37. kapitola

1.4K 56 0
                                    

Ráno Mary probudilo sluníčko. Když však spokojeně otevřela oči, zjistila, že je v posteli sama. To ji trochu zaskočilo, protože si moc dobře pamatovala, že s ní usínal i Severus.

Než se však stihla rozpomenout na to, jestli nahodou na něco nezapomněla, dveře ložnice se otevřeli a v nich se objevil Severus. Na sobě měl své černé kalhoty a rozepatou bílou košili.

,,Dobré ráno," usmál se na Mary, avšak z jeho úsměvu byl poznat smutek. Dnes se vraceli do Bradavic a ani jednomu se tam moc nechtělo.

,,Dobré," usmála se Mary nazpět a posunula se na posteli, aby si mohl vedle ní Severus sednout.

Severus se posadil vedle ní a tác, na kterém přinesl snídani, položil vedle sebe. Hned potom se otočil na Mary a políbil ji.

,,Tohle mi bude chybět," povzdechla si smutně Mary a pohladila Severuse po tváři.

,,Budeš moc za mnou přijít kdykoliv budeš chtít, tedy nemělo by to být asi tak často, ale..." dostal ze sebe Severus, ale odmlčel se. Mary si ho zkoumavě prohlížela.

,,Měla by ses trochu najíst," řekl nakonec Severus....

Mary postávala na nástupišti 9 a 3/4. Přemístila se sem rovnou od Severuse, který nyní byl snad již v Bradavicích.

Bylo to zvláštní. Nikde neviděla Hermionu, Rona nebo Harryho.

Zanedlouho však přišla paní Weasleyová s Ginny. Mary se po chvilce zaváhání vydala za nimi. Ginny i paní Weasleyová ji zpozorovaly téměř v okamžiku.

,,Ahoj Mary," usmála se Ginny. Mary jí úsměv vrátila a objala se na pozdrav s paní Weasleyovou.

,,Ráda tě vidím," usmála se na Mary paní Weasleyová.

,,Tak aspoň nás bude víc. Hele, támhle je Lenka a Neville," ukázala Ginny.

Lenka s Nevillem právě nastupovali do vlaku. Dívky se tedy spěšně rozloučily s paní Weasleyovou a vydaly se za přáteli.

Zastihly je už však sedící v kupé, takže se k nim drze přidaly.

,,Kde máte Harryho, Rona a Hermionu?" zeptal se Neville dívek hned poté, co se usadily.

,,Letos se již do školy nevrátí," řekla Ginny, ale bylo na ní poznat, že sama neví proč.

,,Co říkáte na to, že Snape je novým ředitelem?" zeptala se Lenka.

,,Jsem docela zvědavý, co všechno se změní, ale nadšený z toho nejsem. Ředitelkou se měla stát McGonagallová a ne Snape, který ještě ke všemu zabil Brumbála," řekl Neville. Dívky souhlasně přikývly.

,,Myslíte si, že se tam ukáže i Vy-víte-kdo?" zeptala se Ginny a Mary se nepatrně napnula. Nebyla však jediná, takže to nepůsobilo nijak divně.

,,Já osobně si myslím, že ne. Tedy aspoň ne teď," řekla nakonec Lenka a Mary v duchu doufala, že se se svým strýcem nikdy nesetká.

Zbytek cesty proběhl ve zvláštní náladě. V jejich kupé, a Mary měla pocit, že nebyli jediní, se řešilo to, jak to teď bude v Bradavicích vypadat a celkově probíhat.

K večeru se opět dostavil vlak do Bradavic a studenti začali vystupovat. První šok však byl ten, že do kočárů mohli nastoupit pouze studenti že Zmijozelu, mezi kterými ještě ke všemu chyběl Malfoy, a studenti z ostatních kolejí museli dojít k hradu pěšky.

Když došli k Bradavickému hradu, nezářil tolik jako jindy. Byl potemnělý a vypadal tak nějak pochmurně.

Mary s přáteli vešla opatrně do Velké síně, která byla temnější než kdy dříve. Dívka pohlédla k profesorskému stolu, za kterým seděli dva noví profesoři a na Brumbálově místě seděl Severus. Jeho a Mariin pohled se na chvíli střetl, poté však uhnul hlavu a Mary se vydala s Lenkou k Havraspárskému stolu.

Zanedlouho vešla do síně profesorka McGonagallová s prváky, avšak nyní se neusmívala. Tvářila se, jako by to dělala proti své vůli.

Jakmile skončilo rozřazování, všichni se netrpělivě po sobě podívali. Nikdo netušil jestli nový ředitel udělá také proslov či nikoli.

Severus se však zanedlouho postavil a v síni zavládlo jakési napětí. Nejdříve si přísným pohledem změřil všechny přítomné a až potom promluvil.

,,Letos se v učitelském sboru objeví dvě nové tváře. Amycus Carrow vás bude učit obranu proti černé magii a jeho sestra Alecta studium mudlů.

Pro všechny koleje, tedy s výjimkou Zmijozelu, je vstup do Prasinek zakázán.

Zmijozel bude chodit přednostně na snídani, oběd, večeři a na hostiny jako takové..." promlouval stručně Severus.

Mary však nemohla uvěřit vlastním uším. Dělá si z nich snad blázny? Jakmile to půjde, bude to muset zjistit a to přímo od něho...

,,Tak toto jsem opravdu nečekala," povzdechla si Lenka večer v ložnici.

,,Aspoň že tu kolej nám nechali," snažila se Lenka opět najít na celé té situaci něco optimistického a Mary přikývla.

,,Zajímá mě, co by na to řekli Harry s Ronem a Hermionou. Myslím si, že by proti Snapeovi začali hned něco plánovat," povzdechla si Lenka a zhasla i svou lampičku.

,,Dobrou noc, Mary," řekla ještě poté a zanedlouho se ozvalo její pravidelné oddechování.

Nemohl mě přeci tahat za nos. Něco ho k tomu muselo donutit, aby toto vymyslel. A ti dva sourozenci, ti musí být určitě smrtijedi. Jsem zvědavá, jak budou vypadat hodiny obrany proti černé magii. Studia mudlů naštěstí nemám.

Do konce týdne se každopádně musím nějako dostat k Severusovi. Chtělo by to vymyslet něco, přes co bych mohla zjistit, jestli k němu mohu přijít nebo ne.

Určitě mu to musel nařídit můj strýc, protože ráno se snažil být veselý ačkoli nebyl.

Přemýšlela ještě Mary těsně před tím, než usla. Otázky se jí honily hlavou jako šílené, takže chvíli trvalo než se jí podařilo usnout....

NěmáKde žijí příběhy. Začni objevovat