40. kapitola

1.3K 53 4
                                    

,,Mary, co se ti stalo?" přiběhli na ošetřovnu Lenka s Ginny a Nevillem.

,,Ticho!" zavolala za nimi madame Pomfreyová.

,,Slečna Johnsová potřebuje odpočívat a má také zakázáno psát, tedy aspoň pro dnešek," přišla k nim rázně ošetřovatelka.

,,A co se jí vůbec stalo?" zeptala se ošetřovatelky Ginny. Madame Pomfreyová se k nim naklonila.

,,Dávejte si pozor na Carrowovi a pro jistotu i Snapea," řekla tiše ošetřovatelka a svižně se vydala od skupinky pryč.

,,To tě takhle zřídil Snape?" podivil se Neville. Mary však zakroutila hlavou.

,,Takže Carrowovi," odvodila Lenka a Mary přikývla.

,,Mám nápad," prohlásil po chvilce Neville a všechny tři dívky se naň ho otočily.

,,Snape má přece v ředitelně Nebelvírův meč a k čemu ho on potřebuje?"

,,Teď asi tak úplně nepobírám, co tím myslíš," řekla Lenka.

,,Prostě si ho odneseme na kolej," řekl Neville a podíval se na překvapeně hledící dívky.

,,Neřekla bych do tebe, že budeš takto riskovat," řekla s úsměvem Lenka.

,,No tak hele. Ron s Harrym a Hermionou jsou momentálně v tahu a myslím si-" ,,že by přesně tohle udělali," skočila mu do řeči Ginny.

,,Přesně tak," přikývl Neville.

,,Kdy půjdeme do akce?" zeptala se Lenka.

,,Dnes," rozhodl Neville a Mary si v duchu pomyslela, že na ně trio, které bylo momentálně v tahu, nemělo vůbec dobrý vliv.

,,Kdy?" zeptala se Ginny a s Lenkou se podívaly na Nevilla.

,,Využijeme příležitost kolem večeře," ušklíbl se Neville.

,,Mary, promiň, ale my už musíme," řekla po chvilce Lenka a společně s Ginny a s Nevillem se vydala pryč z ošetřovny.

Po dlouhé době se také Mary pořádně najedla, tedy alespoň v rámci možností.

Po obědě jí madame Pomfreyová ještě jednou přišla prohmatat břicho a poté jí vyměnila obvazy na rukou.

Odpoledne se překulilo také celkem rychle a byl zde najednou večer. Mary se navečeřela a poté jí madame Pomfreyová přišla opět vyměnit obvazy.

,,Břicho vás ještě pořád bolí?" zeptala se při obmotavání rukou obvazem madame Pomfreyová. Mary zakroutila hlavou.

,,Koukám, že se slečna Johnsová již může posadit," ozval se za madame Pomfreyovou tichý a hlavně ledový hlas.

,,Ale, co vy tady? Máte snad strach, aby neměla nějaké vážnější následky? Protože pokud by měla, tak vás mohu ujistit, že bych z toho odvodila důsledky nejen já, ale-" ,,Jak se tak na ni dívám, tak žádná vážná poranění nemá, takže co," řekl s ledovým klidem Severus.

,,Je mi z vás špatně," postavila se madame Pomfreyová a odešla pryč. Severus však přistoupil těsně k Mariině lůžku, ale neposadil se.

,,Co jsi dělala?" zeptal se tiše a stál tak, že na Mary nikdo nemohl vidět. Ta se však naň ho pohrdavě podívala a neodpověděla mu.

,,Na něco jsem se tě ptal," zavrčel tiše Severus. Mary si však lehla a převrátila se na bok, takže Severuse neviděla.

Severus se naštvaně otočil na patě a vydal se pryč z ošetřovny.

Přece jenom se o mě bojí. Měla bych se na něj přestat zlobit. Jakmile to půjde, stavím se za ním, pomyslela si Mary a na tváři se jí objevil nepatrný úsměv.

