12. kapitola

1.9K 87 1
                                    

Mary se cítila hrozně. Ublížila Fredovi a nedokázala si to nijak vyvrátit. Brumbálova armáda na druhou stranu fungovala tak, jak měla. Do Vánoc se dokonce i Neville naučil Expelliarmus, což byl velký pokrok.

Na Vánoce Mary zůstala v Bradavicích, protože neměla kam jít. Zůstala tam i přesto, že jí Weasleyovi, Lenka nebo Neville nabídli, že na Vánoce může Mary přijet k nim.

Umbridgeové to však začínalo být stále více podezřelé a tak si všechny studenty po Vánocích pozvala k sobě do kabinetu, aby se jí podrobili výslechu. Jen jediného studenta zprostila tohoto ,,rituálu" a tím byla Mary. Profesorka obrany proti černé magii zřejmě usoudila, že by to s němou Havraspárskou dívkou nemělo stejně cenu.

V tu dobu už však většina členů Brumbálovi armády zjistila, že Harry chodí s Cho, což byla o rok starší studentka Havraspáru než byla Mary.

Ve Fredových očích mohla však Mary ještě pořád vidět smutek nad tím, co mu Mary řekla na začátku prosince, když ji políbil, avšak smířil se s tím, že má u ní šanci, ale musí najít tu pravou chvíli. Nyní se alespoň spokojil s tím, že se s Mary mohl bezmezně přátelit.

Ke konci února začal Brumbálovu armádu Harry učit Patronovo zaklínadlo. Mary byla mezi prvními, které se ho podařilo vyčarovat. Jejím patronem byl pták Fénix. Krásně si to létal nad hlavami členů Brumbálovi armády stejně tak, jako patroni ostatních, kteří si to běhali či létali mezi studenty školy také, když v tom se ozvala jedna rána na dveře a poté další a další....a potom najednou se zeď kolem dveří, a stejně tak i dveře, roztříštěla na kusy. Poté se zvedl oblak prachu a ve vchodu se objevila Umbridgeová s Filchem a studenty Zmijozelu. Mezi nimi stál i Draco Malfoy, který držel Cho.
-------------------------------------------------------
Hned další den byla Dolores Umbridgeová jmenována ředitelkou Bradavické školy, protože byl Brumbál odvolán. Nikdo, tedy až na Zmijozelské studenty, nebyl nadšen z toho, že se tak stalo. Umbridgeová školu úplně změnila. Kolem vstupní haly do Velké síně byla rozvěšena zarámovaná nařízení Dolores Umbridgeová, které nikomu nevyhovovali.

Potom to šlo už ráz na ráz. Alespoň jednou za čtrnáct dní se musel každý student, který nebyl zrovna ve vyšetřovacím týmu nové ředitelky Bradavic, se musel podrobit výslechu z nepovolených aktivit a bohužel nyní musela i Mary. Zavinilo to hlavně to, že Umbridgeová zjistila, že se Mary účasní též jedné z nepovolených aktivit a to nově vzniklé Brumbálovi armády.

Umbridgeová se ovšem takto nechovala pouze ke studentům, ale také k ostatním zaměstnancům školy. Jejím nejoblíbenějším profesorem byl zřejmě Snape a to jen proto, že jí jako jediný mohl dodat Veritasérum. Mary však připadalo, že ač se profesor lektvarů tvářil, že jí dodává to nejsilnější Veritasérum, nebylo tomu tak. Pokud byl jedinec silný, dokázal tomu vzdorovat, což bylo pro Mary jediné štěstí, protože jinak by se všichni dozvěděli to, co nechtěla do světa vypustit a tím byla její nepěkná minulost....
--------------------------------------------------------
Mary, stejně tak jako všichni žáci pátého ročníku, seděla ve Velké síni, ze které zmizeli všechny jídelní stoly a místo toho tam byly školní lavice pro jednoho. V čele seděla ředitelka školy a za ní tikaly velké hodiny. Hned vedle nich byla tabule a na ní bylo napsané od kolika do kolika probíhají zkoušky Náležité kouzelnické úrovně nebo-li, jak se tomu zkráceně říkalo, NKÚ.

Mary byla mezi několika studenty, kteří test zvládaly docela dobře. Pak tu však byli tací, jako například Neville, Ron nebo Harry, kteří si s touto zkouškou nevěděli snad vůbec rady.

Umbridgeová se na všechny přítomné žáky, kteří s nechutí psali NKÚ, ironicky usmívala. V tom se ozvaly dvě velké rány a Umbridgeová se zarazila. Poté se rázným krokem vydala ke dveřím Velké síně a probodla pohledem každého, kdo se otočil jejím směrem.

Zanedlouho již stála přede dveřmi a ty otevřela. Poté vyšla pomalu ven z Velké síně a rozhlédla se. Najednou ze schodiště k ní přilétla jakási rachejtle a hned za ní si to mířili na košťatech Fred s Georgem. Vletěli do Velké síně a začali do vzduchu vyhazovat petardy a rachejtle. Všichni studenti, tedy až na Zmijozelské, se náramně bavili. Poté se z rachejtlí a petard stal drak a ten začal honit Umbridgeovou. Ta se před ním snažila utéct, ale marně. Jakmile jí drak dostihl, sklapl své čelisti a Umbridgeová vypadala jako spálený buřt. Hned za ní vylétli Fred a George a za nimi se rozběhli nadšení studenti. Zastavili se až na nádvoří, kde začali jásat a tleskat.

Mary byla jedna z mála, tedy nejspíše s Hermionou byly jediné dvě, které stihly test z NKÚ dopsat.

Nyní s radostí pozorovala dvojčata, jak blbnou na košťatech a rozesmívají ostatní studenty. Bylo příjemné vidět, že Umbridgeová svou tyranií neovládá celou školu, a že se v ní pořád najdou tací, kteří se nebojí jí ukázat, že se umí bavit a tím pádem nebudou dodržovat její nová pravidla.

Všechno se v tuto chvíli zdálo být perfektní, tedy až do té doby, než se kousek od Mary složil Harry. První, kdo byl u něj, byla Hermiona a hned za ní Ron. Poté se najednou někam spěšně vydali. Než však stihla Mary zjistit, kam se trojice vydala, vtáhl ji opět dav.

Netrvalo to sice dlouho, ale Mary to přišlo jako celá věčnost. Jakmile se jí cesta trochu uvolnila, podařilo se jí dostat k Lence a Nevillovi. Společně se potom již vydali do hradu, avšak hned u vchodu je chytli Crabbe s Goylem a táhli je směrem k učebně obrany proti černé magii a tudíž k Umbridgeové do kabinetu...

NěmáKde žijí příběhy. Začni objevovat