,,...no a babička mi řekla, že to zas tak hrozný není, ale že čekala, že to bude lepší. Taťka měl například 9 NKÚ," povídal Neville o svých prázdninách přátelům. Mary s ním a s Lenkou, Harrym a Ginny seděla v kupé a povídali si. Občas se k nim přidali i Ron s Hermionou, kteří ovšem museli dohlížet, jakožto prefekti, na pořádek ve vlaku.
,,Taťka říkal, že mu bude jedno, jestli nedostanu ani jednu výbornou. Bude mu stačit, když dostanu nad očekáváné" řekla nepřítomně Lenka.
,,Mě to taky letos čeká," povzdechla si Ginny.
,,Doufám ale, že zkusíš zase Famfrpál," řekl na oko výhružně Harry.
,,Ty si snad myslíš, že bych si to nechala ujít," ušklíbla se Ginny.
,,A co ty Rone?" zeptal se Harry. Ron pokrčil rameny.
,,No, asi to zase zkusím," přikývl mu na to.
,,A co vy dvě? Mary, Lenko, nechcete se také zkusit přihlásit?" otočila se na dvě Havraspárky Hermiona. Mary i Lenka s úsměvem zakroutily hlavami.
Harry se však zanedlouho vytratil a neobjevil se do konce cesty. Jakmile se celá skupinka vydala ven z vlaku, byla samozřejmě již tma, Lenka se také někam ztratila, ale naznačila jim, ať na ni nečekají.
Mary nasedla do kočáru společně s Nevillem, Ginny a Ronem s Hermionou a kočár se vydal znovu do Bradavic....
V půli hostině se konečně ukázal i Harry. Celý jeho obličej byl od krve a když se poté Mary otočila k profesorskému stolu, uviděla, jak si Snape se škodolibým úsměvem sedá k Brumbálově pravici.
,,Přeji všem dobrý večer. Zdravím všechny nové, ale i již známé tváře a vítám vás na začátku dalšího školního roku," začal Brumbál svůj každoroční proslov a celá síň se náhle utišila.
,,Pán Filch mě požádal, abych vám připomněl..." pokračoval dál v proslovu, zatímco se Lenka naklonila k Mary.
,,Fred a George se mě na tebe ptali, když jsme se s taťkou byli podívat u nich v obchodě," usmála se na Mary Lenka. Mary se na Lenku překvapeně podívala.
,,Mám ti dát tohle," řekla ještě Lenka a podala Mary balíček. Mary na ni kývla a usmála se.
,,....aby nastoupil na své staré místo profesora lektvarů," dolehlo k nim a dívky se překvapeně otočily k učitelskému stolu.
,,Místo učitele obrany proti černé magii prozatím převezme profesor Snape," oznámil Brumbál a Zmijozelský stůl se dal do bouřlivého potlesku.
,,Tak se dočkal," usmála se nepřítomně Lenka a to donutilo Mary se na ni otočit. Poté se dala do rozbalování. Kdyby ale věděla, co je uvnitř, raději by počkala až se vrátí na svou kolej.
Ještě před tím, než Brumbál stačil domluvit, se Mary rozhodla nakouknout do krabice. Jakmile však uvolnila víko, to odletělo stranou a z krabice začaly lítat rachejtle. Než si kdokoliv stihl uvědomit, co se děje nebo odkud se to ve Velké síni vzalo, rachejtle začaly volně poletovat a vybuchovat jakkoliv je napadlo než se poté zformulovaly do velkého W.
Mary se s Lenkou začaly smát a přidal se k nim i celý Havraspár, Nebelvír a Mrzimor. Brumbál se usmíval také zato Snape vyloženě zuřil, McGonagallová nevěděla co má dělat a Křiklan se zmateně rozhlížel kolem.
,,Ano. Děkujeme za připomenutí Freda a George Weasleyových, kteří se nám pomohli zbavit profesorky Umbridgeové, ale opět opakuji, že pan Filch zákaz cokoliv, co pochází z jejich výroby," usmál se Brumbál a pohledem se zarazil na Mary, která se snažila přestat se smát.
,,Ale teď už se všichni vydejte do postelí," vyzval je Brumbál a studenti se poslušně zvedli a vydali se na své koleje.....
