Klockan är 12:28 och jag står vid caféet och väntar på Ella. Jag tar upp mobilen och går in på insta. Inget internet:(. Klockan slår över till 12:30 och typ samma sekund ser jag Ella komma springandes över torget.
- Hej! Säger hon glatt och ger mig en stor kram.
- Hej! Säger jag tillbaka. Det känns skönt att krama henne. Jag saknat Ella så sjuuukt mycket. Vi går in till caféet. Det är samma café som jag och David var på häromdan. Jag har inte berättat nåt om David för Ella. Jag vågar inte göra det just nu. Hon kommer bara få panik och springa runt och prata om det hela tiden. Och så kommer hon berätta för alla i hela skolan att jag har en pojkvän. Fast ingen kommer tro henne så opopulär som jag är. Vi beställer varsin muffin och varsin aloevera dryck. Vi sätter oss vid ett bord bredvid fönstret och börjar prata. Hon börjar prata om nån jättesöt kille som bodde nära dem i USA och en massa grejer om söta killar och plötsligt börjar jag prata om David.
- Jag träffade en söt kille och vi blev jättebra kompisar och nu är vi typ... Börjar jag. Nej! Fan också. Jag vågar inte berätta mer. Jag har redan sagt för mycket.
- HAR DU SKAFFAT EN POJKVÄN?!?! Skriker Ella så att hela caféet hör.
- Ehh... Nej, vi är... Vi är bara kompisar, Säger jag generat. Jag tar en stor tugga av min muffin.
- Men du sa ju alldeles nyss att ni va ihop! Säger Ella. Jag tar tag i hennes arm och drar med henne in på toaletterna.
- Vi är bara kompisar, och dessutom, om vi nu skulle vara ihop, så behöver du inte skrika så att hela stan hör, Säger jag surt.
- Okej förlåt då, Säger Ella lite trumpet. Vi går tillbaka och äter upp våra muffins. Sen går vi ut på torget.
- Vad ska vi göra nu då? Säger jag.
- Vi shoppar! Säger Ella. Det finns ganska många affärer runt torget. Vi går in i en sminkaffär. Jag har ganska mycket pengar, så jag kan köpa typ allt där inne, medan Ella är helt pank efter USA resan. Vi går runt i affärer ett bra tag. Klockan 16:42 kommer jag på att jag har lovat mamma att hjälpa till med maten. Vi ska göra tacos.
- Vill du äta hos oss? Frågar jag.
- Jag kan inte idag, men kanske imorgon, Säger Ella.
- Okej, men jag måste hem nu, Säger jag.
- Hejdå! Säger hon.
- Hejdå! Säger jag. Först när jag kommer hem kommer jag på hur mycket jag har köpt. Jag har två nya tröjor, ett par shorts, en ny ögonskugga, två babylips, en EOS, ett par örhängen och ett nytt mobilskal. Jag packar upp allt, och sen går jag in till mamma i köket. Jag börjar skära upp gurka. Ingen säger nåt på en lång stund. Sen säger mamma:
- Var det kul att träffa Ella?
- Ja det är klart, Säger jag. Det blir tyst igen. När maten är klar hämtar jag Anton och Frida. Vi äter under tystnad. Det är gott. Efter maten sätter jag mig i vardagsrummet och kollar på Lycka till Charlie. Sen går jag in till mitt rum.
YOU ARE READING
Solen skiner aldrig igen
Teen FictionSolen skiner. Det är sommar. Det är du och jag. Ensamma. Du tar min hand i din. Vi bara sitter där. Du och jag. Jag önskar att det aldrig ska ta slut. Vi sitter där i säkert en halvtimme. Eller till och med en timme. Sen blir allt förstört. Det går...