5. kapitola

2.4K 112 16
                                    

,,Zkoušky náležité kouzelnické úrovně. NKÚ, tak jim budeme říkat," začala svou hodinu profesorka Umbridgeová.

Mary seděla vedle Lenky v prostřední lavici. Před nimi seděl Ron a Harry a za nimi Neville. Vedle Harryho a Rona seděla Hermiona. Bohužel kousek od nich seděl i blonďák  a dva hromotlukové, kteří stáli hned za blonďákem, když mu Mary dala do nosu.

,,Ministerstvo kouzel je poněkud znepokojeno, že dosavadní výuka tohoto předmětu byla značně nevyvážená a proto dostanete speciální učebnice schválené ministerstvem," řekla a kouzlem začala rozdávat učebnice.

,,A co kouzla?" zeptala se Hermiona.

,,V mých hodinách je nebudete používat. Budete se o nich učit, ale bezpečně," usmála se Umbridgeová a Mary si v tu chvíli uvědomila, že tento člověk by neměl vůbec učit.

,,A jak nás teorie připraví na to, co na nás čeká venku?" zeptal se Harry.

,,Studenti v mých hodinách se přihlásí než promluví," vypálila profesorka Umbridgeová a pak se ironicky zasmála.

,,Tam venku na vás nic nečeká. Kdopak by chtěl zabít děti jako jste vy?" zeptala se opět ironicky Umbridgeová.

,,Já nevím, třeba lord Voldemort," pokrčil rameny Harry a většina lidí sebou trhla. Mary nebyla výjimkou a i u Lenky se na nepatrnou chvíli ztratil úsměv.

,,Teď vám něco povím. Začaly se šířit zvěsti, že jistý černokněžník je opět mezi námi, ale to je lež," ,,Není to lež. Viděl jsem ho a bojoval jsem s ním a...." ,,BUDETE PO ŠKOLE, PANE POTTERE!" vykřikla Umbridgeová a poté se opět usmála jako kyselá okurka.

,,A pokud jde o vás, slečno Johnsonová" přistoupila k Mary a ta na ni tázavě pohlédla.

,,Pro vás tento styl výuky bude ideální. Němou kouzelnici jsme snad ještě neměli," ušklíbla se profesorka obrany proti černé magii a Mary se ironicky usmála. Poté začala výuka, tedy v rámci možností.

Mary přemýšlela, jestli bude další hodina s profesorem Snapem, u kterého si zřejmě udělala hned první den černý puntík. Na druhou stranu, pokud bude hodina lektvarů probíhat tak, že budou alespoň vařit nějaké primitivní lektvary, hodina bude aspoň něco málo k něčemu dobrá, i kdyby Snape byl ten nejhorší profesor, avšak rozhodně horší než Umbridgeová nebude.

Většina třídy se těšila až hodina skončí. Když se Mary podívala na Nevilla, nevěděla, jestli se spíš těší nebo bojí.

Zanedlouho však již hodina skončila a třída se mohla vydat do sklepení na hodinu lektvarů.

,,Myslíte si, že se něco naučíme?" zeptala se Lenka a otevřela ještě jednou učebnici obrany proti černé magii.

,,Pochybuju," povzdechl si Neville.

Skupinka se pomalu vydala do sklepení a to včetně Rona, Hermiony a Harryho.

,,Myslel jsem, že Snapea nic netrumfne, ale začínám přemýšlet, že se to letos změní," povzdechl si Ron nad vzpomínkou minulé hodiny.

,,Ale notak Rone," napomenula ho Hermiona. Mary se zasmála.

,,Teď teprve něco zažiješ, Mary," pokračoval Ron ignorujíc Hermionino napomenutí.

,,Budeš teď mít peklo, protože ses u něj špatně zapsala, když si dala jeho kmotřenci do nosu," ozval se po dlouhé době Harry. Celá skupinka se zastavila a všichni se naň ho překvapeně podívali.

,,Počkej, on je Snape Malfoyův kmotr?" zarazil se Neville.

,,Jak to víš?" zeptala se Hermiona.

,,Sirius se jednou zmínil," pokrčil rameny Harry. Mary se však rozesmála, takže se teď všichni nechápavě otočili na ni. Dívka vytáhla se smíchem notes.

Něco podobného bylo kdysi v Kruvalu a byla to i docela legrace.

Blok poté podala se smíchem Harrymu. ,,Pochybuji, že to v tomto případě bude nějaká legrace," řekl Harry a vrátil Mary notes. Poté se skupina opět vydala směrem do učebny lektvarů.

Netrvalo dlouho a došli až do chladného sklepení, kde už před učebnou postával zbytek třídy.

,,Ty jsi Mary, viď. Já jsem Dean a tohle je Seamus," představili se hned dva další Nebelvírové a Mary se na ně usmála.

V tu chvíli se rozletěly dveře a studenti začali vcházet dovnitř. Lenka zatáhla Mary do jedné lavice uprostřed třídy, takže vedle nich se posadili Neville, Ron, Hermiona, Harry a Seamus s Deanem.

Proti nim se tyčil Bradavický sklepní netopýr známý jako profesor lektvarů a ředitel Zmijozelu. Nyní již jako kmotr Draca Malfoye.

,,Chci vás upozornit, že nestrpím žádné rozepře na mých hodinách. To si vyřiďte až po vyučování nebo v hodině někoho jiného. Já na to nejsem zvědavý," řekl ledovým hlasem a pohled směřoval hlavně na Mary, Harryho a Rona.

,,Odebírám 10 bodů Nebelvíru a 20 Havraspáru," zavrčel Snape a otočil se k tabuli. Mary si všimla, jak se Zmijozelští drží, aby se nerozesmáli na celé kolo.

,,Klid," řekla klidně Lenka, když viděla naštvaný pohled, kterým Mary propalovala Snapea.

,,Do konce hodiny mi připravte paměťový lektvar," nařídil Snape a napsal instrukce na tabuli. Poté si sedl za katedru a začal něco psát nebo opravovat.

Mary se musela usmát. Tento lektvar už několikrát připravovala, takže to nebude zas až takový problém a opravdu. Na rozdíl od ostatních jí tento lektvar nedělal žádný problém. Jak tak během vaření lektvaru postřehla, Hermiona byla z celé třídy ta nejchytřejší, avšak lektvar jí dával přece trochu zabrat.

Mary stihla pomoci Lence s principem míchání lektvaru. Svůj už měla téměř hotový, takže měla spoustu času. Chudák Neville to však říct nemohl. Mary však začal lektvar již fialovět, což bylo znamení, že je hotový, takže ho odstavila z ohně a naznačila Lence, že jde pomoc Nevillovi.

,,Je, Mary," cukl sebou Neville. Z postupu nechápal, co se po něm pořádně chce, takže jediné, co zatím zvládl bylo to, že dal ingredience do kotlíku. Mary mu naznačila, aby mu dala míchátko, což vděčně udělal.

Díky Mary zvládl Neville vytvořit lektvar, který byl pro Snapea v jeho případě nad očekávání. Ovšem Snape moc dobře věděl, kdo stojí za tímto lektvarem...

NěmáKde žijí příběhy. Začni objevovat