,,Slečno, s vámi to bude těžké. Tolik vynikajících jsem již dlouho neviděl. Nyní můžete i na lektvary s nad očekávaným výsledkem," přišel ráno ke snídani za Mary profesor Kratiknot, který rozdával svým kolejním žákům rozvrhy.
Samozřejmě kouzelné formule, obranu proti černé magii, lektvary a bylinkářství.
Napsala Mary do svého bloku.
,,Nechtěla byste ještě nějaké jiné?" zeptal se její kolejní ředitel, ale Mary zakroutila hlavou.
,,Tak dobrá. Nutit vás tedy nebudu, ale máte neskutečný talent," usmál se na ni profesor. Mary se smutně usmála a rychle si vzala svůj rozvrh. První hodinu měla obranu proti černé magii. Byla zvědavá, jak ji Snape pojme, avšak rozhodně horší než Umbridgeová nemohl být.
Mary došla k učebně obrany proti černé magii, před kterou již postával Harry s Ronem a Hermionou. Mary se k nim s úsměvem rozešla.
,,Mary," usmál se na ni Harry.
,,To ty jsi včera pustila ty rachejtle," spíše konstatovala Hermiona a Mary se začala culit.
,,Zaslechl jsem Freda s Georgem, jak se bavili o tom, že až tu krabici otevřeš, tak že to bude bomba," řekl Ron a ušklíbl se.
,,Ale jediný, komu to vadilo, byl Filch. Brumbál se docela bavil," přitakal Harry a Hermiona jen protočila s úsměvem oči.
V tu chvíli se rozletěly dveře učebny a Snape jim pokynul, aby vešli dovnitř. Čtveřice šla až mezi posledníma a Mary se vydala s Hermionou k jedné z lavic. Hned za ně se posadili Ron s Harrym.
Snape začal výklad něco na úvod. Mary se však rozhodla, že bude pouze dělat, že dává pozor. Hermiona, na rozdíl od ní a kluků, pozor dávala. Mary si mezitím začala čmárat do svého notesu znak relikvií smrti.
,,Mary," šťouchla do Mary Hermiona a ta se na ni poplašeně podívala.
,,Máme trénovat neverbální zaklínadla a druhá se je má pokusit odrazit," povzdechla si Hermiona nad tím, že Mary nedávala pozor. Mary se však ušklíbla a naznačila Hermioně, aby začala.
Ať se Hermiona snažila sebevíc, jediné, co se jí povedlo bylo to, že Mary omylem popálila ruku, protože v tu chvíli už to Mary přestalo bavit, takže se přestala soustředit.
,,Promiň," špitla Hermiona. Teď byla na řadě Mary. Té to však nedělalo větší problémy. Ty nyní měla spíše Hermiona, která měla co dělat, aby stíhala Mariina kouzla odrážet.
Mezitím ke klukům došel Snape a začal se jim vysmívat, jak jim to najde. Mary však již dost dlouhou dobu potlačovala chuť použít nějakou kletbu černé magie. Jak tak poslouchala svého profesora, dostala temný nápad, kterému prostě nemohla odolat.
Již před nějakou chvíli zbystřila i Hermiona, takže začaly sledovat, co se to za nimi děje.
,,...předvedu vám to, Weasley," řekl Snape a chystal se na Harryho zaútočit. K jeho smůle stál zrovna tak, že neviděl na Mary, která právě naznačila Harrymu, ať je ticho. Než Snape stačil použít jakékoliv kouzlo nebo kletbu, Mary mávla nenápadně hůlkou. Objevil se rudý záblesk, který odhodil Snape na druhou stranu učebny.
Ron se neudržel a společně s Harrym a Mary vyprskl smíchy. Nebyli však jediný. Jakmile se však Snape vzpamatoval, všichni dělali jako by nic a znovu zkoušeli neverbální zaklínadla. Snape se však naštval a tak dostala celá třída do další hodiny esej na téma neverbální zaklínadla....
Omlouvám se, že teď nevydávám kapitoly tak často. Ve škole se nám toho hodně nahromadilo a nyní ještě pracuji na seminární práci.
ČTEŠ
Němá
FanfictionDo pátého ročníku v Bradavicích přestupuje dívka, která studovala v Kruvalu, je však němá.... 15+