Kuslig stämning

120 7 3
                                    

- Ska du göra nåt särskilt idag? Frågar Ella som kommer gående efter mig.
- Nä, durå? Säger jag.
- Kanske va med dig, Säger hon ironiskt.
- Okej kom då! Säger jag och sätter mig på cykeln. Ella tar också sin cykel och kommer efter mig.

- Hej! Ropar jag ut i lägenheten. Inget svar.
- Jag är hemma! Säger jag lite irriterat. Fortfarande inget svar. Konstigt... dörren var ju öppen. Jag måste väl ha glömt att låsa i morse eller nåt. Eller?
- Hallå! Säger Ella och slår mig lite lätt på axeln.
- Va?! Säger jag oförstående.
- Du har stått här i dörröppningen i typ... en evighet! Säger Ella lite surt.
- Ehh, aha! Säger jag och sparkar av mig skorna och går in. Vi går upp till mitt rum och sätter oss i min sackosäck.
- Vad ska vi gör... Börjar Ella.
- Tyst! Avbryter jag.
- Va? Säger Ella förvånat.
- Jag hörde nåt! Säger jag och går mot garderoben. Jag öppnar långsamt garderobsdörren och tar en pust av lättnad när jag ser att det inte är nåt där. Utom kläder då. Konstigt. Jag är säker på att jag hörde nåt. Då hör jag ett ljud till. Den här gången hör jag direkt vad det är.
- AAAAAA!!!! Det är Ella som skriker. Hon andas häftigt och stammar fram:
- Det... det... jag...
- Ta det lugnt! Säger jag och går fram till henne.
- Vad hände? Frågar jag.
- Det... jag... Någon ströp mig! Får hon tillslut fram.
- Va? Hurdå? Vi är ju ensamma här inne! Eller? Säger jag osäkert.
- Ja. Eller, jag kan berätta allt från början. Först gick du till garderoben, och när du öppnade den såg jag någon svart skugga i garderoben, först trodde jag det var din skugga, men sen kom den mot mig och så kände jag nåt runt min hals och så...
- AAAA!!! Den här gången är det jag som skriker.
- Jag... det var nåt utanför fönstret! Säger jag uppspelt.
- Vadårå? Säger Ella helt naturligt.
- Det var... precis som du beskrev den där skuggan! Nästan skriker jag.
- Okej, men nu får vi lugna ner oss lite! Säger Ella. Jag nickar och vi går ut till vardagsrummet och kollar på tv istället.
--------------------------------------
Hej! Förlåt för så dålig uppdatering. Ska försöka att uppdatera lite oftare nu, typ minst en gång om dan. Jag är själv väldigt taggad på att skriva nu när det börjar bli spännande. Om ni har några tips på hur jag kan skriva på ett bättre sätt, eller nåt ni skulle vilja ha med i boken så får ni jättegärna kommentera.
Ha det bra!❤️

Solen skiner aldrig igenWhere stories live. Discover now