- 18 -

246 11 0
                                    

- 18 - 

Setelah sampai di resort Hazel asyik memandang resort tersebut sangat cantik dan menganggumkan. Kombinasi antara kayu dan rumah tradisi dulu, di kawasan kaunter ukiran kayu dijadikan konsep utama yang menyerlahkan resort itu serta memberi idea kepada pelanggan akan konsep utama resort. Kata mama ini resort anak kawan mama yang baru dibuka dan ini resort yang pertama. Dia agak terpegun serta kagum akan sentuhan tradisi Melayu yang fikirnya agak biasa dan dibuat ramai orang namun sentuhan ini baginya sangat kena dengan ayat " take your breath away".

 Something about this resort feels personal, private and warm in a way. Hazel suka sangat, dia lebih suka duduk di resort berbanding hotel dan mama pun cakap waktu dia masih kecil dia menangis nak duduk resort dan taknak duduk hotel. Dia fikir mama suka tambah-tambah perasa dalam cerita bagi nampak cerita gempak ann tapi as dia grow up dia sedar dia tak suka duduk hotel, boleh kira berapa kali jer duduk hotel tu pon terpaksa. 

Dia melangkah ke kaunter untuk mengambil kunci bilik, setelah dapat Hazel mempercepatkan langkahnya mencari biliknya. Dia berjalan dia laluan yang beralaskan kayu yang menuju ke biliknya, dan peliknya dia hanya terdapat dua bilik yang terletak di kawasan itu, kedua-dua bilik itu boleh dikatakan lebih besar daripada bilik-bilik yang lain and very secluded macam untuk orang VIP jer.

Tanpa mengendahkannya, Hazel terus masuk ke biliknya dan ' wow' sangat cantik , sangat style Hazel. Bahaya ni takut tak keluar bilik je lepas ni ,Hazel berjalan menuju ke tingkap dan dia hampir menjerit keriangan pantai terletak gah di depannya. Hazel terus berlari ke luar menuju ke pantai keriangan. This is me Hazel kata hatinya. Senyuman keriangan automatik muncul, part of her felt free.

Tanpa Hazel sedar satu pasang mata memandangnya dari bilik sebelahnya. Satu senyuman muncul melihat lagat Hazel yang bermain dengan air. Setiap pergerakan Hazel diperhatikan dengan hati yang tenang namun berdetak hebat just for her. Mika pusing ke belakang mencapai telefon bimbitnya yang terletak di atas katil. 

" At 6.30 brings some snacks to room number 9 " kata Mika dari bilik nombor 10. Mika kembali fokus pada pemandangan di hadapannya. 





* very short chapter but like MIKA .....OMG !!!!

MRS.MIKAWhere stories live. Discover now