Severus měl však nyní přesně opačné myšlenky. Proč by se měl rozčilovat nad nějakou holkou? Proč? Odpověď však byla až moc jasná a to ať si to chtěl Severus přiznat nebo ne. Miluje ji a ona jeho také, tedy alespoň ještě předešlý den to tak bylo.

Z myšlenek ho vytrhla až trojice, která se právě chystala odejít z jeho nynějšího působiště-z ředitelny. Co ho však zaujalo nejvíce byla kopie Nebelvírova meče, kterou před nedávnem vytvořil.

,,Ale ale, copak to tady děláte?" ozval se ledový hlas ředitele Bradavic a trojice strnula.

,,Copak to tu máte," přišel k nim Severus s kamennou tváří a vzal si od Ginny kopiji Nebelvírova meče.

,,Za každého z vás odebírám 50 bodů, tedy 50 Havraspáru a 100 Nebelvíru a uděluji vám třem školní trest. Hagrid vás vezme s sebou do Zapovězeného lese. A já doufám, že už se to znovu opakovat nebude," zavrčel Severus a práskl za sebou dveřmi ředitelny.

Pomalu se vydal k pracovnímu stolu, avšak pořád myslel na Mary.

,,Co je s tebou, Severusi?"  zeptal se Brumbál ze svého portrétu.

,,Nic," zavrčel Severus a vrátil meč zpět do vitríny.

,,Není to náhodou kvůli té dívce, která tu byla předešlou noc?" ozval se další z bývalých ředitelů Bradavic.

Severus při těch slovech sebou nepatrně škubl. Teď hlavně doufal, že je nikdo neposlouchá.

,,Severusi, jak dlouho už víš, že není němá?" zeptal se s vážným tónem hlasu Brumbál.

,,Asi dva měsíce, ale to prosím není všechno," povzdechl si Severus a vydal se na druhou stranu ředitelny. Otevřel skříň a vytáhl láhev ohnivé whiskey.

Jakmile si sedl ke stolu, Brumbál se opět ozval.

,,Tak co ještě tedy o ní víš, tedy kromě toho, že je do tebe až po uši zamilovaná," ušklíbl se dobromyslně Brumbál a Severus ho za to zpražil pohledem.

,,Jejím kmotrem je pán zla, který je zároveň strýcem její matky, která byla moták. Otec byl původně mudlovský kouzelník, ale společně s její matkou byli oba velkými zastánci pána zla, který si vzal původně na starost výchovu Mary spolu s Bellatrix. Mary bude v květnu totiž již 23 a z Kruvalu utekla," dostal ze sebe tiše Severus a při tom si otevřel láhev.

,,Ale záleží jí na tobě. Dokáže milovat a má ráda své přátelé. Není jako její kmotr," řekl Brumbál.

,,Vím, že není stejná jako on, ale teď leží na ošetřovně a to jen díky mně," řekl nešťastně Severus a napil se ohnivé whiskey.

,,Jak to, kvůli tobě?" zeptal se klidným hlasem opět Brumbál.

,,Ráno jsme se trochu pohádali a potom ji chytla Alecta a trochu se na ní vyřadila," povzdechl si Severus a opět si lokl.

,,S tím alkoholem to nepřehánějte," ozval se další z bývalých ředitelů.

,,Teď mě dobře poslouchej, Severusi. To, že se někdy pohádáme s lidmi, na kterých nám záleží je naprosto normální. Pokud nám na nich však opravdu záleží, jsme jim schopni odpustit. Ty za to nemůžeš, co se jí stalo. Kdyby to nebyla ona, byl by to jiný student, ale věř mi, že pokud tě miluje, tak ti odpustí a jakmile to půjde, budeš ji tu zase mít," řekl klidně Brumbál, jako by to byla ta nejjasnější věc na světě.

NěmáKde žijí příběhy. Začni objevovat