6. kapitola

2.3K 110 3
                                    

,,Mary, já ani nevím, jak ti poděkovat," usmál se na Mary při obědě Neville za což si vysloužil další výhružný pohled od Mary.

Při obědě si Mary a Lenka přisedly k Nebelvírskému stolu vedle Nevilla, Harryho, Rona a Hermionu. K nim si přisedli i Fred a George a přivedli s sebou i jejich mladší sestru Ginny.

,,Hele, jak to, že jsi chodila do Kruvalu a při tom umíš anglicky?" zeptala se Ginny.

Maminka byla Angličanka.

Napsala stručně Mary a bylo na ní poznat, že to víc už nechce rozebírat.

,,Jakou hodinu teď máte?" zeptal se Fred.

,,Přeměňování," řekla automaticky Hermiona a Nebelvíři se usmáli. Mary na ně tázavě pohlédla.

,,McGonagallová je naše kolejní ředitelka a narozdíl od Snapea je aspoň spravedlivá," vysvětlila opět Hermiona.

,,Jak to, že když si ty stěžuješ na nějakého učitele, tak máš takové štěstí?" zeptal se nechápavě Ron. Celá skupinka se dala do smíchu a to včetně Mary.

,,Mary, ty se moc nesměj. Ty máš taky školní trest," pronesl Ron směrem k Mary která se smíchem pokrčila rameny.

,,Ron má pravdu. Snape si tresty ostatních kolejí vyloženě užívá," přitakal Harry.

Horší než v Kruvalu to být nemůže.

,,To by ses divila," oponoval Ron.

,,Mary, na," podal jí něco George a Mary se naň ho nechápavě podívala.

,,Bude se ti to hodit," kývl na ni Fred a zarazil Hermionu, která právě chtěla udělat proslov a porušování pravidel.

Mary nenápadně otevřela váček a v něm bylo několik bonbónů.

,,Johnsonová, Snape s tebou pěkně zatočí," ozvalo se posměšně za Mary. Mary se podívala na Freda a George, kteří na ni mrkli.

Omlouvám se.

Napsala rychle Mary do svého bloku. Poté se otočila, vstala a podala ho Dracovi. Poté provinile sklopila pohled a otevřela váček. Vyndala z něho tři bonbóny a chtěla je dát Dracovi. Ten ji je však z ruky vytrhl a vrazil jí zpět do rukou blok.
,,Tak my už asi půjdeme," ozval se Neville a celá skupinka, včetně Freda, George a Ginny se zvedla a vydala se z Velké síně pryč.

Když byli u východu, ozval se výkřik a poté záchvat smíchu po celé síni. Skupinka se otočila a uviděla Draca Malfoye, kterému právě narostly oslí uši.

,,Nebojte. Za hodinu bude normální," řekl s úsměvem George skupince, i když jediný, kdo se tvářil vážně byla Hermiona.

,,Otec s vámi zatočí," proběhl kolem skupinky Draco, který se snažil skrýt své oslí uši. Hned za ním běželi dva hromotlukové doprovázení záchvatem smíchu třech ze čtyř kolejí.
-----------------------------------------------------------
,,Slečno Johnsonová, nevím, jak tento předmět budete zvládat, ale chápu váš handicap," pronesla profesorka přeměn a smutně se usmála na Mary. Ta s úsměvem přikývla avšak než stihla cokoliv profesorka říct, Mary svou učebnici proměnila v žábu a poté nazpět. Profesorce McGonagallové se rozzářil úsměv na tváři. Poté začala ve výkladu.

,,Je skvělé, že si dokážeš poradit," usmála se Lenka a Mary jí úsměv vrátila.
-----------------------------------------------------------
,,Doufám, že máš pevné nervy, protože teď něco zažiješ," povzdechl si Ron, když s Mary večer mířili ke Snapeovi pro své školní tresty.

,,Ahoj vy dva," ozval se za nimi hlas a Mary s Ronem se otočili.

,,Co vy dva tady?" zeptal se překvapeně Ron, když uviděl své dva starší bratry.

,,Ále," ,,Snape se dozvěděl," ,,Kdo ty bonbóny ve skutečnosti Dracovi podstrčil," ,,Takže máme taky školní trest," vysvětlili Fred s Georgem.

,,PSS," řekl Ron a naznačil, aby Fred a George přišli ještě blíže k nim.

,,Snape je Malfoyův kmotr," zašeptal Ron a Fred s Georgem se na sebe pobaveně podívali.

,,Tak to je," ,,Masakr," podívali se na sebe pobaveně Fred a George.

Poté se opět vydali do chladného sklepení. Mary vtáhli Fred a George mezi sebe a Ron se vydal hned vedle George.

,,A jinak, jak se ti tu líbí?" zeptal se Fred Mary.

Je to tu daleko příjemnější než v Kruvalu.

Usmála se Mary a Fred i George jí úsměv vrátili.

,,Jsme tady," povzdechl si Ron a neradostně se podíval na dveře kabinetu profesora lektvarů.

,,Kdo kle..." chtěl se zeptat Ron, ale Mary jeho otázku předběhla a zaklepala na dveře.

Dveře se skoro v okamžiku rozletěly a ve futrech se objevil Bradavický sklepní netopýr.

,,To je dost," zavrčel a naznačil čtveřici, aby vešli dovnitř. Hned za nimi praskl dveřmi a svižným krokem se vydal ke svému pracovnímu stolu, před kterým se již vyřádkovala čtveřice jeho potencionálních obětí.

,,Takže nejdříve vy, slečno Johnesová. Jak se opovažujete mlátit bezbranné a neviné studenty?!" vyprskl Snape a Mary naň ho vykulila oči stejně tak, jako další tři přítomní.

,,S vaším trestem vám pomůže tady pan Weasley. Půjdete vyleštit poháry a co se týká vás dvou," otočil se na Freda a George, kteří se na sebe ušklíbli.

,,Ale notak, pane profesore," ,,To si opravdu nemůžeme z nikoho vystřelit," ,,Ani jednou z vašeho kmotřence?" ,,Vždyť mu ty uši už stejně zmizely," neodpustili si proslov Fred s Georgem a bylo to dobře, tedy alespoň na chvilku, protože ten pohled, který na ně hodil Snape stál opravdu za to. Mary s Ronem se drželi, aby se nezačali smát.

,,Tak zaprvé, kdo vám o tom řekl a zadruhé, oba dva půjdete zítra na ošetřovnu a budete mýt bažanty," řekl hrozivě Snape.

,,Já se vás na něco ptal!" zarazil skupinku Snape, když se snažila nenápadně odejít. Fred s Georgem se otočili na Rona, kterého v tu chvíli polil studený pot.

,,No, Harry říkal, že mu to řekl Sirius, no a....potom to řekl nám," řekl Ron se skloněným pohledem.

,,Black a Potter. Jak jinak," zavrčel vražedně Snape a poté skupinku vyhodil.

,,To se vám opravdu povedlo," zamračil se Ron a probodl své bratry pohledem....

NěmáKde žijí příběhy. Začni objevovat