- 2 -
" kau pahal tercekik air liur , tak pasal - pasal kita kena halau, " Jeling Alia .
Dia hanya balas dengan sengihan . Dia malas nak bukak cerita ." Entahlah , maybe ada orang sebut nama aku kot , al maklumlah aku ni kan famous bukan macam kau, " balasnya sambil tersenyum bangga. Acah jer lebih
Alia apa lagi , dia tampar bahu Hazel " kau jangan nak main - main boleh tak .... Tapikan nama company tu macam pernah dengar tapi dekat mana ehh ? " Alia tertanya , mukanya berkedut memikirkan tentang hal itu ." Haaaaaa!!!!! ," Jerit Alia
." Aku ingat dah "jerit Alia lagi kuat dari yang sebelumnya .
" Kau ni pon janganlah menjerit , pekak tahu tak " tangannya sibuk mengusap telinganya yang berbalutkan tudung . Tudung ? Dia tersenyum . Ni tudung yang first love dia bagi . Dia teringat lagi kisah itu , dan dia pasti Amsyar mesti ingat tapi .....
" Company tu company anak kawan ayah aku , patutlah pernah dengar . Tak silap aku nama anak dia Mika dengan Am...am...eh aku lupalah nama anak dia lagi satu tuh . Kejap bagi aku ingat , ya Allah aku tahu doh nama dia tapi lupa," kata Alia sambil tangannya menekan sisi kepalanya, macamlah boleh tekan kalau tekan-tekan macam tuh .
" Amsyar," kata Hazel mendatar . Tapi dalam hati hanya tuhan tahu .
" Haaa betul la tu nama dia Amsyar,"
" Kau tahu dia ke babe? " soal Alia sambil mengecilkan mata dia .
'bukan setakat kenal memang kenal sangat pon dah hampir nak kahwin dah pon ' katanya dalam hati .
" Tak , manalah aku tahu dah kau kata nama dia mula dengan Am so aku teka jerlah lagipon adik sedara nama dia pon Amsyar," laju jer Hazel balas . Tapi memang betul pon anak sedara dia nama dia Amsyar . " Hmm yelah tuh," kata Alia seolah -olah tak percaya. Dia malas nak layan .
"Ye aku memang tak kenal dia , dahlah aku nak pergi makan kalau nak ikut cepat," cepat-cepat Hazel mengemas barangnya . Penat - penat dia bawak buku Prof Suraya dah la tebal lepastu kena halau daripada kelas dia pulak tu . Sumpah aku kata dia ada problem dengan aku , haritu aku borak sikit jer dengan Alia lepastu dia bagi kat aku assignment lebih-lebih atas alasan 'kalau awak boleh cakap mesti awak boleh siapkan'. Heh !
" Alaa babe aku nak pergi library nak print kerja harituh tak siap lagi hehehehe," jawab Alia tersengih . Minah ni lagi sorang suka tangguh kerja .
" Babe beli makanan untukl aku , beli je pape aku tak kesah," kata Alia lagi . eii minah ni .
YOU ARE READING
MRS.MIKA
Romance"Jangan ingat sebab kita pernah ada sejarah bersama tak bermakna aku akan datang balik ke sisi kau macam dulu." kata Amsyar dengan keras . " Ya saya tahu," jawabnya Hazel perlahan . Apabila perkahwinan Hazel dengan Amsyar dibatalkan akibat kemalang...