30. kapitola

1.5K 64 5
                                    

Severus se probudil ráno jako první. Zamžoural na hodiny. Bylo teprve šest hodin.

Poté se podíval na dívku, která se k němu  spokojeně tiskla a při tom klidně oddechovala.

Severus se nad ní usmál a pohladil ji po tváři. Mary se zavrtěla a poté se pootočila tak, že viděla Severusovi přímo do tváře.

,,Dobré ráno," zašeptal a začal si hrát s pramen Mariiných hnědých vlasů. Mary se naň ho usmála a pohladila ho po tváři.

,,Nebudou se po tobě shánět tví kamarádi?" zeptal se Severus a nechal si záležet na tom,aby poslední slovo bylo co nejironičtější.

Mary se podívala na hodiny a poté si změřila Severuse pohledem. Ten se na ni nevině podíval a dal jí za ucho její nezbedný pramen.

Dívka si však až nyní všimla jednoho detailu. Na Severusově levé ruce byla smrtijedská značka. Mary si ji zařazeně prohlížela.

Severus si toho samozřejmě všiml a v hloubi duše tušil, že se bojí, jak na to bude Mary reagovat.

,,Mary," řekl smutně Severus a zvedl ruku, aby Mary pohladil. Ta však ucukla.

,,Ty jsi naše malá šikulka," usmál se lysý muž vedle malého děvčátka, které si právě hrálo s jeho hůlkou. Kousek od nich se na sluníčku vyhříval velký had.

,,Je tu Bela," vyšla z domu na zahradu mladá žena s hnědýma očima a krátkými hnědými vlasy.

,,Teta Bela!" zavolalo radostně děvčátko a z hůlky vyšlehl záblesk, který trefil vránu na stromě. Ta se zakymácela a spadla hadovi přímo do chřtánu.

Z domu vyšla tmavovlasá čarodějka v černých šatech.

,,Co potřebuješ, Bellatrix?" zeptal se lysý muž.

,,Můj pane, shánějí se po vás nějací kluci. Prý právě skončili v Bradavicích a chtějí se k nám přidat," řekla s úctou Bellatrix a chytila malou holčičku, která k ní s úsměvem běžela.

,,Říkali, jak se jmenují?" řekl muž s červenýma očima a postavil se, protože dosud seděl na zemi.

,,Jen ten, co za ně mluvil. Prý se zná dobře s Luciusem a představil se jako Severus Snape...."

Proč až teď se Mary vrátila tato vzpomínka? Proč jí to nedošlo dříve.

,,Mary," zašeptal opět Severus a z hlasu byl slyšet náznak zoufalství.

Ta se však otočila, hůlkou si přivolala oblečení, rychle se oblékla a vydala se pryč.

Severus nevěděl, co má dělat a tak ji jen s prázdným pohledem pozoroval.

Mary se ve dveřích naň ho ještě jednou podívala, když se však nadechoval k tomu, že se jí to pokusí vysvětlit, otočila se a byla pryč.

Dívka vyběhla rychle ze sklepení a zamířila do nejbližší umývárny. Bylo jedno, že to byla zrovna umývárna, které byla díky Ufňukané Uršule mimo provoz. To jí však bylo momentálně jedno.

Zavřela za sebou rychle dveře a ač se Uršule podařilo opět vyplavit koupelnu, klesla Mary u zdi do vody a rozplakala se.

Proč si musela vybrat zrovna jeho? Vždyť Fred se o ní celou dobu snaží a nyní i Charlie. Oba dva mají snahu ji ochránit a ona se zamiluje do jediného smrtijeda široko daleko.

Láska je slepá a ona jí je zaslepená. Nenáviděla se za to, ale aspoň jí to připomínalo, že je stále člověkem.

,,Mary?" ozval se vedle ní povědomý hlas. Mary sebou trhla, protože nečekala, že by sem mohl někdo přijít. Ginny nejdříve rychle pozavírala kohoutky a poté si dřepla k Mary.

,,Co se děje? Co se stalo?" naléhala Ginny.
Mary jen zakroutila hlavou.

,,No tak. Snídaně je již dávno pryč a ty seš na ní ani neukázala a teď tě najdu tady jak pláčeš," řekla starostlivě Ginny a dál sledovala svou kamarádku.

,,Já tu Uršulu jednou zabiju," ozval se ode dveří další známý hlas a do umývárny vešel Ron s Harrym a Hermionou.

,,Mary," řekl překvapeně Harry a právě příchozí skupinka se na ni překvapeně podívala.

To teď opravdu potřebuji, pomyslela si Mary.

,,Co se stalo?" vyptávala se Hermiona a společně s klukama přistoupila ke dvoum dívkám.

,,Nechce mi to říct. Už jsem ji tady takhle našla," povzdechla si Ginny.

,,Víte co, Rone a Ginny, postarejte se o Mary a ty, Harry, pojď se mnou a omluvíme Rona s Mary, že se jim neudělalo nejlépe a ty Ginny, co máš teď za hodinu?" začala plánovat Hermiona.

,,Máme kouzelné formule," řekla Ginny a nechápavě se podívala na Hermionu.

,,Tak my tě z nich omluvíme taky. U vás dvou máme tu výmluvu, že jste nervózní z posledního dnešního zápasu a....." ,,Za to já, kapitán Nebelvíru, mám školní trest. Já Snapea fakt jednou zabiju," zavrčel Harry.

,,Tak se nediv a já s ním výjimečně souhlasím," odsekla mu Hermiona.

,,Vždyť jsi Malfoye malém zabil," zavrčela ještě při odchodu z umývárny.

,,Tak pojď, Mary, vezmeme tě k nám," vyzvala Ginny svou kamarádku...

,,Je ti líp?" zeptal se Ron, který seděl s Ginny a Mary v Nebelvírské společenské místnosti. Mary byla zachumlaná do deky. Místo odpovědi však jen nepatrně přikývla.

,,Opravdu se nechceš svěřit?" zeptala se jí opět Ginny a Mary zase zavrtěla hlavou.

,,Tak jak?" ozvala se za nimi najednou Hermiona.

,,Prý jí je líp, ale nemůžeme z ní dostat, co se stalo," shrnul to Ron a vysloužil si od Ginny naštvaný pohled.

,,Jedli jste již něco?" zeptal se Harry, který se vrátil společně s Hermionou. Skupinka však neodpovídala, z čehož jim došlo, že nic.

,,Měli bychom se vydat na oběd a to všichni," řekla Hermiona. Ron s Ginny se už zvedli, že se tedy půjde, ale Mary zůstala nehnutě sedět.

,,Mary, pro tebe to platí taky," řekl Ron.

,,Co je to s tebou?" zeptala se Hermiona. Mary však nijak nereagovala.

,,Jestli nás naštveš, tak tě dovedeme za madame Pomfreyovou," řekla Ginny a doufala, že to bude mít nějaký efekt, avšak bezúspěšně. Mary seděla stále zaraženě na pohovce a dívala se do krbu.

,,Mary," zatřásl s ní Harry. Mary se naň ho nechápavě podívala.

,,Pojď. Jdeme na oběd," opakoval Harry. Mary však zakroutila hlavou, že ona na oběd nejde.

,,Dojdu pro Lenku," řekla Ginny a svižným krokem se vydala k východu ze společenské místnosti.

,,Co se děje?" ozval se po chvilce kousek od nich Neville.

,,Mary se něco stalo a odmítá říct co. Teď už se odmítá i najíst," povzdechl si Ron. To už však vcházela i Ginny s Lenkou....

NěmáKde žijí příběhy. Začni objevovat