* hi sorry for the late update, rose baru habis study tinggal exam jer sekarang ni so rose akan cuba active balik ye.
" Nak berhenti dekat mana- mana ke ?" soal Mika perlahan selepas beberapa minit menyepi. Hazel memaling ke arahnya sekadar untuk membaca muka lelaki itu. Cold.
" Bolehlah, saya nak beli snack lepas tu solat terus zohor pon dah nak masuk" mata segera melihat jam di tangannya. Lagi 30 minit nak masuk azan Zohor. Mika sekadar mengangguk kepalanya. Sepi kembali.
' Eish Mika ni menyesal pula dia ikut balik dengan lelaki ni, awkward sangat' kutuk Hazel dalam hati.
" That was Amsyar" terdiam Hazel mendengar statement lelaki itu. Dia tahu tadi tu Amsyar.
" Hmm" itu sahaja dia mampu balas. Dia pun tak tahu hendak cakap apa " Ye lelaki tak guna yang lupa tunang sendiri tuh" takkan nak cakap macam tu pulak kan.
" Apa yang awak harapkan Mika?" soal Hazel. Sekadar memulakan perbualan, dia memalingkan semula pandangannya ke hadapan.
" Anger?" tanya Mika balik. ' Marah? untuk apa dia marah boleh bawa ingatan Amsyar balik ke ?'
" For what? Bukan boleh bawa ingatan Amsyar balik pun" balas Hazel perlahan, rasanya Mika pun tak dengar. Mika di tepinya hanya balas dengan senyuman kecil hampir terlepas kalau tidak diperhati betul-betul.
' So the devil does smile' kata hatinya.
" Kau lain sekarang" . Lain ....apa yang lain? Dan apa yang Mika tahu tentang dia sampai boleh cakap dia lain? Dia hanya memandang Mika pelik.
"Its better that way" sambungnya lagi. Hazel tidak balas, dia pun kurang faham dengan pernyataan lelaki tersebut.
" Ma, coco powder dah habis eh? " jerit Hazel dari dalam dapur. Hajat nak buat brownies tak lepas coco powder dah habis, bahan lain pun macam sudah habis.
"Cuba tengok dalam cabinet atas nombor dua , kalau takde dah habis la tu" jawap mama dari tingkat atas.
Hazel segera mencari namun hampa, tiada. " Ma Hazel keluar beli kejap " segera dia berlari ke bilik mencapai mana - mana tudung yang berdekatan. ' brownies...brownies..brownies' nyanyi dia dalam hati. Lalu depan bilik mamanya, ohh solat patut tak jawab.
Masuk ke dalam kedai cepat dia mencapai bakul, taknak lama-lama dia segera menuju ke ruangan baking.
" Aduhh , apa pulak mamat ni buat dekat sini!!" terkejut Hazel melihat Mika sedang membawa bakul mencari barang. Aduhh dahlah baru dua minggu lepas jumpa, kena jumpa lagi ke? Hazel menundukkan badannya dah perlahan-lahan menuju ke bahagian yang dicari.
' Harap -harap tak nampak ..Amin' doanya.
"Alright line ni clear, ok Hazel chill aisle dia dengan kau selang dua so cepat-cepat cari coco powder lepas tu chow. OK? ok " mana pula coco powder ni. Dah macam orang terencat dah dia pandang kiri kanan cari coco powder dalam masa yang sama nak pastikan Mika tiada.
Selesai membuat pembayaran hazel lantas menuju ke tangga bergerak menuju ke tingkat bawah, baru hendak pijak escalator tersebut dia kakinya terpaku terpandang dua orang manusia di hadapannya. Amsyar ! dan Lia ?
Amalia Natasha merangkap kawan baiknya di sekolah menengah. Hazel, Lia dan Amsyar kawan baik sejak dari sekolah menengah cuma Amsyar dia baru kenal masa di form 5 tahun akhir manakala Lia dan Hazel berkenalan sejak dari tingkatan satu. Namun sayangnya Lia sambung pelajaran di universiti lain dan dia dan amsyar di universiti yang sama. Disebabkan itu, dia dan Lia sudah lama tidak berjumpa mahupun berbual. Hazel juga pernah mencari nombor contact, facebook Lia tapi tiada.
Macam mana Lia boleh ada dengan Amsyar? soalnya. Dan yang paling penting 'Lia pregnant ?'
YOU ARE READING
MRS.MIKA
Romance"Jangan ingat sebab kita pernah ada sejarah bersama tak bermakna aku akan datang balik ke sisi kau macam dulu." kata Amsyar dengan keras . " Ya saya tahu," jawabnya Hazel perlahan . Apabila perkahwinan Hazel dengan Amsyar dibatalkan akibat kemalang...