Na začátek jen takové upozornění. Doporučený věk pro čtení příběhu od této kapitoly je 15+. Přesto tuším, že pokud to bude číst čtenář mladší 15 let, bude toto upozornění naprosto ignorovat.
Vánoce se blíží neúprosnou rychlostí. Ten den, co Mary s přáteli byla naposledy v Prasinkách byla Kate Bellová převezena ke Svatému Mungovi. Harry s Hermionou a Ronem vylíčili přátelům, jak se to stalo a samozřejmě hned hodil vinu na Malfoye. Mary to ani nepřekvapilo. Ti dva k sobě chovali tak velkou nenávist, že jí začali připomínat ji samotnou po tom, co se stalo....
Mary dostala od Křiklana pozvání na Vánoční večírek, který se pořádal opět v jeho kabinetu a směli někoho přivést jako svůj doprovod. Hnědovláska však narozdíl od svých spolužáků se rozhodla, že žádného z chlapců nebude žádat o to, aby jí dělal doprovod.
Mary si oblékla jednoduché černé šaty. Jejich sukně jí byla až ke kolenům a když se zatočila do kola, sukně se rozevlála. K nim si vzala jednoduché černé lodičky a vlasy si nechala rošťácky rozpuštěné.
,,Jé, ty už jsi připravená?" podivila se Lenka, která byla pozvaná od Harryho. Mary se na ni s úsměvem otočila a přikývla.
,,A koho jsi pozvala?" začala se Lenka zvědavě vyptávat.
Nikoho. Jdu sama.
Napsala rychle Mary a Lenka se na ni překvapeně podívala, avšak nevyvracela jí její konání, za což jí byla Mary vděčná.
Hnědovlasá dívka se vydala na večírek bez své kamarádky, která si ještě oblékala své šaty.
Kousek od Křiklanova kabinetu potkala Harryho, který čekal na Lenku. Když uviděl Mary, radostně se na ni usmál. Ona mu samozřejmě úsměv hned vrátila a rozhodla se na chvilku se u něj zastavit.
,,Tak co? Kdo je ten šťastný?" začal se vyptávat Harry a se zájmem si Mary prohlížel. Mary se naň ho nechápavě podívala.
,,Ale notak, koho jsi pozvala?" ušklíbl se Harry a Mary se překvapeně usmála. Potom jen zakroutila hlavou.
,,Notak," snažil se to z Mary Harry vypáčit. To už však přišla i Lenka.
,,Jé, vy jste tu oba. Mary, asi budeš jediná, kdo nikoho nepozval," usmála se nepřítomně Lenka a Mary nad tím s úsměvem mávla rukou.
Zanedlouho již stáli v Křiklanově kabinetu, který musel s jistotou absolvovat několik zvětšovacích kouzel. Mary si všimla, že si Křiklan zařídil i obsluhu, mezi kterou se objevil i Neville.
,,Ahoj Mary. Jsem rád, že tě vidím. Moc ti to sluší," kývl na ni a nabídl jí jednu ze skleniček, která byla na tácu. Mary se naň ho nejistě podívala.
,,Alkoholu v tom mnoho není, tedy spíše vůbec. Vždyť to je taky večírek hlavně pro studenty a mnozí nejsou ještě plnoletí," usmál se na Mary Neville. Mary si tedy nakonec jednu skleničku vzala. Neville by si s ní snad rád povídal, ale musel jít dál obsluhovat, takže se s ní kvapně rozloučil a poté šel dál.
Mary se rozhlédla po kabinetu. Lenka s Hermionou a Harrym se bavili s Křiklanem, McGonagallovou, Trelawneyovou a Snapem, který právě šokovaně koukal na Harryho.
,,Zatancuješ si?" ozvalo se za ní. Mary se otočila a uviděla Cormaca McLaggena. Mary nejistě přikývla. Poté položila svou skleničku na nejbližší stolek hned vedle Cormacové a vydali se spolu na parket.
,,Víš, říkal jsem si, že když mi teď ta namyšlená Hermiona dala kopačky, tak bychom to spolu mohli dát dohromady. Pokud vím, tak ty taky nikoho nemáš a....jau!" vykřikl najednou McLaggen. Mary mu podpatkem dupla takovou silou na nohu, že vykřikl. Všichni se samozřejmě hned otočili jejich směrem a pobaveně pozorovali Cormaca a Mary, které z očí sršely blesky.
ČTEŠ
Němá
FanfictionDo pátého ročníku v Bradavicích přestupuje dívka, která studovala v Kruvalu, je však němá.... 15+