nevillovi. Neville si to přečetl a potom přikývl. Mary si vzala blok zpět a opět tam něco začala psát.
Nechceš se s námi nasnídat, když už tady sedíš? To přeci nevadí, že i když si z jiné koleje. Mohli by se z nás stát přátelé.
Jakmile dopsala, podala Mary opět blok Nevillovi a usmála se naň ho. ,,Vážně bys chtěla? Myslím tím, abychom byli přátelé," řekl radostně Neville a Mary s úsměvem přikývla.
Neville se poté nenechal pobízet a stejně tak jako Mary s Lenkou si nandal na talíř volské oko se slaninou. Neville se s Lenkou během snídaně rozmluvili a Mary je s radostí poslouchala.
,,Co máme vůbec první hodinu?" zeptala se Lenka a Neville si smutně povzdechl. ,,Hodinu obrany proti černé magii a hned poté," zarazil se Neville a na sucho polkl, ,,lektvary."
Proč se bojíš těchto dvou hodin?
Zeptala se písemně Mary a podala blok Nevillovi. Neville však zbledl. Lenka je zkoumavě pozorovala. Mary si toho samozřejmě všimla a tak blok s onou větou podala i Lence.
,,Obrana proti černé magii je každý rok jiná. Každý rok máme nového profesora a zatím nejlepšího jsme měli ve třetím ročníku. To byl profesor Lupin. Nyní jsme dostali profesorku Umbridgeovou, ale o toto místo dlouhodobě usiluje i profesor Snape. No a ten...." ,,Mě prostě nenávidí a jeho styl výuky....sama uvidíš," skočil do řeči Lence Neville.
Proč tě nenávidí?
Zeptala se opět Mary, avšak Neville pokrčil rameny.
,,Půjdeme?" zeptala se Lenka a Mary s Nevillem přikývli. Vydali se tedy směrem z Velké síně.
U dveří postávala trojice kluků, podle uniforem byli ze Zmijozelu. A posměšně se dívali na Nevilla, Lenku a Mary.
,,Kampak jsi dala hlasivky, Johnesová?" řekl posměšně ten nejhubenější. Měl ledově modré oči a jeho vlasy byly skoro až bílé.
,,Nevšímej si jich," zašeptal Neville do ucha Mary.
,,A ty, Longbotome, je vidět, že nemáš na lepší a vlastně i tahle němá šmejdka je pro tebe nedosažitelný cíl. Je na takovou nulu až moc......Auuuuu! Co děláš?!" vyjekl najednou blonďák a naštvaně se podíval na Mary, která mu právě vrazila jednu do nosu.
,,Pojď," ozval se Neville a Mary se naň ho nechápavě podívala. Poté však pochopila. Ke vchodu si to mířilo několik profesorů a mezi nimi byl právě i obávaný profesor.
Mary vyrazila s Nevillem pryč, avšak Lenka si spokojeně poskakovala a dělala, že se nic nestalo.
,,Lenko!" zavolal na ni Neville. ,,Běžte, já to vyřeším," usmála se Lenka.
Neville s Mary rychle zmizeli za nejbližším rohem. Chlapec vedl Mary chodbami hradu neznámo kam, avšak Mary ani nenapadlo se strachovat.
Konečně se zastavili a Neville se na Mary usmál. ,,Já...děkuji," usmál se na Mary a sklopil pohled. Mary ho na chviliu objala.
Zavedeš mě prosím k učebně?
Napsala rychle Mary do bloku a Neville se usmál. ,,To víš, že jo. Stejně máme hodinu společně," kývl na Mary a poté se vydal zřejmě směrem k učebně obrany proti černé magii.
,,Další hodinu budeš mít kvůli mě průšvih," povzdechl si Neville a lítostně se podíval na Mary. Ta se však jen usmála a mávla nad tím rukou.
Zbývala jim ještě jedna poslední zatáčka za roh, aby se dostali k učebně, ale zarazil je křik.
,,Mary!" volal jeden ze známých hlasů. Mary s Nevillem se otočili a viděli, Jakuba nimi běží Fred a George.
,,To bylo úžasné,",,Nevěděli jsme, že jsi taková bojovnice," ,,Snape zuří," ,,Asi bude chtít tvou hlavu," ,,Ale dát Malfoyovi přes pusu," ,,To je něco," mluvili jeden přes druhého, ostatně jako vždy.
,,Navíc ještě nikdy jsme neviděli kohokoliv z Havraspáru, aby se popral," usmál se George a Mary s úsměvem pokrčila rameny.
,,No nic. My teď běžíme na přeměny," ,,Držte se," rozloučili se kluci a rozběhli se zpět.
,,No vidíš. Kvůli mě budeš hned první školní den v průšvihu," povzdechl si opět Neville. Mary naň ho začernila a opět začala psát.
Ještě jednou projevíš lítost nad tím, že jsem tě bránila a schytáš jednu taky.
Jakmile blok podala Nevillovi, výhružně se naň ho podívala a tak Neville už neodporoval.
,,Harry! Rone! Hermiono!" zamával Neville na trojici přicházejících. Ti přidali do kroku.
,,Mary, tohle je Harry Potter, Hermiona Grangerová a Ron Weasley, jeho starší bratrové jsou Fred a George," představil příchozí stručně Neville.
,,Ahoj Mary," usmál se Harry a Mary mu ho vrátila.
,,Chtěli jsme ti říct, že jsi skvělá, jak jsi dala Malfoyovi nakládačku," řekl s úsměvem Ron. Mary se zasmála.
,,Ale notak, Rone. Vždyť Mary bude mít průšvih," řekla smutně Hermiona. Mary však nad tím s úsměvem mávla rukou.
,,Ty nevíš, jaký je Snape," řekla Hermiona. ,,Je to mizernej bastard, jen to řekni," řekl Ron. Pak si však všiml vyděšených pohledů svých spolužáků, tedy kromě Mary, která si něco, respektive někoho zkoumavě prohlížela.
,,Pane Weasley, právě jste si vysloužil měsíc školního trestu a vy, slečno Johnsonová, se za mnou společně s panem Weasleyem stavíte po konci vyučování. Nestrpím, aby ostatní koleje mlátili bezdůvodně mé studenty," zavrčel ledovým hlasem profesor lektvarů.
Mary přivřela víčka a začala ho propalovat pohledem. Poté vytáhla svůj blok a než se Snape nadál, Mary mu vrazila blok do ruky. Vysloužila si za to jedovatý pohled.
Neviní? To snad nemyslíte vážně?! Vždyť ten kluk metal urážky jednu za druhou! To jsme si měli nechat líbit?!
,,Nejste takhle náhodou trochu drzá?!" vyjel Snape a Mary sebou trochu trhla. Poté se však odhodlaně podívala muži před sebou do očí. Asi si neuvědomil, že na toto zacházení musí být z Kruvalu zvyklá.
,,Pane profesore. Promiňte, ale zanedlouho nám začíná hodina, tak bychom měli jít," vstoupila do toho Hermiona. Snape začernil, vrazil notes zpět Mary do rukou a odešel.
,,Nedokážu si představit jeho reakci, kdyby jsi umělá mluvit," řekl Neville a všichni se společně vydali dovnitř do učebny...
ČTEŠ
Němá
FanfictionDo pátého ročníku v Bradavicích přestupuje dívka, která studovala v Kruvalu, je však němá.... 15+