Första träffen

254 9 1
                                    

Jag står utanför porten med min cykel och väntar. Jag väntar. Och väntar. Och väntar. Jag tar upp mobilen och kollar klockan. 12:08. Jag kollar mot vägen. Jag ser honom inte. Så jag väntar lite till. Efter ett tag går jag in. Han har lurat mig. Då ropar någon mitt namn.
- Sara! Sara! Jag vänder mig om. Det är David.
- Var har du varit? Frågar jag argt.
- Mamma tvingade mig att gå på nåt dumt bröllop, Svarar han.
- Ska vi åka då? Frågar jag som har väntat i nästan en halvtimme.
- Visst! Säger han. Jag sätter mig på cykeln och börjar cykla. Det är tyst en stund.
- Hur gammal är du egentligen? Frågar jag tillslut.
- 15. Du då? Säger han.
- 14, Säger jag.
- Vilken klass går du i? Frågar jag.
- Ska börja 9an i höst, Svarar han.
- Me too, Säger jag. Vi pratar om en massa saker på vägen. Typ om ens bästis bästis har några husdjur.
När vi är framme vid caféet är klockan redan 12:46. Vi går in och beställer. Vi tar varsin läsk och jag tar en macka. Jag åt typ inget till lunch. Det plingar till i min mobil. Det är min bästis Meja. Hon undrar om jag kan skicka en bild på henne som jag tog när hon låg och sov. Jag börjar bläddra i kamerarullen. Jag hittar den, men fastnar istället med blicken på en annan bild. En bild på mig som liten. Jag tar upp den och visar för David.
- Vad söt du va! Utbrister han. Han tar fram sin mobil och börjar bläddra. Han tar upp en bild på honom och hans storebror.
- Cute! Säger jag.
- Vad heter din storebror? Undrar jag.
- Oscar, Säger han.
- Har du några syskon? Frågar han.
- Två. Frida och Anton, Säger jag. När vi har druckit upp läsken går vi ut till stranden. Vi sätter oss på en klippa i solen. Vi pratar. Länge. Tillslut börjar solen gå ner. Jag kollar klockan. 16:43.
- Jag måste gå, Säger jag sorgset.
- Det måste nog jag också, Säger han.
- Herrå! Säger jag.
- Herrå! Säger han. Jag går bort mot cykeln. När jag vänder mig om är han borta.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Förlåt att jag inte har uppdaterat så mycket. Har haft ganska mycket att göra. Ska försöka släppa en del till ikväll. Tack för att ni läser💖

Solen skiner aldrig igenOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz