Jag vaknar med ett ryck. Jag tyckte jag hörde en knackning på fönstret. Jag tittar ut och ser att det är tomt. Jag lägger mig ner och blundar. Där kom det igen. Tre korta knackningar. Det är ingen vid fönstret den här gången heller, men samtidigt som jag vrider bort huvudet ser jag en skugga i ögonvrån. Jag tittar snabbt mot fönstret, jag ser en otydlig svart skugga som genast försvinner från mitt synfält. Jag lägger mig ner och somnar om. När jag vaknar nästa gång är Ella redan vaken. Vi sätter oss med våra mobiler medan vi väntar på att Vilma ska vakna. När hon äntligen vaknar är klockan kvart i tio, och jag och Ella är vid det här laget väldigt hungriga. Vi tre går ut till köket och frågar om det blir frukost snart. Från köket luktar det pannkakor och Nutella. Vilmas mamma säger att frukosten serveras klockan tio, men om vi är hungriga nu kan vi få ta mackor. Vi går tillbaka till Vilmas rum och tar selfies med hennes selfiestick. Sen går vi och äter frukost. Det finns amerikanska pannkakor med lönnsirap och Nutella. Det tar nästan en halvtimme att äta så mycket som det finns att välja på. Efter maten messar David.
Hej! Vi åker imorgon förmiddag så vi kanske kan träffas idag?☺️
Jag svarar:
Ok! Närdå? För mig går det bra när som helst😘
Vi går tillbaks till Vilmas rum.
- Ska vi spela biljard? Frågar Vilma.
- Visst! Säger jag. Ella bara nickar. Vi går in till vardagsrummet och tar fram biljardbordet och bollarna och det. Vi spelar ett tag, fast efter typ tjugo minuter tröttnar vi. David messar igen.
Typ vid halv tre på stranden?☀️
Jag skriver tillbaka:
Ok! Vi ses där!❤️
Vi går och borstar tänderna och jag och Ella packar ihop våra saker. Vi bestämmer oss för att gå till parken. Vi går dit och lägger våra saker vid en liten kulle. Vi springer runt och hjular, eller försöker hjula iallafall. Vid ett börjar jag bli hungrig.
- Ska vi gå och äta lunch vid torget? Frågar jag.
- Visst! Säger Ella. Vilma ser lite tveksam ut.
- Vet inte om jag kan, Säger hon osäkert.
- Okej, men jag och Ella gör det iallafall! Säger jag. Vi tar våra grejer, först följer vi Vilma hem, och sen går jag och Ella till torget. Vi går in på caféet och beställer två sandwiches. Jag tar en med mozzarella och tomat och Ella en med ost, skinka och sallad. När vi har ätit upp går vi runt och tittar lite i affärer. Jag hittar en jättesnygg väska, men jag köper den inte nu. Jag tittar på klockan, kvart i två.
- Jag måste gå! Säger jag till Ella och börjar gå hemåt.
- Varför? Frågar Ella och springer efter mig.
- Jag ska träffa David, Säger jag och springer mot busshållplatsen.
- Okej, ses på måndag! Säger Ella innan jag går på bussen.
- Ses på måndag! Säger jag och vinkar. Det är inte det minsta sant.
YOU ARE READING
Solen skiner aldrig igen
Teen FictionSolen skiner. Det är sommar. Det är du och jag. Ensamma. Du tar min hand i din. Vi bara sitter där. Du och jag. Jag önskar att det aldrig ska ta slut. Vi sitter där i säkert en halvtimme. Eller till och med en timme. Sen blir allt förstört. Det går...